Harley-Davidson kmalu z variabilnim krmiljenjem ventilov

Harley-Davidson kmalu z variabilnim krmiljenjem ventilov

Navkljub temu, da mnogi še vedno menijo, da bo prihajajoči standard Euro5 močno oklestil ponudbo zračno hlajenih motociklov, se to očitno še nekaj časa ne bo zgodilo.

Za začetek je potrebno poudariti, da so zračno hlajeni motorji pravzaprav še daleč od tega, da ne bi zmogli zadovoljevati vse bolj ostrih okoljevarstvenih standardov. To velja še zlasti za tiste, ki se vrtijo z nizkimi vrtljaji, zgodba pa je nekoliko drugačna pri tistih, ki se znajo zavrteti hitreje.

Inženirji se z izzivi, ki ga prinašajo okoljevarstveni standardi spopadajo na različne načine. Bavarci so, na primer, svoj prilubljeni bokser nadgradili z vodnim hlajenjem ter kasneje variabilnim krmiljenjem ventilov, pri tem pa le redki vedo, da sistem vodnega hlajenja skrbi zgolj za odvajanje 35-odstotkov toplote. Rezerve je torej še vedno dovolj.

Na podoben način, se z okoljevarstvenimi stadnardi spopadli tudi pri Harley-Davidsonu. Trenutno so namreč v sklepni fazi razvoja novega motorja, ki bo kot se za znamko spodobi, ohranil eno od ključnih tradicionalnih lastnosti - zračno hlajenje. Bo pa za to, da bo lahko opravil s ekološkimi testi, dobil variabilno krmiljenje ventilov.

Sistem bo funkcioniral na principu hidravličnega aktiviranja mehanizma, ki bo poskrbel za spremembo režima delovanja odmičnih gredi. S tem bodo inženirji poskrbeli za čistejši izpuh in seveda tudi nižjo porabo ter boljše zmogljivosti. Čeprav HD-jev princip nekoliko spominja na tistega, ki ga uporablja tudi Ducati, pa gre z vidika zapletenosti in števila sestavnih delov za nekoliko bolj kompleksen sistem. To s seboj prinaša tudi nekaj dodatne mase, a pri Harley-Davidsonu se z maso motorjev in motociklov pravzaprav ne obremenjujejo.

Glede na to, da veliki HD-jevi motocikli še nekaj časa ne bodo imeli težav z doseganjem ekoloških norm, lahko pričakujemo, da bo motor z variabilnim krmiljenjem sprva na voljo pri manjših modelih, ki se vrtijo za odtenek hitreje.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja