Motocikle bomo zaklepali nekoliko drugače - BMW že patentiral učinkovitejše sisteme

Motocikle bomo zaklepali nekoliko drugače - BMW že patentiral učinkovitejše sisteme

Ni nas malo nesrečnežev, ki smo že okusili grenkobo trenutka, ko se zaveš, da so ti ukradli motocikel ali moped. Resnici na ljubo, pri večini motociklov je zaščita proti kraji - slaba.

Kraje motociklov in tudi avtomobilov so gotovo področje, za katerega lahko lastniki mirne vesti verjamemo, da bi ga bilo brez pretiranega truda, mogoče urediti mnogo bolje. A pretiranega interesa, da bi to storili, z izjemo prepričevanja kupcev o varnostni zaščiti, proizvajalci z ozirom na možnosti, ki jih nudijo sodobne tehnične rešitve, še vedno ne izkazujejo. Razlog? Kdo bi vedel, a v verigi proizvajalec-kupec-tat-zavarovalnica verjetno obstaja kalkulacija, ki pravi, da kraja vozila vsaj za dva člena iz te verige, ni prevelik probelm.

Že v začetku tisočletja, ko sem opravljal različne poklice vezane na servisiranje, prodajo in vzdrževanje avtomobilov, je bilo jasno, da bi lahko z relativno preprostimi ukrepi, v veliki meri preprečili vsaj tiste kraje, katerih namen je pridobivanje poceni rezervnih delov. Že takrat je na primer Volvo, za veliko večino električnih delov, zračnih blazin, radijskih sprejemnikov, motornih in menjalniških modulov itd, ob montaži zahteval tovarniško programsko opremo, ki jo je bilo v obliki datoteke mogoče pridobiti izključno iz tovarne. Če poenostavim, radio iz enega Volva, v drugem Volvu ni deloval pravilno, če iz tovarne niso poslali ustreznega software-a. V teoriji bi torej vsak ukraden avto ali pa katerega od delov tega avtomobila, odkrili ob prvem obisku servisa, z ukradenimi avtodeli pa si kaj dosti ne bi mogli pomagati. Morda bi hekerji težave z nekompatibilnostjo posameznih modulov začasno rešili, a slej ko prej, bi bil vsak avtomobil, ki mu je dele doniral ukraden avtomobil, odkrit. Od tu dalje pa bili na potezi drugi organi.

Tako je bilo torej že pred skoraj 20-imi leti pri avtomobilih, pri motociklih pa učinkovitega napredka na tem področju ni zaznati že vsaj tri desetletja. Z izjemo immobilajzerjev, ki preprečejujo vžig motorja (z njimi pa 'strokovnjaki' vendarle nimajo preveč dela), motocikle v osnovi pred krajo varuje le še relativno enostavna in z vidika varnosti skromna ključavnica krmila.

Na spletu ne bo težko najti posnetka, ki nazorno prikazuje, kako ranljiva oziroma neučinkovita je ključavnica krmila. Motoristu, kateremu preko noči motocikel ukradejo, je načeloma popolnoma vseeno, ali so njegovega konjička izpred hiše odvlekli ali odnesli, a dejstvo je, da potem, ko je ključavnica krmila popustila, motocikla ni težko spraviti oziroma odvleči tja, kjer mu sicer ni mesto.

A se vsaj pri BMW-ju glede tega obetajo nekoliko boljši časi, saj je BMW objavil skice patentov, ki prikazujejo več različic ključavnic, ki pa niso variacije tradicionalnih ključavnic krmila, pač pa gre za ključavnice oziroma mehanizme, ki poskrbijo kar za blokado menjalnika oziroma celotnega pogonskega sklopa ter posledično kolesa, s čimer se prepreči možnost, da bi se motocikel odvleklo. Iz skic je razvidno, da so tovrstni mehanizmi lahko povsem preproste mehanske blokade, lahko pa tudi nekoliko bolj zapleteni solenoidi in mnogo bolj sofisticirane elektronske naprave. Odvisno pač od tega, za kakšen tip menjalnika ozrima motorja gre - boxser, vzporedni dvovaljnik, vrstni štirivaljnik itd.. Skice, ki jih je moč najti na spletu je moč povezati s konceptnim modelom R1800, ki bi moral biti vsak čas nared za serijsko proizvodnjo.

Z ozirom na to, da bo veliki R1800 z bokserskim motorjem, vsaj kar se tiče cene sodil med prestižnejše modele te tovarne, bi se znalo zgoditi, da bo prav R1800 prvi model, ki bo opremljen z novim načinom zaklepanja. Jasno je, da bi bilo mogoče tak sistem z ustrezno aplikacijo povezati tudi s pametnim telefonom in drugimi sistemi, ki bi tako ali drugače omogočali nadzor nad motociklom tudi takrat, ko lastnika ne bi bilo v neposredni bližini.

Sicer si ne utvarjamo ideje, da bomo na račun novih zaklepnih sistemov lahko pozabili na debele verige in 'kandelabre', vseeno pa razvoj takšnih in podobnih izboljšav v imenu vseh tistih, ki pogrešamo/pogrešajo svoj moped/motocikel, z upanjem na varnejše čase pozdravljamo.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel