Piaggio je pred kratkim pri podjetju Interbrand naročil oceno vrednosti znamke Vespa. Številka je dovolj visoka, da so pri Piaggiu nanjo upravičeno zelo ponosni.
Interbrand je že več kot 40 let eno od vodilnih globalnih podjetij, ki se ukvarja s svetovanjem o blagovnih znamkah in vrednotenju le teh. Veljajo za pionirja na področju uvajanja številnih orodij za ustvarjanje, rast, razvoj ter popularizacijo blagovnih znamk. Njihovo znanje in storitve so v visokih poslovnih krogih, kjer se obračajo veliki denarji nepogrešljiv del ocene vrednosti podjetij, ki jih vlagatelji vidijo kot zanimive.
Da je Vespa veliko več kot samo tovarna in znamka skuterjev je jasno. Že več kot tričetrt stoletja simbolizira umetnost, dizajn, tehnologijo, zabavo, napredek, slog in edinstvenost, zaradi česar je tudi povsem zasluženo visoko v vrhu najbolj občudovanih in zaželenih blagovnih znamk.
Prav zato ocena Interbranda niti ni tako zelo presenetljiva, ocenili so namreč, da je znamka Vespa vredna 906 milijonov evrov. Že res, da se ta številka, nam v smislu finančnega premoženja navadnim smrtnikom, zdi zelo visoka, a le redki med nami so si zmožni predstavljati koliko denarja to v resnici je. No, s tem je približno takole; za skoraj identičen znesek je leta 2012 Audi kupil znamko Ducati, okroglo milijardo dolarjev (kar je prav tako blizu vrednosti Vespe) pa je Facebook pred leti odštel za Instagram. Za tak denar bi si lahko kupili tudi dve navječji jadrnici na planetu, ali pa tri Abramovičeve ladje. Nekaj manj denarja bo na primer Republika Slovenija v naslednjih petih letih porabila za prepotrebno modernizacijo Slovenske vojske.
Toliko je torej Vespa vredna v denarju. A tisti, ki smo se z Vespo vozili in kakšno tudi imamo vemo, da so spomini, zgodbe, veselje, svoboda in žal tudi kakšna tragedija, vredni veliko več. Pravzaprav je neprecenljiva. Hvala Vespa.
Toliko je torej vredna Vespa.