EICMA 2021: MV Agusta s polnim plinom v sezono 2022. Vrača se tudi Elefant, ki bo odslej nosil značko MV Aguste.

25. 11. 2021 | Matjaž Tomažič
Deli

Leto 2021 je za MV Agusto minilo predvsem v raziskovanju same sebe, ter v skladu z napovedmi izpred nekaj let tudi v širitvi prodajno servisne mreže po celem planetu. Idejo, da bodo njihovi brezčasno oblikovani motocikli dosegljivi za vse motoriste so izpilili do potankosti, hkrati pa predstavili en nov model in en koncept avanturističnega motocikla, za katerega lahko mirno zapišem, da je ena izmed največjih zvezd letošnjega salona.

Koncept Lucky Explorer - najbolj vroča napoved iz Milana?

Tisti, ki svet motociklizma spremljate že dlje časa, točneje nekje od začetka devetdesetih let, se gotovo spomnite trentuka, ko je Cagiva kupila znamko MV Agusta. Cagiva se je v tistem času v zgodovino motociklizma zapisala tudi z modelom Elefant (šlo je za preimenovani Ducati E900), še posebej pa z različico Lucky Explorer z barvnimi grafikami dirkalnika za dirko Paris - Dakar.

Ker si je pred časom MV Agusta uspela urediti pravice nad imenom Lucky Explorer, ne preseneča, da so svoj najnovejši koncept avanturističnega motocikla poimenovali prav s tem imenom. Čeprav pri MV Agusti poudarjajo, da je Lucky Explorer res samo koncept, pa si glede na navdušenje motoristične javnosti upam trditi, da bo ta koncept tudi dejansko kmalu postal realnost. V bistvu gre za dva motocikla, prvi bo cenejši in lažji model 5.5, ki ga bo poganjal dvovaljni 550-kubični motor, za dobavo pa bo poskrbel njihov kitajski partner QJ.

Drugi, za evropske kupce gotovo zanimivejši pa bo model 9.5, katerega bo poganjal odlični MV Agustin trivaljni motor, kakršnega dobro poznamo z njihovih aktualnih modelov, vendar z večjo delovno prostornino. Tehnične specifikacije konceptnega motocikla navajajo 930-kubičnih centimetrov delovne prostornine, razvil pa naj bi 123 'konjskih' moči (90 kW).

Obstoječi modeli ostajajo nespremenjeni, nove so barve in grafike

Vseeno pa se bodo tisti, ki si želijo motocikel znamke MV Agusta, bolj kot na koncept, osredotičili na aktualno in dobavljivo ponudbo modelov. MV Agusta je s svojo linijo Rosso,  pri kateri gre za nekoliko skromenje opremljene motocikle kupce s manj globokimi žepi nagovoril že pred dvema letoma. Z modelnim letom 2022 bodo v tej liniji na voljo modeli Brutale Rosso, Dragster Rosso, Turismo Veloce Rosso in F3 Rosso. Z izjemo modela Superveloce bo torej v liniji Rosso na voljo celotna paleta motociklov z 800-kubičnim trivaljnim motorjem.

Najbolje prodajana Turismo Veloce Lusso in Turismo Veloce Lusso RC, sta dobila dodatne barvne kombinacije, obstoječe barve bosta tako v letu 2022 dopolnjevali še metalik karbonsko črna in kombinacije mat in metalik temno sive barve.

Nove barve je dobil tudi model Dragster RR, ognjeno rdečo s kombinacijo črne in sive barve ter biserno rumeno s kombinacio črne in temno sive barve. Vse nove barve bodo na voljo tudi pri modelih z avtomatsko sklopko, ki jih pri MV Agusti imenujejo SCS.

Ekstremno zmogljivi power nakeda Brutale 1000 RR in manjši Brutale RR bosta na voljo v metalik karbonsko črni in mamba rdeči barvi. Retro lepotec Superveloce prav tako dobiva nove barvne opcije, tako da se bodo lahko kupci zdaj odločali med štirimi barvnimi kombinacijami med katerimi se pridružujeta biserno rumena (črna kolesa in okvir) ter rdeče srebrna Ago kombinacija, prav tako s črnimi kolesi in okvirjem.

Novost: MV Agusta F3 RR

Za sezono 2022 so precej temeljito osvežili športnega F3 RR. Motocikel, ki v svojem razredu predstavlja prvovrstno tehnologijo, učinkovitost tako na cesti kot tudi na stezi in seveda brezčasni dizajn, je dobil nov okvir, pri čemer je bila posebnega fokusa deležna zadnja nihajka, ki bo odslej ponujala še več čvrstosti in stabilnosti. Motor ohranja 147 'konjev' (108 kW), dobil pa je nove odmične gredi in novo uležajenje vseh vrtljivih delov.

Za uskladitev s standardom Euro5 so morali v celoti spremeniti izpušni sistem, prenova le tega pa je prinesla tudi dobre stvari, naprimer ugodnejšo krivuljo navora in moči. Veliko novega je opaziti tudi na aerodinimaki. Bočna krilca so zdaj izdelana iz karbonskih vlaken in pri 240 kilometrih na uro poskrbijo za 8 kilogramov dodatnega potiska na prednje kolo. Iz karbonskih vlaken je zdaj izdelan tudi del sesalnega sistema na zajemu zraka. Izboljšanja aerodinamičnih lastnosti je bil deležen tudi nos motocikla, ta ima odslej višji vetrobran in na novo oblikovan blatnik, ki pripomore k usmerjanju zraka k hladilnku hladilne tekočine.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja