Jawa je pred časom napovedala svojo vrnitev na trg s prenovljenim 350 kubičnim modelom, ki pa s tistim iz časov, ko s(m)o v vzhodnem delu Evrope živeli za t.i. železno zaveso, nima veliko skupnega.
Še manj pa ima s svojo originalno tehniko skupnega pred kratkim napovedan model 660 Vintage.
Da bo slika o modelu 660 Vintage bolj jasna, pa je treba omeniti, da je Jawa že v letu 2014 napovedala prihod zanimivega 'allronuderja', ki so ga poimenovali Sportard (Super Motard + Sport = Sportard). Jawin poskus, da bi na tak način izumili nov razred v svetu motociklov se je vsaj s stališča prodaje in proizvodnje izjalovil, vendar to niti ni tako pomembno. Bolj pomembno je to, da se je s tem modelom Jawa odpovedala svojim tehničnim koreninam in se povezala z Minarellijem. Gre za precej slavnega italijanskega proizvajalca motorjev iz Bologne, ki je zdaj v rokah Yamahe. Kot je znano je Minarellijev motor poganjal tudi 'soft enduro' motocikle kot je Yamaha XT660. Motor se jeizkazal za zelo zanesljivega in trdoživega, prav tak motor pa naj bi poganjal tudi Jawin Sportard.
Noviteta, ki jo je tokrat napovedala Jawa, temelji na modelu Sportard. Vintage 660 bo tako poganjal enovaljnik s 660-kubičnimi centimetri delovne prostornine in 49 konjskimi močmi, imel pa bo za dva palca večje prednje kolo (19 palcev).
Jawa 660 Vintage je z vidika videza, če upoštevamo tudi tisto, kar nam želi povedati z imenom, zelo prepričljiv motocikel. Sodeč po fotografijah je največji 'kiks' viden pri vzvratnih ogledalih in hladilnih režah dvojne kolutne zavore na prednjem kolesu.
Matjaž Tomažič