Večina opazovalcev meni, da so dodatne luči, ki jih vsepogosteje videvamo na motociklih, predvsem na velikih enduro modelih, stvar napuha in viška denarja. A te luči tam niso povsem brez razloga.
Eden od ključnih razlogov, da nekateri proizvajalci motociklov za svoje enduro modele ponujajo tudi dodaten komplet 'špic lamp', tiči v dejstvu, da so ti motocikli v osnovi precej višji od cestnih in slečenih motociklov.
Posledično se pod prvim kolesom in še nekaj metrov naprej dogaja, da je ta del cestišča neosvetljen, saj so žarometi v osnovi nastavljeni tako, da svetijo daleč naprej, ne pa tik pod prednje kolo. V vožnji po makdeamih in ostalih bolj zahtevnih terenih, pa vozniki enduro motociklov pogosto naletijo na težave, saj zaradi teme pod kolesom zlahka spregledajo oviro.
Funkcija teh dodatnih žarometov pa je v prvi vrsti ta, da osvetli tudi podlago, ki pri normalni vožnji ni v voznikovem klasičnem vidnem polju.
Ker so se tovrstne luči v preteklih letih izkazale kot izredno koristne in uporabne, so pri Givi-ju izdelali in ponudili tudi par tovrstnih LED žarometov, ki pa so univerzalni in tako primerni za vsak motocikel. Za montažo je dovolj, da je motocikel opremljen z ustreznimi zaščitnimi loki za zaščito bokov in motorja, na voljo pa je tudi posebna instalacija na katero je te luči mogoče montirati, če motocikel te zaščite nima.
S skupno močjo 16 Watov vam lahko takšen par žarometov olajša marsikatero vožnjo po sončnem zahodu. Pri nas si lahko tak par žarometov omislite pri prodajalcu TC Motoshop iz Ljubljane.
Matjaž Tomažič