MV Agusta Rush - vrhunec slečenega užitka za le 300 srečnežev

1000-kubični agregat naj bi bil sposoben prenašati tudi najhujše napore vožnje po dirkališču.

MV Agusta Rush - vrhunec slečenega užitka za le 300 srečnežev (foto: MV Agusta) MV Agusta
22. 5. 2021

MV Agusta v zadnjem obdobju navdušence pogosto vabi z različnimi posebnimi izdajami svojih strojev predstavi takšen ali drugačen motocikel, za katerega se takoj pokaže nekajkrat večje zanimanje, kot pa je na voljo motociklov. Pri tem so Italijani neomajni. Po lanski posebni izdaji športnega modela Superveloce, izdelani ob 75. obletnici znamke so se letos odločili in čast posebne izdaje namenili 'slečenemu', a zato prav nič manj atraktivnemu in zmogljivemu modelu Rush.

Zgolj 300 primerkov motocikla so se odločili izdelati pri MV Agusti, pri njegovi izdelavi pa niso hiteli ali varčevali prav v nobenem oddelku. Pozornost motocikel privlači že s svojim videzom. Po zaslugi skoraj neobstoječega zadnjega sedeža in zadka motocikla, pod katerim se nahaja zaprto zadnje platišče in dva para zajetnih izpušnih cevi gre zagotovo za enega bolj vpadljivih motociklov na trgu. In to z dobrim razlogom. V osrčju ogrodja se namreč skriva 1.000 kubični štirivaljnik s kar 208 'konji' (153 kilovati) moči, ki jih razvije pri 13.000 motornih vrtljajih. Najvišji navor je medtem na voljo 2.000 vrtljajev nižje.

Omenjen agregat bo tudi eden izmed glavnih biserov novega motocikla. Kot smo pri MV Agusti že vajeni bo namreč velik del njegove zunanjosti oplemeniten z ogljikovimi vlakni, medtem, ko bodo odmične gredi izdelane iz titana. Novi zobniki naj bi medtem prinesli manj trenja v menjalniku, pogonski sklop pa naj bi bil tako bolj zanesljiv tudi pri največjih obremenitvah, ki nastanejo, na primer, ob agresivnih pospeševanjih z mesta.

Drug vrhunec, ki ga prinaša motocikel je povsem nova motorna elektronika. Ta med drugim ves čas spremlja položaj motocikla na cesti, delovanje agregata, sistema ABS, hkrati pa je programirana tako, da voznik v kar najmanjši meri občuti njeno delovanje. Tako recimo sistem ne preprečuje, pač pa le pomaga nadzorovati vožnjo po zadnjem kolesu. Do nastavitev voznik sicer dostopa preko 5,5-palčnega zaslona instrumentne plošče, po zaslugi aplikacije MV Ride pa jih lahko upravlja tudi preko pametnega telefona.

Čeprav gre kot vse kaže za izjemno zmogljiv motor, pa naj bi bila njegova vožnja – kolikor je to seveda mogoče – tudi udobna. Za to bo poskrbel že omenjen kompakten in izredno lahek okvir, pa tudi vzmetenje proizvajalca Öhlins. To bo namreč povsem elektronsko nastavljivo glede na želje in potrebe voznika. Za zaviranje bodo medtem skrbeli zavorni koluti proizvajalca Brembo.

Tako kot smo pri MV Agusti vajeni že nekaj časa pa bo motocikel mogoče za potrebe dirkališča še nadgraditi. Vsak motocikel bo namreč do kupca prišel v spremstvu ličnega lesenega zaboja, v katerem bo med drugim SC-jev dirkaški izpušni sistem, pokrov sopotnikovega sedeža, lasersko izrezani ročici sklopke in zavore ter zaščitni plošči zanju in še bi lahko naštevali. Vsak paket bo sicer oštevilčen in tako 'prilagojen' vsakemu izmed 300 motociklov. Mikavno? Glede na majhno število izdelanih motociklov bo potrebno kar hitro kontaktirati najbližjega prodajalca in pripraviti 38.800 evrov, kolikor Italijani zahtevajo za novinca.