Ducati Panigale V4 R (2019)

Bolj dirkalnega ter hkrati za uporabo na cesti homologiranega Ducatija ne boste našli. Novinec, ki bo na voljo v prihodnji sezoni, v marsičem prekaša tudi predhodnika.

Modifikacije, ki jih je deležen novi Panigale V4R, obsegajo bistveno več kot samo pričakovane dodelave štirivaljnika in vzmetenja. Prvič bo v paket vključen tudi aerodinamični paket 'Aero Pack', ki so ga zasnovali nikjer drugje kot v oddelku Ducati Corse, ki skrbi za vse, kar je pri Ducatiju dirkaškega.

Ta cestno legalna specialka je v bistvu na cesto prenesena dirkaška platforma, s katero bo Ducati nastopal na prvenstvu WSBK v letu 2019. Osnova izhaja iz modela Panigale V4 S, katerega motorju so prostornino s 1.103 kubičnih centimetrov zmanjšali na 998 kubičnih centimetrov. Desmosedici Stradale R tudi v cestni različici v celoti ustreza pravilniku prvenstva WSBK, malenkostno pa je spremenjena elektronika, ki je nastavljena tako, da je podajanje moči v največji meri enakomerno, a to ne pomeni, da inženirji pri nastavljanju te niso imeli v mislih tudi dirkaške steze. Nekateri sestavni deli motorja so lažji, v primerjavi z modelom Panigale S pa je spremenjen tudi sesalni sistem, zaradi česar se motor hitreje zavrti. Končni rezultat je 162 kW oziroma 221 'konjev', ki se sprostijo pri 15.250 vrtljajih v minuti. Serijski Panigale S podobno moč razvije pri 13.000 vrtljajih, a ne smemo pozabiti, da je delovna prostornina večja za okroglih 10 odstotkov.

Za prenos moči od motorja do menjalnika skrbi suha sklopka, ki omogoča tudi več nadzora nad blokiranjem zadnjega kolesa pri prestavljanju navzdol, omogoča pa tudi nekaj personalizacije pri nastavitvah. Vse to je dodatno okarakterizirano z značilnim žvenketanjem, za katero Ducatijevi oboževalci menijo, da je nepogrešljiv.

Za vzmetenje so poskrbeli pri Ohlinsu, nastavitve pa je mogoče opravljati izključno ročno. Za profesionalce torej. V primerjavi s standardnimi Panigaleji je nekoliko drugačen tudi sprednji del okvirja, ki je po zaslugi ojačitev bolj tog.

Prav vsak pogled pa se bo verjetno ustavil na aerodinamičnem paketu, ki poleg spremenjenega vizirja in nosa vključuje tudi bočna krilca, ki bi morala v ovinkih poskrbeti za več pritiska k tlom ter več stabilnosti pri velikih hitrostih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja