Do 228 'konjev' za profesionalce in amaterje - novi Ducati Panigale V4 in V4S

Ducati je na svojem tradicionalnem spektaklu WDW, ki zadnji vikend v mesecu juliju poteka na njihovi 'domači' stezi v Misanu, prvič pokazal in predstavil novega Panigalea. In res je zelo zelo nov.

Kot pravijo pri Ducatiju je novi Panigale V4, ki ga pri njih štejejo za sedmo generacijo njihovih superšportnih modelov, nahitrejši, najbolj tehnično dovršen, najbolj napreden in hkrati tudi glede na razmerje masa/moč tudi najbolj zmogljiv serijski motocikel vseh časov.

ducati

Redizajn, ergonomija, motor... - novo je skorajda vse

Poleg precej očitnega redizajna njegove zunanje podobe, ki ne skriva podobnosti z legendarnim modelom 916, se najpomembnejše novosti, ki jih prinaša novi Panigale skrivajo še v motorju, zadnji nihajki, okvirju, LED razsvetljavi in aerodinamiki.

S prilagoditvami dizajna oklepa motocikla in obliko novega LED žarometa je aerodinamika po navedbah Ducatija izboljšana in upor zraka zmanjšuje za 4-odstotke, voznik pa je posledično pri hitri vožnji manj izpostavljen vplivom vetra, saj je ujet v nekakšen mehur mirnega zraka.

Najboljši božični sejmi za družine: dva s seznama tudi pri naših sosedih

Masa motocikla je v primerjavi z aktualnim modelom manjša za 2 kilograma, največji doprinos k temu uspehu (model V4S tehta samo 187 kilogramov) pa gre pripisati novi zadnji nihajki, ki je po novem dvojna. Prihranek pri masi sicer prinašajo tudi spremebe na sprednjem delu okvirja in nov zavorni paket Brembo Hypure, ki je na serijski motocikel v primeru Ducatija Panigale V4 vgrajen prvič.

ducati

Navkljub zelo strogim okoljskim normam Euro5+, zaradi katerih je bilo potrebno dodelati tudi V4 agregat, je novi Panigale močnejši za pol 'konja'. Motor z delovno prostornino 1.103-kubičnih centimetrov tako po novem razvije 216 'konjev'. Jasno je, da je na voljo tudi poseben dirkaški kit, ki z Akrapovičevim izpušnim sistemom moč motorja poveča na 228 'konjev'. Nabor ključnih sprememb, ki jih prinaša nov motor sicer obsega drugače proilirane odmične gredi, povečanje dolžine sesalnih poti variabilnega sesalnega sistema, z modelom V4R in Superleggero V4 pa si odslej deli alternator, oljno črpalko in ohišje menjalnika.

Nekoliko je spremenjena tudi ergonomija, ki po novem omogoča, da se bodo dirkači in vozniki še lažje zlili v silhueto motocikla, veliko razliko pa prinaša tudi novo vpetje stopalk za noge. Te so odslej pomaknjene bolj navznoter, posledično pa se s tem zmanjšuje odpor zraka, povečuje oddaljenost od tal in tako omogoča nagibe do 65 stopinj.

ducati

Kot rečeno, nova zadnja nihajka, ki ni več 'enoroka', morda komu ne bo všeč, a na drugi strani dvojno vpetje prinaša za kar 37-odstotkov več bočne togosti, kar naj bi na stezi skupaj z ostalimi izboljšavami pomenilo za sekundo boljši čas. Celoten sklop zadnjega kolesa z novo nihajko je v primerjavi z aktualnim modelom lažji za debelih 2,7 kilogramov. Samo za informacijo, kovana petkraka platišča iz aluminijaste legure, katerih dizajn je praktično kopija tistih iz dirkalnega Desmosedici GP-ja, tehtajo zgolj 2,95 (spredaj) in 4,15 kilogramov (zadaj).

MotoGP tehnologija

Novi Ducati Panigale V4 je kot rečeno prvi serijski motocikel, ki je opremljem z zavornim sistemom Brembo HypureTM. Ta je v primerjavi z naprimer sistemom Stylema lažji za 60 gramov na zavorne klešče, hkrati pa učinkovitejše razprši generirano toploto in je posledično na stezi učinkovitejši in konsistentnejši, dirkaču pa je tako močno olajšano iskanje lastnih mej.

ducati

Pomembna novost, ki jo prinaša novi Panigale je tudi sistem Race eCBS. Gre za elektronsko podprt zavorni sistem, ki ga Ducati razvija skupaj z Boschem, njegova posebnost pa je ta, da je sistem sposoben prilagajati delovanje zadnje zavore različnim tehnikam zaviranja, ki jih uporabljajo profesionalni dirkači. V praksi to pomeni, da se točka zaviranja lahko pomakne še nekoliko bolj naprej, sistem pa je sposoben samostojno aktivirati zadnjo zavoro tudi po tem, ko v fazi spuščanja v zavoj voznik že popusti prednjo zavoro. Na podoben način, z ročico na krmilu, to počnejo tudi profesionalni dirkači.

 Še ena specialiteta, ki na serijski motocikel prihaja neposredno iz MotoGP se imenuje DVO (Ducati Vehicle Observer). Gre za stalen nadzor in analizo podatkov iz skupaj več kot 70-ih senzorjev, s pomočjo katerega se sproti izpopolnjujejo in prilagajajo strategije delovanja elektronskih pripomočkov. S pomočjo informacij, ki jih motocikel pridobi iz centralne IMU inercijske platforme se tako avtomatsko generirajo spremembe mikronastavitev sistemov Ducati Traction Control, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, Ducati  Quickshift sistema in Ducati Engine Brake sistema.

ducati

Za še več podobnosti z dirkalnikom razreda MotoGP je prenovljen tudi zaslon. Ta ima  tudi prikaz Track, ki je s podatki, ki jih prikazuje vozniku zamišljen za podporo dirkaču v trenutkih lova na stotinke sekunde.

Novi Panigale bo v prodajne salone prispel praktično vsak hip, prvi menda že v mesecu septembru, za osnovni model pa bo potrebno odšteti nekaj manj kot 30.000 evrov.

Preberite še:

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec