V nov in lažji ovir prihaja povsem nov in večji pogonski agregat; za boljšo uporabniško izkušnjo bo skrbel (večji) barvni zaslon nadzorne plošče.
V razredu velikih enduro motociklov ima Honda Africa Twin brez dvoma svoje mesto. Nenazadnje je tu prisotna že preko tri desetletja, še posebno priljubljena pa je prav aktualna generacija. Ta je kupce navdušila tako s svojo zunanjo podobo in litrskim agregatom, kakor tudi tehnološkimi rešitvami. Te so še posebno do izraza prišle po letu 2018, ko je leta 2016 predstavljena zadnja generacija dobila občutno posodobitev. Nenazadnje je motocikel od tedaj našel kar 87.000 kupcev, zato ima Honda od novinke, ki bo na trg prišla prihodnje leto velika pričakovanja.
Največja novost Africe Twin je brez dvoma nov pogonski agregat. Ta je namreč po novem s prostornino 1,1 litra nekoliko večji, bolj čist (saj bo dosegal standarde EURO5), hkrati pa tudi malenkost močnejši, saj so mu pri Hondi namenili dodatnih pet kilovatov moči; te je po novem 75 kilovatov, malenkost pa je ob tem narasel še sam navor motocikla. Ob tem bo motor obdržal vse novosti, ki jih je Honda predstavila že ob zadnji prenovi leta 2018. Mednje uvrščamo tudi sistem električnega nadzora ('fly-by-wire') plina in pa samodejni menjalnik s šestimi prestavami ter dvojno sklopko. Če vas zanim akako se pelje, si lahko preberete naš test iz lanskega leta.
Štirje vozni programi
Če se bodo v novo Africo Twin prenesle nekatere novosti iz predhodnika, pa bodo druge temeljito posodobljene. Sistemu za nadzor navora HSTC (ki mimogrede ostaja sedemstopenjski) se tako pridružuje še sistem za nadzor dviga sprednjega kolesa. Ta bo glede na izbiro voznega programa na eni strani omogoča takojšen dvig sprednjega kolesa, na drugi pa popolno preprečitev tega; vmesna stopnja sicer omogoča vožnjo po zadnjem kolesu, a le ob izdatnem priganjanju. Sistem so poimenovali Wheelie Control in ga je moč tako kot HSTC tudi popolnoma izklopiti. Delovanje obeh funkcij bo sicer nadziral tudi sistem za izbiro voznih programov. Na voljo bodo štirje: tour, off-road, gravel in urban, pri vsakem pa bodo možne še nekatere individualne nastavitve.
Elektronski pripomočki pa se tu še ne končajo, vsem pa je skupno, da bodo skrbeli za večjo udobje in varnost voznika. Tako bo na primer s prihodnjim letom serijsko pri vseh motociklih na voljo tempomat, z namenom preprečevanja naleta pa je Honda motociklu namenila tudi funkcijo utripanja vseh štirih utripalk ob naglem zaviranju pri hitrostih nad 50 kilometri na uro. Povsem nov bo tudi LCD zaslon nadzorne plošče pred voznikom. Ta bo namreč barven, po diagonali bo meril kar 6,5 palcev, poleg tega pa bo ponujal tudi podporo za pametne telefone znamke Apple.
Ne glede na večjo količino varnostne opreme in opreme za udobje ter večjemu pogonskemu agregatu pa bo teža motocikla v grobem ostala enaka. Zasluga za to gre namreč sami šasiji in spodnjemu okvirju, ki sta v celoti aluminijasta in povezana z vijaki. Nihajna roka je narejena po zgledu tiste s tekmovalnega motocikla MXGP, CRF450R. Zgolj na račun teh dveh rešitev je teža nižja za dobra dva kilograma, skupna masa motocikla pa bo znašala 226 kilogramov. Za vzmetenje so poskrbeli pri podjetju Showa.
Nova Africa Twin bo na trg zapeljala prihodnje leto, sočasno pa bo seveda na voljo tudi v izvedbi True Adventure. Ta bo (v primerjavi s klasično izvedbo) po pričakovanjih ponujala nekoliko večji rezervoar goriva (prostornine 24,8 litrov), prilagodljivo višino sprednjega vetrobranskega stekla, nižje nastavljen sedež, dnevne žaromete z dodatnimi žarometi za osvetlitev cestišča v zavoju in pa ogrevane ročice.
Tule je tudi prvi uradni video kjer lahko vidimo, da se zelo resno pelje tudi po terenu:
Kdaj bo nova Africa Twin prišla v Slovenijo sicer še ni točno znano, prav tako pa tudi ne cene. Te naj bi bile sicer nekoliko višje kot do sedaj tudi na račun petodstotnega davka na motorna vozila s prostornino preko enega litra. Tako je pričakovati, da se bodo pričele nekje pri 15.000 evrih