Nov načrt bo po godu tradicionalnim kupcem njihovih motorjev.
Ameriški proizvajalec motociklov Harley-Davidson je v sredini lanskega leta predstavil načrt za prihodnost znamke, po katerem je večjo pozornost namenil proizvodnji težkih motociklov, hkrati pa iz ponudbe pričel umikati nekatere manjše modele. Omenjeno potezo naj bi narekoval trg, saj naj bi se s tem želeli približati starejši in premožnejši populaciji v Evropi in ZDA, kjer so takšni motocikli tudi najbolj priljubljeni.
Po poročanju tiskovne agencije Reuters so zato pričeli z reorganizacijo prodajno-servisne mreže in celo z umikom iz nekaterih manj dobičkonosnih trgov. Načrt preobrazbe znamke je ideja njenega novega generalnega direktorja, Jochena Zeitza, pozitivni učinki pa so se pojavili še pred koncem leta, ko je bila vrednost delnic podjetja v primerjavi z julijem 2020 višja za kar 38 odstotkov. Navkljub temu pa se je krivulja v zadnjih dneh znova obrnila navzdol.
Vračanje tudi v vode manjših motociklov
Upad vrednosti delnic je posledica slabše prodaje novih motociklov, saj se je prodaja le-teh tekom lanskega leta razpolovila, prihodki pa so se zmanjšali za 39 odstotkov. Posledično so skeptični do usode znamke tudi vlagatelji, nekoliko manj skrbi pa je na drugi strani opaziti v vodstvu samega podjetja, ki je že razkrilo načrt, kako bodo krivuljo znova obrnili navzgor.
V včeraj predstavljenem petletnem planu so tako razkrili, da se bodo v danem obdobju še naprej posvečali prodaji motociklov z notranjim izgorevanjem, še posebej trikolesnikom, velikim potovalnikom in pa touring motociklom. Električne motocikle bodo na drugi strani izdelovali in razvijali v ločenem oddelku, motocikle z manjšimi pogonskimi agregati pa bodo razvijali v sodelovanju z zunanjimi partnerji. S tem bodo deloma obudili načrt privabljanja mlajših in manj premožnih kupcev pod svoje okrilje, seveda v želji po tem, da tam ostanejo dlje časa.
Predstavljene spremembe pa bodo terjale tudi precejšne vložke. Pri Harleyju tako načrtujejo, da bodo v prihodnjih petih letih za razvoj namenili približno 200 milijonov evrov letno, ob tem pa napovedujejo, da bodo prihodki zaradi boljše prodaje motociklov že letos med 20 in 25 odstotki večji, za med pet in sedem odstotki pa bo višji tudi zaslužek.