Hondi veliki potovalnik bo zaoral ledino na področju elektrifikacije motociklov, sledila pa bo prava poplava modelov z enako filozofijo.
Japonski proizvajalec motociklov in avtomobilov Honda je danes naznanil nov pomemben korak na področju razvoja dvokolesnikov. Po tem, ko so uspešno krenili na pota elektrifikacije avtomobilov, kjer recimo že ponujajo hibridno izvedbo križanca CR-V, na poti pa je popolnoma električni model v podobi Urban EV-a, so se odločili, da bodo sedaj po električnih konceptih skuterjev pričeli še z elektrifikacijo ali bolje rečeno hibridizacijo svojih serijskih motorjev.
Kot prvi motocikel, ki naj bi bil zaenkrat deležen hibridnega pogonskega sklopa bo, razumljivo veliki potovalnik Goldwing. To sicer ne bo klasični hibrid, kaj šele priključni hibrid, pač pa 'le' blagi hibrid, katerega delovanje bo enako kot pri osebnih avtomobilih, kar pomeni, da bo motocikel vseboval majhen baterijski sklop (omenja se kapaciteta okrog 0,9 kilovatne ure), povezan z zaganjačem, ki bo hkrati služil kot generator za polnjenje omenjenega sklopa.
Z elektriko najprej v motokros
S to rešitvijo bodo pri Hondi motocikel pripravili na prihajajoči standard Euro 6, ki bo v uporabo stopil leta 2023. Japonci ob tem priznavajo, da so razmišljali celo o klasičnem in priključnem hibridu, je bi dodatne komponente preveč povečale težo motocikla, nevarno pa bi se dvignilo tudi težišče motocikla. Večje baterijske sklope bi namreč lahko namestili le pod obstoječe kovčke na straneh motocikla.
Hibridni Goldwing pa je le začetek Hodine električne ofenzive. V prihodnjem desetletju naj bi pri Hondi poskrbeli za elektrifikacijo celotne svoje modelne flote, tudi na tekmovalnem področju, najprej na področju motokrosa. Tam so bili pred leti prvi, ki so stare dvotaktne motorje pred leti nadomestili s sodobnimi štiritaktnimi. Sedaj pa se pripravljajo na korak naprej, saj načrtujejo do leta 2025 kot prva znamka v karavani MXGP nastopiti s povsem električnim motorjem. Tega so v konceptni fazi sicer predstavili že lansko leto.
*Članek je prvoaprilska šala in ni resničen.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del