Premiera: KTM Super Adventure S 1290 (2021) - uslišali so želje kupcev

Kot kaže bo letošnja sezona še posebej vroča tudi v razredu najzmogljivejših športnopotovalnih enduro motociklov. Lani osveženemu BMW S1000 XR in letošnji novinki Ducati Multistradi V4, se pridružuje tudi odgovor iz Mattinghofna - KTM Super Adventure S 1290.

Premiera: KTM Super Adventure S 1290 (2021) - uslišali so želje kupcev (foto: ktm) ktm
27. 1. 2021

Tretja generacija ekstremnega Super Adventurja S bi morala v salone pripeljati zelo kmalu, kot pravijo pri KTM-u, pa bo tudi tokrat pozornost usmerjena k vozniku.

Super Adventure z motorjem nad 1.000 kubičnih centimetrov je na trgu prisoten že skoraj desetletje, KTM pa je med razvojem tretje generacije še posebej prisluhnil kupcem. Njihov odziv in želje so prenesli v motocikel, ki bo, kot pravijo, začel novo ero v razredu športnopotovalnih enduro motociklov.

Če začnemo s številkami, potem so te v primerjavi z bavarskim S1000 XR in novo Multistrado za odtenek skromnejše. Vseeno pa s 160-'konji' in 138 Nm navora KTM nikakor ne bo zaostajal. Znano jenamreč, da so 'konji', ki prihajajo iz Mattinghofna zelo zelo hudi. Da bodo vendarle nekoliko bolj obrzdani, bodo poskrbele 4 mape motorja (rain, street, offroad, sport), opcijsko pa bo na voljo tudi mapa Rally. Prisoten bo tudi radarski tempomat, ki ga je KTM razvil v sodelovanju z Boschem (enako kot Ducati), njegova občutljivost in odzivnost pa bosta nastavljivi v petih različnih stopnjah. Motor je od tistega na predhodniku tudi za 1,6 kilograma lažji, zasluge za to pa gre pripisati tanjšim pokrovom motorja in spremenjenemu mazalnemu sistemu. Quickshifter bo na voljo za doplačilo.

Ne vemo še, kako jim je to uspelo, a že do sedaj zelo praktično upravljanje z meniji na 7-palčnem TFT zaslonu, naj bi bilo še lažje, na novo pa so oblikovane in za odtenek drugače razporejene tudi tipke na krmilu.

Spremenjena je tudi ergonomija in geometrija okvirja, v katerem je nekoliko spremenjen tudi položaj motorja, končni rezultat pa se odraža v nekoliko nižji oddaljenosti sedeža od tal, pri tem pa ni nobenega vpliva na praktičnost in oddaljenost dna motocikla od tal.