Kakšne so možnosti za ljubljanske spidvejiste po izgubi dirkališča v prihodnje?

Kratkoročne že na vidiku, dolgoročno pa bo potrebnega veliko več dela.

Kakšne so možnosti za ljubljanske spidvejiste po izgubi dirkališča v prihodnje? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
29. 5. 2020

Včerajšnji dan je bil eden izmed bolj žalostnih v zgodovini ljubljanskega motošporta. Spidvej, šport, ki je dolga leta predstavljal eno izmed največjih bencinsko gnanih atrakcij v Ljubljani, je namreč, kot smo poročali že včeraj, po več kot petih desetletjih zapustil svojo lokacijo v Zgornji Šiški. Ta je namreč, kot je znano, pred leti prešla v roke zveze športnih društev Ilirija, kjer pa so se zdaj odločili, da dirkaškemu društvu AMTK Ljubljana ne bodo podaljšali pogodbe.

Omenjeno dirkališče je nastalo leta 1963, v svojih najboljših časih pa je na dirke prihajalo tudi po 10 in več tisoč obiskovalcev. A številke so zadnja leta vztrajno upadale, vse manj pa je bilo tudi dirkačev. V zadnjem obdobju tako barve ljubljanskega kluba zastopajo le še trije tekmovalci, od tega je najboljši med njimi, Matej Žagar, tekmoval le še v tujini. Svoje pa je nato dodalo še okolje, ki se je od postavitve steze povsem spremenilo in urbaniziralo.

»V naši brošuri ob petdesetletnici lahko vidimo slike stadiona, ko se je začelo delati, in koliko je bilo poseljenega. Takrat smo še spadali v to okolje, zdaj pa to verjetno res ni pravi kraj za speedway. A ljudje, ki so prišli, so vedeli, kam gredo. Smo pripravljeni na drugo lokacijo, samo stadion naj se naredi,« je o usodi speedwaya v mestu za STA dejal Janez Tomažič, vodja sekcije za speedway v AMTK Ljubljana in eden od tistih navdušencev, ki so v vseh vlogah sodelovali na in ob tej stezi od začetka.

Upanje za novo progo ostaja

Zaenkrat bolj slabe. Mestna občina Ljubljana in AMZS naj bi se namreč že dlje časa dogovarjala za izgradnjo večnamenskega objekta, o katerem pa vsaj zaenkrat še ni ne duha ne sluha.

Druga možnost za dirkače se skriva v uporabi dirkališč drugod po državi. A ta možnost je precej kratkoročna, saj bi se morali tekmovalci posledično na treninge voziti v oddaljeno Krško ali celo Lendavo, kar pa je dolgoročno nesprejemljivo.

Ne glede na črne napovedi pa dirkači ostajajo optimistični, med njimi tudi naš Nick Škorja, ki mu je pripadla čast, da se zadnji zapelje po legendarni ljubljanski progi.

»Upam, da bomo našli lokacijo in postavili nov stadion. Škoda bi bilo, da bi speedway izumrl. Lahko bi se še dvignil na raven, kot je bila včasih, lahko bi našli tudi dirkače. Včasih je bil stadion res poln. Zdaj si gledalci morda mislijo, češ zakaj bi šli gledat dirke, če je več tujcev kot domačih,« je dejal Škorja, ob tem pa izrazil upanje, da se nekoč vendarle vrnejo v Ljubljano.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri