Bo tudi MV Agusta ponudila kompresorski motor?

Vse bolj so prozivajalci motociklov naklonjeni ideji o kompresorskem polnjenju motorjev.

24. 12. 2017

V zadnjem času je na tem področju veliko novega pionirskega dela opravil Kawasaki, zelo blizu je tudi Suzuki, medtem pa tehnologijo uporablja tudi eksotični Horex. Zadevo je napovedala in potem nikoli razvila tudi Bimota. Pred nekaj leti je to tehnologijo uporabljal celo Peugeot na enem od svojih 125-kubičnih skuterjev, zdaj pa se bo tej skupini, kot kaže, pridružila tudi MV Agusta.

S prihodom ruskega kapitala so inženirji, ki skrbijo za razvoj teh butičnih motociklov dobili krila in se v zadnjem času zelo zavzeto poigravajo s kompresorjem, ki bi priskočil na pomoč njihovim trivaljnim motorjem. Vendar se njihove idejne skice precej razlikujejo od tistega, kar na tem področju ponuja konkurenca. MV-Agusta naj bi namreč za razliko od drugih, kjer kompresor poganjajo zobniki ali gredi, imela kompresor, ki ga bo vrtel elektromotor. Ta sistem ima v primerjavi s preostalimi podobnimi gotovo določeno prednost, saj bo omogočeno variabilno delovanje kompresorja in sprotno prilagajanje pritiska polnjenja, kar pomeni, da bo usklajevanje potenciala kompresorja z dejanskimi potrebami bistveno bolj natančno.

Sodeč po izkušnjah drugih proizvajalcev, lahko verjetno računamo na konkreten prirastek moči in navora (okrog 30%). Tako bi lahko zelo kmalu, MV Agusta s svojimi trivaljniki, na novo postavila standarde v razredu srednje kategornikov.

Matjaž Tomažič