Kaj pa to? Nova Honda CBR 1000 RR-R Fireblade s kar 214 'konji'

4. 11. 2019 | Matjaž Tomažič

Saj ne, da pri Hondi ne bi bili navajeni tega, da črka R v imenu, pri njih pomeni več zmogljivosti. A tokrat smo vendarle nekoliko šokirani, saj trije R-i pomenijo kar 214 'konjev'.

Če je Honda CBR 1000 RR doslej navkljub izrednim zmogljivostim in svoji ostrosti veljalja za enega izmed bolj prijaznih in krotkih športnih motociklov, bi se moralo z modelnim letom 2020 to precej spremeniti.

Da ne bi posebej ovinkarili, Honda Fireblade se vrača k svojim koreninam in popolnoma prenovljena v svoji 'najhujši' različici ponuja več moči, kot skoraj vsi njeni neposredni tekmeci.

Če se spomnimo začetkov Fireblade-a, je ta davnega leta 1992 s svojim takrat 893-kubičnim motorjem ponujala več moči in navora, kot večina njenih, takrat 750-kubičnih tekmecev, hkarti pa je imela na račun manjše mase, prednosti pred konkurenco iz razreda 1.100-kubikov.

Nova Honda CBR 1000 RR-R je dobila nov motor, ki je z vidika notranjih dimenzij enak kot tisti, ki ga Honda uporablja pri modelu RC213V, torej v MotoGP. To pomeni, da premer valja meri 81 milimetrov, hod bata pa znaša 48,5 milimetrov (prej 76mm in 55,1mm). Občutno krajši hod omogoča večji vrtilni moment, konkretno se bo nova CBR-ka zvrtela do 14.500 vrtljajev v minuti. Takrat krivulja moči pokaže strašnih 214,56 'konjskih' moči. Z modela RC213V je prevzeto tudi krmiljenje ventilov, odmične gredi pa so prevlečene s diamantno karbonsko prevleko, ki v največji možni meri zmanjšuje trenje. Gre za tehnologijo, ki je bila prvič predstavljena prav na modelu RC213V-S in do sedaj še ni bila uporabljena na velikoserijskih motociklih.

Namera vlade pred enim letom razburila domačine, do danes se “ni zgodilo nič”

Med večje tehnične spremembe gotovo sodi tudi premer sesalnih grl, ki zdaj meri 52 milimetrov (prej 48 mm oziroma 8% manj), pri razvoju serijskega izpušnega sistema pa je sodeloval tudi Akrapovič.

Popoln paket elektronike zajema tudi 'keyless' ključavnico, launch control, tri mape motorja, devet-stopenjski traction control in vse ostalo, kar gre pri modelu iz 'špice' razreda pričakovati.

In veste kaj? To sploh ni najprestižnejša različica, saj bo na voljo tudi CBR 1000 RR-R SP, ki bo serijsko opremljena tudi z dvosmernim quickshifterjem in nekaterimi drugimi prestižnimi dodatki.