Ljubitelji znamke Ducati se gotovo spominjate enega najbolj legendarnih in danes tudi enega izmed najbolj iskanih Monstrov S4 RS. No, po enakem principu so zdaj izdelali tudi Multistrado, ki ji je motor posodil kar hišni zastavonoša Panigale.
Ducati Multistrada je dopolnil 20 let in spodobi se, da ob jubileju tovarna pripravi tudi kakšno posebno različico. To smo vsekakor pričakovali, niti sanjalo pa se nam ni, da bo jubilejna različica tako zelo posebna.
Namreč, Ducati Multistrada V4 RS ni povsem običajna Multistrada, saj jo namesto običajnega V4 Granturismo poganja Desmosedici Stradale, ki prihaja neposredno iz modela Panigale V4. Glavna razlika med obema motorjema je seveda v tehnologiji krmiljenja ventilov, pri čemer je slednji zmogljivejši in zato rezerviran za Ducatijeve dirkalne in superšportne modele.
A še preden se dotaknemo podatkov o moči Multistrade V4 RS je potrebno vedeti, da gre za doslej najprestižnejši model, ki bo seveda ponujal vse kar hiša na tem modelu nudi. Njen izrazito športen stil bo poudarjen s karbonskimi sestavnimi deli (blatnik, zaščite rok), nekoliko drugačen rep motocikla ter del okvirja, ki bo izdelan iz titaniuma.
Namesto standardnih 1.158-kubičnih centimetrov delovne prostornine ima Desmosedici Stradale 1.103-kubikov, izpuh je Akrapovičev, krivulja navora pa posledično praktično enaka kot pri modelu Panigale in Streetfighter. No, moč motorja je vseeno nekoliko manjša in znaša 132 kW oziroma 180 'konjev' pri visokih 13.500 vrtljajih.
A tehnične poslastice se tukaj šele začnejo. Tako kot Panigale V4 SP2 ima tudi Multistrada V4 RS suho sklopko STM-EVO SBK, ki je izdelana iz aluminija in ima prav za njo prilagojeno konfiguracijo sestavnih delov.
Za vzmetenje je poskrbel Öhlins s svojim kompletom Smart EC 2.0 ki se zna prilagajati vozniškim navadam in slogu vsakega posameznega voznika. Sistem sicer že poznamo z modela V4 Pikes Peak. Kolesa je izdelal Marchessini, za elektroniko pa so poskrbeli kar pri Ducatiju. Ta je nekoliko drugačna, kot smo sicer vajeni in ponuja 4 vozne programe, med njimi pa se je na Multistradi prvič znašel program Race. Ostale tri programe že poznamo in smo jih doslej našli v mapah Sport, Touring in Urban.
Vsi programi skupaj s sistemi DTC, DWC, EBC ter DQS poskrbijo za zelo različne značaje motocikla:
- Race v vseh šestih prestavah na zadnje kolo distribuira celotno moč motorja in ponuja maksimalno odizvnost
- Sport maksimalno moč na zadnje kolo prenaša v 4. 5. in 6. prestavi, v prvih treh pa je moči in navora za odtenek manj. Tudi za ta program sta značilni izredna odzivnost motorja in zmanjšana intenzivnost intervencij varnostnih in drugih sistemov.
- Touring tako kot Sport vso moč ponuja v 4., 5. in 6. prestavi, je pa odzivnost motorja manjša, njegovo delovanje pa je bolj uglajeno.
- pri programu Urban je moč motorja omejena na 84 kW (114 konjev), odziv motorja na zasuk ročice za plin pa je zelo gladek.
Na krovu seveda ne bo manjkalo Ducatijeve najbolj sofisticirane elektronike, ki poleg vseh ostalih že poznanih možnosti ponuja tudi radarsko tehnologijo na sprednjem in zadnjem delu, ki omogoča funkcijo aktivnega tempomata (ACC) ter zaznavanje ovire v mrtvem kotu (BSD - blind spot detection).
Spremembe je deležen tudi okvir, ki ima podobno kot model Pikes Peak večji kot vpetja prednje vilice (25.75° namesto 24.5°, Marchesinijeva kolesa pa so v primerjavi s standardnimi lažja za 2,7 kilograma. Serijsko bo Multistrada V4 RS obuta v Pirellijeve Diablo Rosso IV Corsa pnevmatike.
Z ozirom na to da je Multistrada V4 RS še bolj športna kot ostali modeli, so spremenili tudi ergonomijo. Tako so stopalke za nogo nameščene višje in bolj nazaj, zato je kot nagiba v zavojih še večji, krmilo pa je s posebnim vpetjem še bolj občutljivo na ukaze voznika in vozniku posreduje še več neposrednih informacij s ceste.
Multistrada V4 RS bo v prodajne salone prišla v januarju 2024 in bo na voljo s samo enim paketom opreme. Ducati za zdaj še ni posredoval podatka o tem, koliko teh Multistrad bo izdelanih v vsaki seriji, bo pa kot se spodobi, na prav vsaki tudi posebna ploščica z gravirano serijsko številko.
Preberite še: Yamaha Tenere 700 Extreme (2024) - brez kompromisov
BONUS VIDEO: Najpogostejše prevare, največje napake ter kako in zakaj se avtomobile bolj splača uvoziti iz tujine?
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del