Da evropski birokrati v Bruslju več kot očitno živijo v milnem mehurčku že vrsto let dokazujejo z vse bolj restriktivno zakonodajo s področja prometa, vozil in ekologije, kot kaže pa so na to pot zavili tudi njihovi španski kolegi.
Špansko ministrstvo prometa je namreč najavilo, da nameravajo sprejeti in uzakoniti nove varnostne standarde, ki bodo od voznikov motociklov in tudi skuterjev, zahtevali nujno uporabo intergralne ali ustrezno homologirane flip-up čelade ter motorističnih rokavic. Pri tem bo obvezen usterzen ECE standard s piktogramom motocikla. Sproščena vožnja z odprtimi jet čeladami bo kot kaže, v Španiji kmalu pozabljena zgodba.
Vsak, ki je s skuterjem ali motociklom udeležen v prometu v poletni vročini, še zlasti v mestih, pa ve, da bi tovrstni ukrep potencialno lahko povzročil več škode kot koristi. Zato se v Španiji po najavi sprejetja nove zakonodaje že oblikujejo inciativne skupine, ki napovedujejo množične prosteste in po potrebi tudi kolektivno bojkotiranje morebitnega novega zakona.
K tako restriktivni odločitvi je španske uradnike, ki očitno nimajo zdrave povezave z uporabniki skuterjev in mopedov, napeljal velik porast poškodovanih in smrtno ponesrečenih v letu 2023. V letu 2023 je v Španiji v prometnih nesrečah umrlo 299 motoristov, kar je približno 20-odstotkov več kot v letu 2022.
Poleg omenjenega novega zakona pa bodo glede na predlog Španci za pridobitev pravice za vožnjo 125-kubičnih motociklov in skuterjev, odslej opraviti tudi krakte tečaje usposabljanja. Doslej so to pravico Španci pridobili avtomatsko po treh letih od opravljenega izpita B-kategorije. Tak zakon bo seveda v veljavi tudi za vse turiste, ki si v njihovih turističnih krajih pogosto izposojajo 125-kubične skuterje in motocikle.