Napoved: Yamaha R9

Yamaha je na začetku letošnje sezone predstavila novega športnika, ki temelji na modelu MT-07, kot kaže pa se nam že jeseni obeta še za razred močnejši športnik s trivaljnim motorjem - R9.

Napoved: Yamaha R9 (foto: yamaha press) yamaha press
24. 8. 2021

Potem, ko so se morali predvsem zaradi ekoloških razlogov iz prodajne ponudbe številnih proizvajalcev posloviti športni motocikli razreda 600-kubičnih centimetrov, je med litrskimi in manjšimi modeli z motorji do 300 kubičnih centimetrov zazevala velika praznina. Za še več nelagodja pri prodajalcih, pa je poskrbela tudi Aprilia, ki je s svojim RS 660 in 100 'konji' obstoječo japonsko konkurenco pustila v senci.

No, pri Yamahi so to praznino delno nadomestili z modelom R7, ki pa s svojimi 74 'konji' Apriliji najverjetneje ne bo predstavljala resne konkurence.

Razmerje moči pa bi se lahko močno prerazporedilo, če bo Yamaha uresničila svojo napoved in na osnovi modela MT-09 pripravila tudi športnika R9. Glede na to, da je zadnja generacija modela R6 s cestno homologacijo razvila 117 'konjev' in tehtala 190 kilogramov, bi bila lahko nova R9 vsaj z vidika razmerja med maso in močjo njen polnopravni naslednik.

Aktualna različica trivaljnega motorja, ki poganja Yamaho MT-09 namreč razvije 117 'konjev', masa motocikla pa znaša 192 kilogramov. Ne samo, da bi R9 lepo zapolnila praznino med 74-'konjskim' R7 in 200-'konjskim' R1, pač pa bi predstavljala tudi zelo konkreten japonski odgovor na Aprilio RS660.

Trenutno še ni znano kako resna je Yamaha s svojo najnovejšo napovedjo, vseeno pa naj bi Yamaha na ustreznih uradih vseh pomembnih tržišč že zaščitila ime R9 oziroma YZF-R9.