V zadnjih letih smo z veseljem prebirali podatke o številu prodanih motociklov, ki so nam jih ponosno posredovali nekateri proizvajalci. A tisto, kar pokupimo kupci v Evropi in na drugih močnejših tržiščih, je le kaplja v morje, v primerjavi s tistim, kar uspeva Indijcem.
V zanimivem članku, ki so ga pred dnevi objavili na portalu newatlas, so nam postregli z zanimivimi statističnimi podatki. Če štejemo, da na globalnem nivoju med motocikle z večjo delovno prostornino uvrščamo vse tiste z več kot 250-kubičnimi centimetri, potem je najbolj prodajan motocikel na svetu - Royal Enfield. Model s 350-kubičnim motorjem prihaja iz Indije, kjer se seveda tudi najbolje prodaja. Kljub temu, da vsak mesec prodajo več kot 60.000 teh motociklov (letno približno 700.000 kosov), pa ta model predstavlja le delček celotne indijske prodaje, ki znaša kar 17,6 milijonov motociklov na leto. Večina teh motociklov ima seveda manjšo delovno prostornino (od 100 do 125 kubičnih centimetrov), le 10 odstotkov prodaje na tem velikem trgu, pa predstavljajo modeli, ki jih po zgornjem kriteriju uvrščamo med velike.
Če se vam ta številka ne zdi pretirano velika, vam za primerjavo navedemo, da v letu dni v ZDA prodajo približno pol milijona motociklov, v Veliki Britaniji pa okrog 125.000 motociklov. 350-kubičnega Royal Enfielda si torej kupi več Indijcev, kot skoraj ves angleško govoreči svet kupi vseh motociklov skupaj.
Če se vam ta številka še vedno ne zdi velika pa še ena primerjava: KTM letno proda okrog 200.000 motociklov, Harley Davidson okrog 250.000, BMW okrog 150.000, Triumph in Ducati pa vsak okrog 50.000. Vsi ti premium proizvajalci skupaj, torej proizvedejo toliko motociklov, kot nek Indijski proizvajalec samo enega modela.
Hm, kaj če bi začel v Indijo izvažati športne izpuhe? Nekaj v stilu Lipnika in MF-a?
Matjaž Tomažič