Že nekaj desetletij je Gold Wing okronan za kralja in zastavonošo Hondine ponudbe. Aktualni model je na trgu že neverjetnih 16 let!
Po 16 letih čas za povsem nov začetek
Če smo povsem natančni, je 1.800-kubični Gold Wing v proizvodnji zdržal leto dni manj, torej 15 let. Nekje ob prelomu desetletja je bil deležen oblikovne osvežitve, za prihodnje modelno leto pa bo ta model svojo zgodbo nadaljeval z novim poglavjem.
Šesta generacija za leto 2018 (če se osredotočimo na tiste pomembnejše prenove) je torej nared. Na kratko smo na naših straneh bistvene novosti že povzeli, tokrat pa vam bomo o tem luksuznem in markantnem dvokolesniku povedali nekoliko več.
Sprva v dveh različicah, obakrat bistveno lažji
Gold Wing bo sprva na voljo v dveh različicah. Osnovna bo opremljena z dvema bočnima kovčkoma, medtem ko bo tretji, tisti za sopotnikovim hrbtom, na voljo pri modelu, ki je uvrščen še stopničko višje (Tour edition). Ne glede na izvedbo pa bo Goldwing v primerjavi s predhodnikom lažji za 40 do 48 kilogramov. Še vedno to ne bo ultralahek motocikel, ampak vseeno govorimo o teži ene manekenke! Mimogrede, tehtal bo od 365 do 383 kilogramov, odvisno od izvedbe. Kakorkoli, oba modela si bosta delila enaka motor in platformo okvirja, čemur so inženirji posvetili izredno veliko pozornosti. Generalno gledano je na tem področju največja sprememba ta, da je motor bližje prvemu kolesu, kar ugodneje vpliva na razporeditev teže, torej tudi na vozne lastnosti.
Novo boksersko srce, več prestav, tudi samodejni menjalnik
Ker je bil motor eden od Gold Wingovih adutov, najprej nekaj besed o tem. Ohranja svojo konfiguracijo, torej je to še vedno šestvaljni bokser, vendar ima po novem vgrajeno štiriventilsko tehniko, je precej bolj kompakten in ima posledično tudi za 6,2 kilograma manjšo maso. Moči in navora ostaja enako kot prej, bo pa znal na željo voznika spreminjati svoj značaj. Na voljo bodo različni 'mappingi' motorja (Tour, Rain, Sport, Econ), za večjo varnost pa bo vse skupaj podprto s sistemi HSTC (sistem proti zdrsu), CBS (kombiniran protiblokirni zavorni sistem), HSA (Hill start assist za lažje speljevanje v klanec) in sistem Start&Stop za boljšo učinkovitost pri porabi goriva.
V vsakem primeru bi moral biti novi Gold Wing v primerjavi z aktualnim modelom živahnejši. Predvsem na račun dodatne šeste prestave pri klasičnem menjalniku, lahko pa boste izbrali tudi sedem-stopenjski menjalnik DCT. V obeh primerih bo serijsko dodana tudi 'vzvratna' prestava.
Povsem nov tudi na področju informatike in ergonomije
Če se še nekoliko posvetimo najbolj opaznim novostim, ki jih prinaša novi Gold Wing, ne smemo spregledati področja zabave in povezljivosti. Serijsko bo prisoten sistem pametnega ključa, Apple CarPlay in povezljivost preko sistema Bluetooth. Velik barvni TFT zaslon bo eden največjih, kar jih lahko dobite na dveh kolesih, ponujal pa bo praktično vse funkcije, ki si jih sploh lahko predstavljate.
Za tiste, ki so se nad tem pritoževali (in takih ni bilo malo), pa so tokrat vgradili tudi elektronski pomik prednejga vetrobrana. Znamenita reža, ki je nekoliko spominjala na prezračevanje avtomobilov iz petdesetih let prejšnjega stoletja, tako odhaja na pokopališče.
Barvna paleta bo sprva precej klasična, prav nič kričeča. Osnovni Gold Wing brez tretjega kovčka bo srebrne mat barve. Model Tour bo na voljo v rdeči in perla beli barvi, najprestižnješi Tour z DCT in zračno blazino pa bo lahko rdeče-črne in metalno črne barve.
Gold Wing seveda ohranja nekatere sladkorčke, s katerimi je razvajal tudi v prejšnji generaciji. Ostajajo samoizklopljivi smerokazi, daljinsko odklepanje kovčkov, vse skupaj pa bo okrašeno oziroma nadgrajeno z LED razsvetlitvijo.
Bolj kompakten, enako prostoren, varčnejši
Medtem, ko prostornina prtljažnega prostora v primerjavi s predhodnikom ni bistveno spremenjena (110 litrov), pa je za kar štiri litre manjša posoda za gorivo (21 litrov). Sprva se bi to lahko razumelo kot problem, a po zaslugi manjše teže in boljše aerodinamike je Gold Wing po novem tudi skromnejši pri porabi goriva. V povprečju naj bi se zadovoljil s 5,6 litri goriva na 100 kilometrov, naše izkušnje s predhodnikom pa so bile tam okrog sedem do osem litrov ob relativno zmerni in dinamični vožnji. Na področju avtonomije torej ni posebnega napredka, bo pa vožnja občutno cenejša.
Kar se tiče ergonomije bo po novem precej drugačna, kot smo je bili vajeni. Vsaj kar zadeva lokacije stikal. Če so bile pri predhodniku nekatere funkcije dosegljive preko stikal ob strani in na vrhu rezervoarja, bo zdaj vse na dosegu roke, medtem, ko bo ta varno držala krmilo. Sodeč po fotografijah bo potrebno nekaj privajanja, a Honda na tem področju doslej še ni razočarala.
Kaj prinašajo 'mappingi' motorja?
Ker se testa novega Gold Winga že zdaj veselimo, je jasno, da bo v reviji premalo prostora, da bi natančno opisali vse novosti, ki jih bomo opazili. Zato za tiste, ki jih zanimajo osnovne razlike med različnimi mapami delovanja motorja, na kratko o razlikah:
Program TOUR bo ponujal 100% moči, kar se tiče odzivnosti, pa bo ročica za plin povsem usklajena z modulom, ki skrbi za odpiranje zračnih loput. V tem programu si boste lahko sami nastavljali tudi odzivnost vzmetenja.
Program SPORT bo prav tako ponujal vso moč in izkoristek motorja, z zasukom ročice pa se bo vsa razpoložljiva moč motorja sprostila prej kot v programu Tour. Vzmetenje bo tukaj samodejno trše, prav tako pa se bo prilagodila moč zadnje zavore.
Program ECON bo poskrbel, da bo poraba tudi pri ožemanju ročice za plin nižja, bolj nežno pa bodo svoje delo opravljale tudi zavore in vzmetenje.
Program RAIN je v bistvu nadgradnja programa ECON, torej še več poudarka na nežnem podajanju moči, mehkem vzmetenju in zelo nežnem delovanju zavor.
Tega Bavarci še nimajo. 'Walking mode' tudi za sprehod naprej.
Hondin sistem za vzvratno vožnjo seveda ni nikakršna novost, bo pa novem omogočal tudi funkcijo 'Walking mode'. To pomeni, da bo s pomočjo zaganjača Gold Wing vzvratno brzel s hitrostjo 1,2 kilometra nu uro, znal pa bo 'hoditi' tudi naprej, vendar nekoliko hitreje, približno 1,8 kilometra na uro.
Naj bo to za zdaj dovolj o novem Gold Wingu, če pa vas kaj zanima, enostavno vprašajte. Le o ceni trenutno še nimamo pojma.
Matjaž Tomažič
foto: Honda