Pri Hondi letos obeležujejo pol stoletja, od kar so lansirali prvi veliko serijski motocikel z vrstnim štirivaljnim motorjem. Honda CB 750, takrat ni bila samo navaden motocikel.
Leta 1969 so motoristi že vedeli, da evropski proizvajalci motociklov, pomembne novosti uvajajo s počasnim tempom, nasprotno pa je za Japonce veljalo, da višinske prečke s svetlobno hitrostjo postavljajo višje in višje.
Štirivaljna Honda CB 750 je bila prvenstveno razvita za ameriško tržišče, zato je bila že v svoji prvi izdaji motocikel presežkov. Velja za prvi velikoserijski motocikel s standardno vgrajenim zavornim diskom in električnim zaganjačem, hkrati pa je bila po zaslugi za tisti čas izjemnih voznih lastnosti, ter uglajenega značaja vrstnega štirivaljnika, razumljivo tudi prva izbira marsikaterega motorista. K temu je še dodatno pripomogla ugodna cena, ki je takrat znašala nekaj manj kot 1.500 dolarjev.
Skoraj identično velja tudi za CB-jke, ki so zatavale na evropski trg. Z njihovim prihodom, se je začela neka nova doba motociklizma. Japonska brca v rit, je spodbudila tudi evropske proizvajalce, posledično pa danes vozimo izredno uglajene, zmogljive in tudi zanesljive motocikle.
Skoraj sočasno z jubilejem pa je so Hondi 'ušle' tudi fotografije in skice endura s štirivaljnim motorjem, ki naj bi mu bilo ime Africa Four. Za zdaj gre seveda samo za koncept, a pri Hondi nikoli ne vemo.
Vse najboljše..