EICMA 2021: Aprilia - okrepitev ponudbe v srednji kategoriji, prihaja pa tudi zanimiv adventure skuter

29. 11. 2021 | Matjaž Tomažič
Deli

Znamka Aprilia je v sklopu koncerna Piaggio zadolžena za uvajanje tehničnih novosti, zato pri njih vsaj zaenkrat še ne boste videli retro motocikla. Je pa zato veliko bolj prodorna v segmentih, kjer štejejo inovativnost, vozne lastnosti, zmogljivosti, tehnika in dizajn.

Aprilia je že poleti predstavila svoje novo orožje v razredu adventure motociklov, model Tuareg 660. O tem motociklu smo se na naši spletni strani in v reviji že nekoliko bolj obširno razpisali. Kljub temu, da si velik del osnove deli z modeloma RS 660 in Tuono 660 pa gre v tem primeru za značajsko povsem drugačen motocikel. Da se bo Tuareg 660 v vlogi avanturističnega motocikla znašel odlično ne dvomimo, saj so temu namenu več kot očitno priredili celoten motocikel. Poleg vzemtenja, oblike in ergonomije tudi motor in prestavna razmerja. Pri Tuaregu se tako rdeče polje začne nekoliko prej, pri 9.250 vrtljajih (10.200 pri Tuono), elektronika pa je nastavljena v prid bolj strmi in ravni krivulji navora.

Z ozirom na to, da je na evropskem trendu moč zaznati veliko naraščanje povšpraševanja po motociklih srednje kategorije, so se pri Aprili svojo odlično ponudbo odločili nadgraditi še z bolj prestižnimi in športnejšimi različicami. Tako bo odsle model Tuono 660 na voljo tudi v različici Factory, ki pri tej znamki označuje še boljše komponente, manjšo maso in več ekskluzivnosti.

Tuono 660 Factory bo v primerjavi s standardnim modelom lažji za 2 kilograma, motor pa bo razvil okroglih 100 'konjev' (73 kW) namesto standardnih 95. Spremenjeno bo tudi končno prestavno razmerje, na račun vsega omejenega pa lahko pričakujemo še več živahnosti, boljša pospeševanja in enako končno hitrost.

Kupila božično drevo, a ga hitro zavrgla: v krošnji neprijetno presenečenje

Aprilia je z modelom RS 660 uspešno debitirala na različnih tekmovanjih, še posebej uspešna pa je v ameriškem prvenstvu Twins Cup, v katerem dirkači tekmujejo z dvovaljnimi motocikli srednje kategorije. Na skupno 13 dirkah so osvojili kar 10 zmag, 6 najboljših štartnih položajev, ter še dodatnih 16 urvstitev na drugo oziroma tretje mesto. Osvojen naslov so se pri Apriliji odločili proslaviti s serijo 1.500 motociklov, ki bodo obarvani v posebno barvno grafiko v slogu ameriške zastave, motocikel pa bo imel tudi nekoliko višji vetrobran ter pokrov sopotnikovega sedeža.

Po dolgem času zatišja v razredu skuterjev pa je Aprilia na salonu EICMA prijetno presenetila s popolnoma novim skuterjem SR GT. Gre za njihov prvi 'urban adventure' skuter, s katerim bo mogoče prevoziti tudi kakšen višji robnik, stopnišče in makadamsko cesto. Vizualno bo prepoznaven po hišnih LED žarometih in pnevmatikah s precej grobim profilom. Tistim, ki tudi v skuterju iščejo nekaj enduro potenciala bo zagotovo všeč nekoliko višja oddaljenost od tal in široko krmilo.

Aprilia SR GT bo na voljo z dvema motorjema; 125 in 200. Oba motorja bosta seveda štiritaktna, manjši 125-kubični bo razvil zakonsko dovoljenih 11 kW (15 konjev), večji 200-kubični pa slabih 18 konjev (13 kW). Oba bosta opremljena s povezljivim LCD zaslonom ter sistemom 'start & stop'.

.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"