Bo japonska četverica uvedla enotne baterije za eletkrične motocikle?

Bo japonska četverica uvedla enotne baterije za eletkrične motocikle?

Kawasaki, Yamaha, Honda in Suzuki naj bi se resno dogovarjali o uvedbi enotnega tipa baterij za električne motocikle prihodnosti. Gre za izhod v sili ali bitko za prevlado?

Ne glede na to, kako zelo svetlo prihodnost napovedujejo električnim motociklom in skuterjem, še vedno obstaja kup infrastrukturnih in drugih omejitev, zaradi katerih prehod iz fosilnih goriv na električne motocikle vsaj za zdaj še ni dramatičen.

Pa vendar naj bi nekje sredi naslednjega desetletja motorji z notranjim zgorevanjem počasi začel popuščati pred invazijo električno gnanih skuterjev in motociklov za mestno in vsakodnevno uporabo.

Vprašanje dometa pa ne skrbi samo kupcev in uporabnikov motociklov ter skuterjev, temveč tudi proizvajalce. Ti namreč dobro vedo, da je ravno domet ključnega pomena, če želijo v prihodnosti uspešno prodajati svoje izdelke.

Japonska štirka, Kawasaki, Yamaha, Honda in Suzuki, naj bi tako že podpisala sporazum o razvoju in proizvodnji baterij po enotnih standardih, torej takih, da jih bo mogoče menjavati na bencinskih servisih in drugih podobnih prodajnih mestih.

Zamenljive baterije sicer niso neka sveža ideja, saj takšno strategijo in način že uporablja tajvanski Gogoro (od leta 2015), v azijskih velemestih pa se najdejo številna polnilna mesta in menjalnice baterij proizvajalca Kymco. Verjetno sta tako Gogoro kot tudi Kymco po tihem računala na to, da bodo v njihov sistem vstopili drugi proizvajalci, a kot kaže, je zadeva še vedno dovolj sveža, da na podoben način, še preden se neki standard trdno uveljavi, razmišljajo tudi drugi.

Čeprav električni skuterji in motocikli precej počasi prihajajo na trg, trenutno torej v zakulisju poteka velika dirka za uveljavitev standardov baterij in menjalnih postaj. Zmagovalec bo namreč zelo bogat.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"