(Svetovna premiera) BMW-jev športni oddelek M sedaj skrbi tudi za motocikle

V prvem poskusu so za osnovo vzeli najmočnejšega v BMW-jevi ponudbi in ga za cestno rabo oplemenitili z znanjem iz dirkaškega sveta.

(Svetovna premiera) BMW-jev športni oddelek M sedaj skrbi tudi za motocikle (foto: BMW) BMW
24. 9. 2020

BMW-jev športni oddelek, preprosto poimenovan s črko M je v avtomobilskem svetu že dodobra poznan, nekoliko manj pa v svetu motociklizma. Razumljivo, do sedaj se namreč predelav motociklov še niso lotevali. A ko je BMW nedavno predstavil novo generacijo modela M3 in kupejevskega M4, so Bavarci ob njun bok postavili še prvo dvokolesno kreacijo s tako pomenljivo črko M (okrajšava za Motosport) v imenu.

BMW M 1000 RR je ime novinca in nikakor ni presenečenje, da je osnovan na obstoječi generaciji njihovega brutalnega litrskega motocikla S 1000 RR, ki sicer služi kot osnova za dirkalnike razreda Superbike. Z dirkalnih stez pa je posledično prišlo tudi kar nekaj znanja in tehnologije, ki je nato našla prostor pod oklepom cestne zveri.

Motorna moč je tako po novem večja za dodatnih 5 'konjev' in znaša 212 'konjev' (156 kilovatov), hkrati pa je nekoliko upadla njegova teža, ki se je iz 197 spustila na vsega 192 kilogramov. Hkrati najvišjo moč dosega 1.000 vrtljajev višje kot doslej in sicer na 14.500 vrtljajih na minuto, medtem ko je največji navor na voljo na enaki točki kot doslej, pri 11.000 vrtljajih na minuto. Izboljšave so dosegli s pomočjo novih Mahlejevih kovanih batov z dvema obročema, daljših in lažjih aluminijastih ojnic in prilagojenih izgorevalnih komor, posledično pa je motor bolj odziven tudi v srednjem območju vrtljajev.

Svoje so dodali tudi pri Akrapoviču in novincu pomagali odvzeti še dobre 3,6 kilograme teže.

Motor je nameščen v prenovljeno šasijo z aluminijastim jedrom, na katero je nato nameščen optimiziran par sprednjih (obrnjenih) vilic, spremenjeno pa je bilo tudi zadnje vzmetenje – vse z namenom izboljšanja časov na dirkališču. Te bo mogoče natančno meriti s pomočjo M GPS zapisovalnika telemetričnih podatkov, ki bo na voljo v sklopu dodatne opreme, vklopiti pa ga bo mogoče preko 6,5-palčnega zaslona, kjer bo moč izbirati tudi med petimi voznimi programi.

M RR bo tako močnejši, bolj zmogljiv kot vsi njegovi sorodniki, hkrati pa zahvaljujoč aktivni aerodinamiki tudi bolj vodljiv. Ta bo namreč pomagala pri pospeševanjih in (kasnejšemu) zaviranju, ključni element pa so krilca pod sprednjim žarometom, ki bodo dodatno obremenila sprednja krilca ter tako povečevala pritisk na sprednje kolo, s tem pa tudi oprijem samega motocikla