Najpomembnejši motoristični sejemski dogodek, na katerem proizvajalci predstavijo svoje največje in praviloma še zadnje novosti za prihajajočo sezono, salon EICMA, je mimo. A mnogo zanimivih, če ne celo kar najzanimivejših motociklov so proizvajalci predstavili že prej. Tako lansko poletje ni bilo vroče samo zaradi sonca, pač pa tudi zaradi skomin po novostih prihajajoče sezone.
Da bi na nekaj straneh strnil prav vse novosti, ki si jih lahko obetamo v prihodnji motoristični sezoni 2024, zaradi prostorskih omejitev žal ni mogoče. Namreč, če bi seštel vse drobne spremembe, nove barvne grafike, nove modele in nove različice modelov, bi se število novosti za znamke, ki so zastopane tudi na slovenskem tržišču, približalo številki dvesto. Zato sem pripravil kratek povzetek in pregled nekaterih najbolj zanimivih in za proizvajalce pomembnih novih motociklov, podrobno pa bomo o posameznih motociklih pisali na naši spletni strani.
Aprilia
V segment čistokrvnih športnikov v spodnjem srednjem razredu z velikim pompom vstopata vsaj dva zelo pomembna igralca, oba z odličnimi razrednimi referencami iz preteklosti. Prvi je seveda že napovedani Kawasaki Ninja ZX4-RR, prihodnje leto pa se jima bo pridružila še Aprilia RS 457.
Ta bo imela vzporedni dvovaljnik s štiriventilsko tehniko, ki bo razvil za kategorijo A2 zakonsko dovoljenih 47 »konjev« oziroma 35 kilovatov moči. Delovna prostornina motorja bo najverjetneje merila 457 kubičnih centimetrov. Suha masa motocikla znaša 159 kilogramov, a ko bo pripravljen za vožnjo, se bo masa dvignila na še vedno zelo okretnih 175 kilogramov.
S takšnimi specifikacijami bo nova Aprilia RS 457 idealen povezovalni člen med začetniškim RS 125 in športno resnim RS 660, skupaj s tovarniškim zastavonošo RS V4 pa je tako segment športnih motociklov pri Aprilii praktično popoln.
BMW
Bavarci so se zelo konkretno pripravili na sezono in predstavili cel kup novosti. Najbolj odmevna in hkrati tudi pričakovana je BMW R 1300 GS. Skorajda vse o tem motociklu si lahko preberete v prejšnji številki pričujoče revije in na naši spletni strani. Še bolj kot nad najzmogljivejšim bokserjem pa je motociklistična javnost obnemela, ko je BMW pokazal tretjega člana družine M, model M1000 XR z 201 konjsko močjo.
Ta je sicer prišel kot dodatna različica prenovljenega S 1000 XR. Prenova tega modela je bila precej obsežna, po novem pa bo osnovni, vendar vseeno zelo bogat crossover razpolagal s 170 »konji«. Tudi o njem smo vse, kar je trenutno mogoče izvedeti, na spletni strani že zapisali.
Preostale BMW-jeve novosti za leto 2024: F900 GS/GSA, F800 GS, R12/R12 NineT, CE-02
DUCATI
Pri Ducatiju se zavedajo, da so, vsaj kar se tiče »velikih« motociklov, Multistrade njihovo najbolj vroče železo, zato so za sezono 2024 pripravili dve novosti. Prva, Multistrada V4 S GT, bo razveselila hitre popotnike, druga, Multistrada V4 RS, pa bo fascinirala s svojim motorjem, ki prihaja neposredno iz Panigalea. Pri Ducatiju niso šli tako daleč kot BMW in so svojega najhitrejšega crossoverja »navili« do 180 »konjev«, je pa res, da takrat planeta še ni obletela novica o tekmecu iz Bavarske.
Največja Ducatijeva novost je sicer model Hypermotard 698 Mono. Supermotor, ki ga bo poganjal najmočnejši serijski enovaljnik z 78 »konji«, je sicer zelo nišni motocikel, vendar lahko verjamete, da ne bo minilo veliko časa, ko bo na tej isti osnovi nastajal tudi enovaljni enduro. O Hypermotardu in tudi o novem enovaljnem pogonskem agregatu sem obširneje že pisal na naši spletni strani.
Preostale Ducatijeve novosti za leto 2024: DesertX Rally, Panigale V4 SP2 Anniversario 916
HONDA
Konkretne prenove je bil deležen model CB 500 X. Ta se bo po novem imenoval NX 500 in ne le po imenu, pač pa tudi po videzu nekoliko spominja na nekdanjega Dominatorja. Pollitrski razred Honda tako ali tako odlično obvladuje, s tem modelom pa bo njihova prevlada še bolj izrazita. Novi NX 500 si je TFT-zaslon izposodil pri modelu XL 750 Transalp in je povezljiv s telefonom, serijski je tudi sistem proti zdrsu, nova so platišča, skupna masa motocikla pa je v primerjavi s predhodnikom tri kilograme manjša.
Še bolj polno bo v letu 2024 gnezdo »sršenov«, saj se bosta vanj vselila dva nova Horneta (angleško: sršen). Zastavonoša bo litrski Hornet s štirivaljnim motorjem, že iz modela CBR1000RR. Ta bo seveda malce pridušen in prilagojen potrebam slečenega motocikla, vendar lahko kljub temu računamo, da bo njegovih 150 »konjev« jemalo dih in sapo. Novost je tudi Hornet 500, ki bo nastajal na znani osnovi.
Preostale Hondine novosti za leto 2024: CBR 600 RR, CBR 500 R, CBR 1000 RR-R FIREBLADE/SP, CRF 1100 AFRICA TWIN/ADVENTURE SPORTS
HUSQVARNA
Pri Husqvarni so pripravili nekaj sprememb na modelu Norden 901, prenovili serijo hard enduro (serija TE in FE) in motokros motociklov (serija FC in TC), z modelom EE2 Elektro Motocross pa so zavili tudi v električne vode.
KAWASAKI
Pri Kawasakiju so bili v minulih letih s predstavitvami novosti nekoliko bolj zadržani, letos pa so dobesedno eksplodirali. Športni oddelek poka po šivih, saj so ga dodobra zapolnili z novimi in jubilejnimi modeli, med njihove najpomembnejše novosti pa vsekakor sodita hibridna Ninja 7 Hybrid in Z7 Hybrid.
Čeprav sta nova Kawasakijeva dvojčka zelo nišna motocikla in bosta zaradi svoje predčasnosti vsaj v svojem prvem letu bolj vzorčna motocikla, pa je Kawasaki z njima standarde nižjega srednjega razreda postavil zelo visoko. No, še bolj prav bi bilo reči, da je Kawasaki pravzaprav nižji srednji razred prestavil na rob srednjega in višjega razreda. Motocikel z osnovnim bencinskim motorjem s prostornino 451 kubičnih centimetrov in dodatnim elektromotorjem naj bi namreč pospeševal skoraj tako dobro kot njihova »desetka«, pri tem pa porabil le nekaj več goriva kot modeli iz četrtlitrskega razreda.
Preostale Kawasakijeve novosti za leto 2024: Eliminator 500/SE, Z-e1, Ninja e1, Z 500/SE, Ninja 500/SE, Ninja ZX4R/RR, Ninja ZX6R, Ninja ZX10RR
KTM
Skoraj ne gre verjeti podatku, da je od predstavitve prvega enovaljnega modela Duke minilo že trideset let, dvovaljni Super Duke pa bo kmalu praznoval drugo okroglo obletnico. Po dvajsetih letih se torej vrača oznaka 990, vendar tokrat ta ne sodi k dvovaljnemu V-motorju, pač pa k vrstnemu dvovaljniku LC8c.
KTM Duke 990 bo imel 123 »konjev«, povsem na novo pa so oranžni zasnovali koncept jeklenega cevnega okvirja, ki je tako zelo čvrst, da so morali na drugi strani zmanjšati čvrstost zadnje nihajke. Velik del tehnike, tudi vzmetenje in platišči, so prevzeli od modela 1290 Super Duke. Novi Duke 990 bo vsekakor razburjal tudi s svojo zunanjo podobo. Ta je tako kontroverzna, da drugih možnosti od tega, da vam je bodisi všeč ali pa ne, pravzaprav ni.
Preostale KTM-ove novosti za leto 2024: 125 Duke, 390 Duke, 890 Adventure R Rally, 450 SMR, SX-E2
MOTO GUZZI
Moto Guzzijevi motocikli po prelomu njihovega prvega stoletja v drugo dobivajo povsem novo podobo in celo narekujejo nove standarde. Po modelu V100 Mandello je na enaki osnovi Moto Guzzi reinkarniral model Stelvio.
Velik potovalni enduro je vsekakor eden izmed najlepših motociklov v svojem razredu in zanj lahko, še preden sem z njim prevozil prve kilometre, mirno zapišem, da gre za zelo dobro odmerjen motocikel. Aktivne aerodinamike, kakršno ima Mandello, sicer nima, ima pa zato sprednji in zadnji radar, ki omogočata opozarjanje na nevarnost v mrtvem kotu in funkcijo aktivnega tempomata.
Preostale Moto Guzzijeve novosti za leto 2024: V7 Stone Corsa, V85 TT/Travel/Strada
MV AGUSTA
Italijanska MV Agusta je – potem ko je 25 odstotkov delnic prišlo v roke KTM-a – končno realizirala koncept Lucky Explorer, ki naj bi bil nekakšna reinkarnacija nekdanje Cagive Elephant. KTM sicer še ne misli uporabljati italijanske tehnologije in se vtikati v razvoj, imajo pa resno namero narediti red in izboljšave na področju distribucije. A bolj kot težave znamke vse zanima model LXP Orioli.
Najprej jih bodo izdelali samo 500, na vsakega pa se bo podpisal legendarni dakarski dirkač Edi Orioli. LXP bo tako eden najprestižnejših motociklov prihodnjega leta. Seveda bo bogato opremljen, trivaljni motor s prostornino 931 kubičnih centimetrov pa bo razvil 125 »konjev« in tega lepotca pognal do hitrosti 230 kilometrov na uro.
Preostale novosti MV Aguste za leto 2024: Superveloce 98 Edizione Limitata
SUZUKI
Suzuki je vstopil v razred, kjer smo ga zelo pogrešali. Končno so na osnovi modela GSX-S1000 GT pripravili še njegovo različico crossover, ki sliši na ime GSX-S 1000 GX. Motocikel, od katerega bo zaradi njegovih zelo majhnih sprednjih LED-žarometov zelo težko odlepiti pogled, a tega smo pri Suzukiju že vajeni (DR, Katana ipd.).
Pri Suzukiju se niso hoteli igrati po gentlemanskih pravilih in so takoj skočili v vrh razreda. S 152 »konji« bo GX namreč eden izmed bolj zmogljivih predstavnikov svoje vrste, moč pa seveda prihaja iz vrstnega štirivaljnika modela GSX-R 1000. Vzmetenje je elektronsko nastavljivo in polaktivno, voznik in sopotnica pa bosta lahko uživala tudi v drugih prestižnih dodatkih, kot so tempomat, »quickshifter«, sistem za speljevanje, pametni ABS itd.
Preostale Suzukijeve novosti za leto 2024: GSX-8R, V-Strom RE
VESPA
Piaggio se je po temeljiti prenovi svojega Vespona (»big body modela«) lotil še manjše Primavere ter Sprinta in za leto 2024 pripravil niz osvežitev, s katerimi bodo tudi Vespe z malimi karoserijami postale še bolj zanimive kot doslej. Vsa svetila bodo po novem v tehniki LED, nov je tudi analogno-digitalni števec, poskrbeli pa so tudi za nekaj oblikovnih sprememb na karoseriji in njenih dodatkih.
Primavera bo imela odslej nova peterokraka platišča, za model Sprint pa so pripravili nova šesterokraka platišča. Vsi modeli bodo še naprej na voljo v različicah s 50-, 125- in 150-kubičnim motorjem, kupci pa se bodo lahko odločili tudi za električni pogon. Bogatejša bo tudi oprema, saj se bo Vespa po novem odklepala z daljinskim brezstičnim ključem, različica Primavera Tech pa bo imela tudi 12,7-centimetrski TFT-zaslon, ki bo povezljiv s pametnim telefonom.
YAMAHA
Yamaha MT-09 je že vrsto let eden izmed najbolje prodajanih motociklov, in ker si pri Yamahi želijo, da tako tudi ostane, pogoste osvežitve in prenove seveda niso presenečenje. Z modelnim letom 2024 bo priljubljena »devetka« postala še bolj atraktivna. Dosedanji nekoliko neposrečen videz sprednje maske bo zamenjal nekoliko bolj »robotski«, vendar skladen in zanimiv sprednji žaromet, ki bo hkrati tudi maska. Sprememb je bila seveda deležna tudi tehnika.
MT-09 je dobil nove Brembove zavore, novo konfiguracijo vzmetenja, sistemom, katerih delovanje nadzoruje pametna elektronika, pa se letos pridružuje še nastavljiv nadzor zaviranja z motorjem. Smerokazi se bodo znali odslej po petnajstih sekundah oziroma 150 metrih izklopiti tudi sami, pri silovitem zaviranju pa se bodo vsi štirje hkrati vklopili samodejno. Spremenjena je tudi ergonomija, krmilo je nastavljivo v dveh položajih, na voljo pa bo tudi različica SP z boljšim paketom vzmetenja in zavor.
Preostale Yamahine novosti za leto 2024: WR450F, XSR 900 GP, Tenere 700 Explore, RayZR 125
Preberite še: Domača predstavitev: Volkswagen ID.7 – »Električni Passat« zdaj tudi na slovenskih cestah
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač