Največji motociklistični salon EICMA, ki se tradicionalno odvija v Milanu, velja tudi za enega izmed najbolj pomembnih napovednikov novosti za naslednjo motoristično sezono. Letošnja bera velikih presenečenj sicer ni tako veliko kot običajno, se pav sezoni 2025 kljub temu obeta pestra in za kupce še nekoliko težja izbira.
Letošnja bera novosti, vključujoč nove modele, prenove, preobleke, posebne serije in vse kar pač sodi zraven, sicer tudi leto šteje okrog 200 novosti, kljub temu pa je marsikateri obiskovalec salona in poznavalec motociklov ostal hladen. Večinoma gre namreč za že videne koncepte in širitev modelnih palet iz že znanih in dobro poznanih obstoječih platform.
OK, nič pretresljivega torej, vendar vseeno nekako v duhu današnjega koncepta avto-moto industrije.
A salon EICMA v Milanu je vendarle najpomembnejši motociklistični salon leta in večina proizvajalcev prav v Milanu svetu pokaže še zadnje novosti, ki so jih pripravili za začetek in prvi del naslednje motoristične sezone. Zato jasno, sledi pregled novosti pri najpomembenjših in pri nas najbolj priljubljenih znamkah.
APRILIA
Pri Apriliji so se očitno odločili, da bodo v sezoni 2025 poudarili svoj športni in dirkaški DNK. Z modelom RSV4 X ex3ma so se odločili, da bodo za izbrane kupce na cesto postavili veliko bero svoje MotoGP tehnologije. Ne bo pa to poceni igračka, saj bo potrebno zanjo odšteti okroglih 80.000 evrov. Hkrati so prenovili tudi svojega v segmentu športnih motociklov paradnega konja - model RSV4 in RSV4 Factory. Po novem bo serijski štirivaljni V4 iz svojih 1.100-kubičnih centimetrov delovne prostornine iztistnil kar 220 'konjev'. No, kljub temu, da je še vedno zelo svež, so se na področju elektronike lotili modela RS 660.
Močnejši in še zmogljivejši, čeprav to sicer sploh ni bilo potrebno, je postal tudi model Tuono V4 / Tuono V4 Factory. Po novem bosta imela okroglih 180 'konjev', ljubitelji slečenih modelov pa se lahko veselijo tudi prestižnejše različice Tuona 660, ki bo na voljo tudi v izvedbi Factory, ter novega Tuona 457, ki je logična Aprilijina razširitev ponudbe v segmentu A2.
Za 'offroadarje' in avanturiste prihaja model Tuareg Rally, osvežena pa sta tudi modela s 125-kubičnim motorjem, SX in RX.
BMW
Bavarci so z eno izmed najbolj pestrih prodajnih palet praktično ves čas v fazi predstavitve kakšnega izmed njihovih novih ali prenovljenih modelov, zato bi bilo skorajda pričakovano, da kakšnega posebnega pretresa pri njih ne bi doživeli. Vendar temu tokrat ni bilo tako.
Bavarci so namreč navdušili z modelom F 450 GS Concept, ki je seveda res samo še koncept, a glede na to, kako zelo okrog tega koncepta nori javnost ne dvomim, da bo F 450 GS v prodajnih salonih prej, kot si sploh upam pomisliti. Oznaka F pri BMW pomeni vzporedni dvovaljnik, ki je razredu pol-litrskih motociklov pravzaprav standard. Bolj obetaven je podatek o masi, ki naj bi znašala 180 kilogramov. To seveda pomeni zelo dobro razmerje med močjo in maso, sploh ob dejstvu, da BMW resno računa na to, da bo tudi ta model zelo dobro opremljen. Zaenkrat koncept stoji na platiščih s premerom 19 in 17-palcev, se pa šušlja, da bi utegnili biti postavljen tudi dimenizje 21/18, kar seveda pomeni različico Adventure.
Čeprav je novi R 1300 GS Adventure praktično že v prodajnih salonih, ga pri BMW-ju uvrščajo med Milanske novitete, prav tako pa menijo tudi za modela M 1000 R in M 1000 RR, ki so jima izboljšali elektroniko. Enako velja tudi za modela S 1000 R in S 1000 RR, ki imata tudi nekaj izboljšav na področju aerodinamike.
DUCATI
Ducati svoje novosti v zadnjih letih že tradicionalno predstavlja tudi periodično na spletu, zato tisto, kar je bilo mogoče videti na EICMI, najverjetneje še ni vse kar so pripravili za sezono 2025. Za začetek so predstavali osvežitve na modelih Multistrada V4, V4S. Te se nanašajo predvsem na zunanjo podobo, elektroniko in razne pakete opremljenosti, nekoliko bolj konkretno pa so se lotili modela Multistrada V4 Pikes Peak. Gre za eno bolj športnih (vendar ne najbolj športno) različic tega modela. Multistarada V4 Pikes Peak ima 17-palčna kolesa in bo po novem še hitrejša in bolj učinkovita v smislu porabe goriva in ekologije.
Po lanski prenovi je prišel tudi čas za razširitev ponudbe pri modelu Scrambler. Novosti, ki prihajata sta modela Scrambler Icon Dark in Scrambler Full Throtle. Ker je Scrambler kot reinkarniran sodobni model zdaj star že polnih deset let, so seveda pripravili tudi jubilejno različico 10 Anniversario Rizoma Edition, ki sicer ohranja tehniko in pogonski agregat s 73 'konji', vendar bo s svojo značilno metalnorožnato barvo in še nekaterimi samo za ta model rezerviranimi dodatki, vsekakor eden bolj prepoznavnih Scramblerjev. No, če si ga boste želeli imeti boste morali biti hitri, saj jih bodo izdelali le 500, zato ta model predstavlja tudi nekakšno vstopnico v svet zbirateljske ekskluzive.
Mnogo več kot samo prenove pa sta bila deležna dva modela, ki ju po svoji konfiguraciji vsekakor lahko uvrščamo med Ducatijeve legende - Panigale V2 in Streetfighter V2. Oba sta sicer zelo podobna svojim predhodnikom, vendar sta v resnici praktično popolnoma nova. Dvovaljnik s prostornino 890-kubičnih centimetrov razvije 88 kW oziroma okroglih 120 'konjev', bolj pomembno pa je, da sta v primerjavi s predhodniki za skoraj 20 kilogramov lažja.
HONDA
Zdi se, da so bili letos med vsemi najbolj pridni in delavni pri Hondi. Ne samo, da so osvežili praktično celotno ponudbo obstoječih modelov, pač pa so predstavili tudi novitete, ki bodo na trgu nekaterim precej pomešale štrene in prodajne načrte.
Za začetek je tukaj povsem nov model CB1000 Hornet. Ta motocikel s štirivaljnim motorjem bo na voljo tudi v bolj prestižni različici SP, obe pa bodo na tej spletni strani v kratkem predstavljeni nekoliko bolj podrobno.
Med bolj pomembne novosti lahko štejemo tudi to, da je model NT 1100 dobil različico z elektronsko nastavljivim vzmetenjem, obnovili so tudi oba svoja kruzerja, ki ju poznamo pod imenom Rebel, sicer pa nosita oznako CMX 500 in CMX 1100.
Že nekaj časa se veliko govori tudi o štirivaljnem križancu med endurom in tourerjem modelom CB1000X, a bo potrebno nanj še malo počakati. Ne bo pa potrebno prav nič čakati na praktično popolnoma osveženo ponudbo skuterjev, saj so vsi ključni modeli kot so Forza 750, X-ADV, ADV 350, PCX 125 deležni osvežitev. Enako velja tudi za modele XL750 Transalp, NC750X in CB750 Hornet, ki so po novem skladni s standardom Euro5+.
Zanimiva novost je tudi nov retro predstavnik iz kategorije A2. Imenuje se GB350S in v segment prinaša veliko klasičnega šarma, seveda v kombinaciji s sodobno tehniko.
Pri Hondi so obiskovalcem salona odkrili tudi del njihovega pogleda v prihodnost in pokazali zanimiv koncept pogonskega agregata. Gre za V3 motor s katerim naj bi ciljali na segment motociklov z večjimi delovnimi prostorninami, ter možnostjo nadgradnje s prisilnim kompresorskim polnjenjem in elektromotorjem.
HUSQVARNA
Med novosti za leto 2025 pri Husqvarni štejejo modele, ki jih sicer že poznamo, gre pa za model Vitpilen 801, Norden 901 Expedition, prenovili pa so tudi svoj offroad program oziroma modele TC150, TC300 in TC85. Ponudbo bodo dopolnili tudi z električnim offroad modelom Pioneer.
KAWASAKI
Kawasaki je za sezono 2025 pripravil osvežitve in prenove svojih priljubljenih modelov. Prvi v tej vrsti je model Versys 1100/S/SE, ki je dobil tudi različico z elektronsko nastavljivim vzmetenjem, močnejši pogonski agregat in še nekaj dodatnih novosti o katerih smo zelo obširno že pisali na tej spletni strani.
Drugi v vrsti prenovljenih modelov je slečeni Z900/SE, ki je dobil kompletnejši paket moderne in napredne elektronike, ter opazno vizualno spremembo. Na področju tehničnih podatkov sicer ni veliko novega, je pa s prenovljeno elektroniko nova generacija tega verjetno najbolj priljubljenega slečenega motocikla v vožnji še boljša in v smislu porabe goriva še učinkovitejša.
Evropski ljubitelji modernih klasikov pa bodo na svoj račun prišli z modeloma W230 in Meguro S1. V obeh primerih gre za preprost motocikel klasičnega izgleda in tudi ugodno ceno. Tisti, ki se spogledujete s tovrstnimi motocikli si morate oba Kawasakijeva predstavnika brez dvoma ogledati, saj so prav zeleni tisti, ki te stvari v smislu detajlov in videza med vsemi ostalimi konkurenti najbolje obvladajo.
KTM
KTM sodi med tiste proizvajalce, ki kakšno od svojih novosti tradicionalno prihrani tudi za začetek novega leta, kljub temu pa je v Milanu pokazal kar osem modelov, ki jih oranžni štejejo za svoje novosti.
Največ odziva sta bila seveda deležna velika in zmogljiva 1390 Super Adventure S in 1390 Super Adventure S EVO. Oba sta seveda namenjena najbolj zahtevnim in tudi najbolj izkušenim motoristom in predstavljata zelo resno konkurenco vsem ostalim predstavnikom tega verjetno najmočnejšega segmenta motociklov. Za tiste z res terenskimi ambicijami je na voljo tudi različica R, ki ima spredaj 21-palčno kolo, daljše hode vzmetenja in ostalo opremo, ki jo na terenu potrebujete.
Na drugi strani adventure segmenta se nahaja prenovljeni 390 Adventure, ponudba pa se bo kmalu zapolnila tudi z modeloma 390 SMC-R in 125 SMC-R, ki bosta zapolnila ponudbo v segmentu supermoto motociklov. Jasno, da se bosta na tej isti osnovi pridružila tudi enduro modela, pri obeh pa bo za potreben terenske vožnje mogoče izklopiti ABS.
Novi KTM 1390 Super Duke GT bo imel odslej polnih 190 'konjev', kar je enako kot jih ima slečena različica tega razbojniškega hiper slečenega motocikla. Tehnično so prenovili tudi modela SMR 450 in Enduro 300 EXC, na sceni pa se bo spet pojavil tudi električni enduro Freeride.
MOTO GUZZI
Legendarnemu klasiku V7, ki smo ga na dosedanji evolucijski stopnji poznali kot Stone ali Special, se bo pridružila še tretja različica Sport. Ta ne bo športna samo po detajlih, pač pa bo tudi dejansko predstavljala višji nivo, saj bo imela vgrajen 6-smerno IMU enoto, ki omogoča nadgradnjo z naprednimi elektronskimi sistemi, ki so bili do sedaj v tem segmentu zgolj znanstvena fantastika. No, Moto Guzzi je obljubil, da bo kot v svojem prvem stoletju, tudi v drugem premikal tehnične mejnike, in kot vse kaže to svojo obljubo tudi izpolnjuje.
Čudoviti sporttourer V100 Mandello bo imel v letu 2025 tako kot letos lansirani Stelvio lahko popoln paket elektronike. Omenjeni Stelvio je praktično še vedno popolnoma nov motocikel, zato zanj niso predvideli nobenih sprememb. Namesto tega so izkoristili pomemben jubilej in bodo ob 200-ti obletnici otvoritve prelaza Stelvio izdelali omejeno serijo Stelviov Duecento Tributo, ki bo štela 2.758 motociklov, kar je skladno z nadmorsko višino vrha tega izjemnega alpskega prelaza z 88 serpentinami.
PIAGGIO
Pri Piaggiu se kar nekaj časa ni zgodilo kaj posebej novega, a to ne velja za sezono 2025, ki prinaša kar nekaj novosti. Za začetek so temeljito prenovili priljubljenega Libertyja, ki je dobil popolnoma novo podobo in LED razsvetljavo, bogatejšo serijsko opremo in seveda najsodobnejšo hišno tehniko.
Piaggio ima že vrsto let v ponudbi tudi premijski 'highwheeler' Medley, ki je letos dopolnil 4 leta. Ker ga konkurenca na splošno še vedno ni povsem dohitela načeloma ostaja enak, novost v ponudbi pa je Medley 200/S, s katerim naj bi se v smislu zmogljivosti in učinkovitosti na novo definirali standardi v tem razredu skuterjev.
Pomembna novost je tudi nov enovaljni motor s 310-kubičnimi centimetri delovne prostornine, ki se bo vgrajeval v vse modele, ki so doslej nosili oznako 300. Med te sodijo Vespa, MP3 in Beverly, ki bodo po novem nosili oznako 310. Enovaljnik sodi med najsodobnejše in hkrati tudi najbolj zmogljive predstavnike svojega razreda in razvije 28 'konjev' ter 30 Nm navora. V primerjavi z obstoječim 278-kubičnim motorjem, je novih kar 70-odstotkov sestavnih delov, tako da gre praktično za novo generacijo motorjev.
SUZUKI
Skoraj tako močno kot BMW s svojim F450 GS Konceptom je Suzuki šokiral z modeloma DRZ-4S in DRZ-4SM. Med bavarsko in japonsko noviteto je sicer ena velika vendar pomembna razlika. Suzuki namreč na trg prihaja že pred poletjem. Gre seveda za enduro iz spodnejga dela srednje kategorije in A2 homologacijo. Suzuki je tako po dolgem času hitro in med prvimi odgovoril na želje tistih kupcev, ki so se naveličali raznih skuterjev in podobnih motociklov in si želijo tudi za vsakodnevne potrebe imeti lahkoten, zmogljiv in vsesplošno operativen motocikel. Gre za vsekakor eno izmed najbolj vročih novosti z letošnjega salona EICMA.
Za piko na I pa so pri Suzukiju osvežitve namenili tudi svojim ostalim motociklom, ki najbolj privlačijo kupce. Model GSX-S 1000 je dobil certifikat Euro5+ ter tudi nov TFT zaslon, ki bo serijski tudi na bolj potovalnih različicah GT in GX.
Potovalni enduro V-Strom 1050 je bil deležen manjše stilske osvežitve in je ob tem dobil še nekaj doplačljivih dodatkov namenjenim motoristom, ki se odpravljajo na daljša potovanja. Še vedno pa z nami ostaja tudi zimzeleni SV650, ki bo za leto 2025 dobil posebno serijo Special Edition.
TRIUMPH
Triumph, ki ima tudi pri nas končno spet uradnega oziroma pooblaščenega prodajalca je za leto 2025 predstavil model Tiger Sport 800. Gre za atraktiven crossover, katerega trivaljnik razvije 85 kW oziroma 115 'konjev', stoji in vozi na 17-palčnih kolesih in je hkrati tudi cenovno med ugodnejšimi predstavniki svoje kategorije.
V kategoriji modernih klasikov so prenovili modela Speed Twin 1200/RS in manjšega Speed Twin 900, oba pa sta bila deležna manjših tehničnih in optičnih sprememb. Ostali Triumphovi klasiki so dobili nove barve in tehnične prilagoditve s katerimi izpolnjujeno zahteve standarda Euro5+.
Angleži se podajajo tudi v vode in blato motokrosa in sicer z modelom TF 450 - RC Edition.
Yamaha
Yamaha je kar nekaj svojih novosti predstavila že poleti in zgodaj jeseni. Temeljito so prenovili model MT-07 ter vzporedno z njim na tehničnem področju tudi enduro Tenere 700 in Tenere 700 Rally.
Konkretne nadgradnje je bil deležen tudi njihov najbolj prepričljiv segment, ki vključuje motocikle z odličnim CP3 agregatom. Ne samo, da se jim pridružuje model R9 o katerem smo na naši strani že obširno pisali, tudi tourer Tracer in vse njegove izpeljanke bodo po novem lahko opremljeno s praktično vso mogočo tehnologijo s področja varnosti in komforta.
Če se izrazim v avtomobilskem žargonu so bili 'facelifta' deležni tudi Yamahini skuterji TMAX in TMAX Tech MAX, ter NMAX 125, ki je po novem skladen s standardom Euro5+.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del