DCT praznuje 10 let. Delež motociklov z DCT vse večji.

V teh dneh mineva deset let, od kar je Honda kupcem dostavila prve motocikle z avtomatskim dvosklopčnim menjalnikom. Prvi med njimi je bil model VFR 1200 F.

Danes, ko Hondin DCT pravzaprav že zelo dobro poznamo, se avtomatika na motociklu ne zdi več nekaj nenavadnega. No, resnici na ljubo avtomatski menjalnik na motociklu tudi pred desetimi leti, ko so DCT predstavili, ni bil posebna novost. Že prej so nekateri proizvajalci ponujali motocikle z 'avtomatskim' menjalnikom, med njimi na primer Moto Guzzi svojega modela Convert in Honda svoje motocikle z menjalnikom Hondamatic, oba pa sta delovala po principu klasičnega pretvornika navora. Mnogo kasneje je spet Honda ponudila tudi vmesno razvojno stopnjo na modelu DN01, ne smemo pa pozabiti tudi na brestopenjsko Aprilio Mano, Yamaho FJR, povsem svežo MV Agusto Turismo Veloce in druge.

Razloge, da se predhodniki sodobnega DCT-ja niso uspeli uveljaviti v svetu motociklizma gre v največji meri iskati predvsem v njihovi odzivnosti. Menjalnik DCT se zaradi principa svojega delovanja sooča z bistveno manj izgubami med motorjem in zadnjim kolesom, zato je z vidika vozne dinamike in zmogljivosti praktično enakovreden klasičnim menjalnikom, občutki, ki pridejo do voznika pa so mnogo bolj direktni in športni.

Ob dejstvu, da so pri Hondi z inženirskega vidika upravičeno ponosni na svoj DCT, pa ne čudi niti dejstvo, da je DCT pravzaprav zelo dobro sprejeta inovacija v svetu motociklizma.

V zadnjih desetih letih so namreč samo v Evropi skupno prodali več kot 140.000 motociklov z menjalnikom DCT. Naj naštejemo še tiste, ki to opcijo trenutno omogočajo; NC 750 (vse različice), Integra, ADV, Africa Twin, Cross Tourer in Goldwing.

Navkljub temu, da DCT šteje že deset let, pa Honda ostaja praktično edina, ki ponuja to tehnologijo. Sodeč po napovedih ostali proizvajalci za zdaj še nimajo resnih načrtov, da bi svojim kupcem ponudili kaj podobnega. Se bi pa znalo, zdaj, ko je Honda uradno objavila tudi delež motociklov z DCT menjalnikom marsikaj hitro spremeniti. V letu 2019 je delež motociklov z DCT (ki to opcijo ponujajo) že presegel 50-odstotkov. Še nekoliko konkretneje, Africa Twin dosega 45-odstotni delež, serija NC750 52-odstotni delež, pri zastavonoši Goldwingu pa delež avtomatikov znaša presnetljivih 67-odstotkov.



Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?