Ducati Monster 2021 - popolnoma nov in z aluminijastim okvirjem

Sredi letošnjega poletja je v javnost pricurljala precej udarna vest o tem, da naj bi Ducati Monster po več kot četrt stoletja dobil aluminijast okvir in tako začel novo poglavje v svoji zgodovini.

Ducati je predstavitev svoje Monster palete prihranil čisto za konec, kar je povsem razumljivo. Več kot dve desetletji smo lahko spremljali evolucijo zdaj že tradicionalnega modela, katerega glavna ideja je bila lahek in športen naked.

Kar dve desetletji je potrebovala glavnina konkurence, da je ujela standarde, ki jih je narekoval Monster, no, pri Ducatiju so se morda delno tudi zaradi tega razloga odločili za ponoven odskok od tekmecev, ter tako poskrbeli za revolucijo modela Monster.

Kot pojasnjujejo pri Ducatiju, se za omenjeno revolucijo niso odločili zaradi nuje, namreč aktualni model je še vedno v vseh pogledih vrhunski motocikel, pač pa predvsem zaradi tega, da sledijo tradiciji in negujejo Monstrovo osnovno idejo - združevanje popolnega 'superbike' skeleta in motorja, ki je orientiran na cestno uporabo. Ob dejstvu, da je njihov Panigale v tem smislu v primerjavi z modeli, ki so Monstra spremljali v preteklosti, popolnoma posodobljen, je torej logično, da se je to zgodilo tudi Monstru.

Astrološka znaka, ki ob krizah ostajata “hladna kot špricer”

Najpomembnejša novost, ki jo prinaša modelno leto 2021 je vsekakor lažji prednji del okvirja. Ta je dosedaj klasično zasnovo cevne kletke zamenjal z lažjim aluminijem, ki je izdelan po vzoru na model Panigale V4. V primerjavi s predhodnikom je lažji za kar 60-odstotkov, za dva kilograma lažji pa so tudi zadnji del okvirja, zadnja vilica in kolesa.

Za še dodatnih 2,5 kilograma manjšo maso je poskrbel tudi prenovljeni V2 motor, ki prihaja z modela Hypermotard in razvije 111 'konjev'. Tovarna navaja, da je novi Monster v primerjavi s predhodnikom pripravljen za vožnjo lažji za konkretnih 18 kilogramov, z vsemi tekočinami pa tehta 188 kilogramov.

Monster z vidika dizajna seveda ohranja svoj mišičasti minimalizem, vseeno pa ne skriva, da so tudi oblikovalci svoje delo opravili popolnoma na novo. V oko bo najbolj padel nov prednji žaromet, nad njim je 4,3-palčni TFT zaslon, kot pravijo pri Ducatiju, pa bo ergonomija nekoliko bolj kot doslej namenjena udobju. Verjetno to govori tudi o tem, da Ducati z novo generacijo Monstra cilja tudi na kupce, ki si so si do sedaj Monstra sicer želeli, vendar zaradi njegove esktremnosti niso zbrali dovolj poguma za končno odločitev. 

Ducati je že nekaj let tisti proizvajalec, ki z vidika moderne elektronike svojim kupcem ponuja največ, zato ne preseneča novica, da bo poleg inteligentnega ABS-a ter nadzora zdrsa, serijsko prisoten tudi sistem za nadzor dviga prednjega kolesa. Redni servis je predviden na vsakih 15.000 kilometrov (ali enkrat letno), večji Desmo servis, pa na vsakih 30.000 kilometrov.

Da bo novi Monster zares bistveno drugačen motocikel morda nakazuje tudi to, da bo to odslej edini Monster v ponudbi, pri uvozniku Motocenter AS Domžale d.o.o., pa bo zanj potrebno odšteti razumnih 11.890 EUR, oziroma še 300 EUR več, za različico Monster +, ki bo imela še pokrov zadnjega sedeža in vizir nad prednjim žarometom. Prve dobave bodo mogoče v mesecu Marcu 2021, na voljo pa bodo tri barve, Ducati rdeča (z črnimi kolesi), siva (z rdečimi kolesi) in temnejša Stealth s črnimi kolesi.

No, za vse tiste, ki si kljub vsemu še vedno želite večjega ai manjšega Monstra, pa je dobra novica ta, da imajo pri uvozniku na zalogi še nekaj motociklov. Če torej želite ujeti priložnost in domov pripelajati še enega izmed zadnjih razpoložljivih 'tradicionalnih' Monstrov, torej velja pohiteti.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem