EICMA: Yamaha 2017

10. 11. 2016 | Matjaž Tomažič
Deli

'I want to race for ever.'

Tako je povedal Valentino Rossi hip za tem, ko je na oder pripeljal povsem novo Yamaho T-max DX.

Tako smo vsi zbrani novinarji na Yamahini tiskovni konferenci začutili, da Yamaha pravzaprav sploh ne rabi izdelovati novih modelov. Dokler ima Rossija. Ta bo z njimi ostal še naslednja tri leta. No, Yamaha, kljub temu ne počiva in snuje nove modele in osvežitve. V Milano niso pripeljali veliko novega, tisto kar so, pa je še posebej zanimivo.Yamaha je presenetila s konceptnim motociklom T7, robustnim endurom izdelanim na osnovi modela MT-07. Da na ta način tipajo občinstvo je bilo hitro jasno, a kot kaže je že ob svetovni premieri padla odločitev, da bo ta motocikel pripravljen za serijsko proizvodnjo najkasneje v dveh letih. Družina MT-07 je zrasla še za enega člana. All rounder MT-07 Tracer bo lepo dopolnil ponudbo srednje velikih dvovaljnikov.

Tisti, ki ne poznajo motociklizma brez dirkaške steze, si bodo po novem lahko omislili različico modela R6, ki je praktično pripravljen za tekmovanja. V primerjavi s standardnim modelom so ta 'race ready' model nadgradili z naprednejšim vzmetenjem, zavornim sistemom, spremenjena pa je tudi elektronika in glava motorja. Obdelali so tudi menjalnik. Sicer pa standardna R6-ka v leto 2017 prihaja tudi z ABS-om in traction control sistemom.

Zanimiva, vendar zaradi predvidene omejene serije 695 kosov, je nova Yamaha XSR900 Abarth. V sodelovanju z oblikovalskim oddelkom znanega predelovalca avtomobilov Abarth so pripravili nekakšen sodoben cafe racer, z zmogljivim trivaljnikom, seveda vse skupaj temelji na osnovi modela MT-09. Oblikovno je to gotovo najzanimivejši model iz te družine, zato je pravzaprav škoda, da bo izdelana le omejena serija.

Po 15 letih je prišel čas za šesto generacijo njihovega največjega skuterja T-max. Kot pravijo pri Yamahi so tokrat na novo izumili ta segment skuterjev, standardnemu T-maxu pa dodali še dve novi različici. Da jih je v to prisilil BMW s svojima dvojčkoma seveda niso omenili. Če se vendarle osredotočmo na novega T-maxa je ta seveda temeljito redizajniran, vseeno pa ohranja prepoznavne linije prejšnjih modelov. Na tehničnem področju so bili drobnih izboljšav deležni praktično vsi sestavni deli, kot omenjeno pa prihajata dva nova dodatna modela - Tmax SX in Tmax DX.

Tmax SX je bolj športno nastrojena različica, ki poleg bolj opaznih barvnih grafik ponuja tudi možnost dveh načinov delovanja in odzivanja motorja D-mode. V načinu T (town) vse poteka mirno in uglajeno, v načinu S (sport) pa seveda ravno obratno. SX ima na voljo tudi serijski vmesnik za povezavo s pametnim telefonom, preko katerega boste lahko s svojim T-maxom interaktivno komunicirali.

Tmax DX pa v svet tega modela prinaša luksuz in prestiž. Tako kot SX, je tudi ta oprmeljen s sistemom D-mode, poleg tega pa bo opremljen še z električno nastavljim zadnjim vzmetenjem, elektrčnim pomikom vetrobrana, tempomatom ter ogrevanimi ročkami in sedeži. Tudi ta je opremljen s sistemom TmaxConneciton, torej vmesnikom za priklop pametnega telefona, navigacije in podobnih naprav. Vsi trije novi T-maxi bodo v salonih za prodajo na voljo v mesecu marcu.

Yamaha je pripravila tudi nov model skuterja X-max. Ta je poleg temeljite prenove zunanjosti, dobil tudi večji 300-kubični motor.

Matjaž Tomažič

Foto: Yamaha

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja