Yamaha je predstavila motocikle, ki smo ga sicer že nekaj časa pričakovali, gre pa seveda za športno različico modela, ki ga poganja odlični trivaljni motor z oznako CP3.
V razredu športnih motociklov se v zadnjih dveh letih dogajajo precejšnji premiki v smislu širjenja ponudbe predvsem v razredih z manjšo delovno prostornino, pri Yamahi pa so se očitno odločili, da bodo resen Supersport motocikel ponudili tudi v zgornjem srednjem razredu.
Osnova je seveda dobro znani trivaljni motor CP3, ki ga Yamaha že vgrajuje v modele MT, Tracer in XSR. Čeprav smo pričakovali, da bo v modelu R9 ta nekoliko močnejši, pa se pri Yamahi za povečanje moči niso odločili in motor pustili na standardnih 119 'konjih' oziroma 88 kW, ki jih razvije pri 10.000 vrtljajih v minuti.
S tem, da je moč ostala nespremenjena ni seveda nič narobe, saj je CP3 zelo živahen agregat, ki ima v višjih vrtljajih tudi dovolj izrazit športen karakter, so se pa pri Yamahi kljub temu poigrali z elektroniko, ki bo športnost agregata še dodatno poudarila.
Če so hoteli izdelati motocikel z zares dirkaško ciklistiko si z obstoječimi okvirji seveda niso mogli dosti pomagati, zato so za model R9 pripravili nov aluminijast okvir, ki je v primerjavi z ostalimi iz družine trivaljnih Yamah bolj tog in čvrst, ob tem pa je po besedah Yamahe to tudi najlažji okvir, ki se je kadarkoli vgrajeval na Yamahin serijski Supersport motocikel. Yamaha R9 sicer tehta zgolj 195 kilogramov, kar je zelo spodoben in obetajoč podatek. Na račun okvirja je seveda precej spremenjena tudi ergonomija, ki sledi vsem parametrom, ki veljajo za športne motocikle. Vseeno pa je ergonomija za odtenek manj dirkaška, kot je na primer tista pri modelu R6.
Na omenjeni novi okvir so vgradili popolnoma nastavljivo vzmetenje KYB, za zaviranje pa bo skrbel Brembov zavorni set iz modelne linije Stylema. Sprednja koluta bosta imela premer 320 mm, motocikel pa bo seveda podprt z vso razpoložljivo varnostno in veliko dirkaške elektronike.
Pri samem dizajnu so se zgledovali po obstoječih hišnih linijah, zato je R9 na prvi pogled precej podoben modelu R7, je pa seveda oblikovan povsem na novo. Športne motocikle v smislu dizajna najbolj definira sprednja maska, v primeru R9 pa je vanjo vgrajen LED razsvetljava, pod njo pa se ob bokih nahajajo tudi aerodinamična krilca, ki ustvarjajo dodaten pritisk k tlom in tako povečujejo stabilnost in zmanjšujejo možnost, da bi se sprednje kolo prehitro odlepilo od tal.
Poleg napredne elektornike, ki jo omogoča vgrajen šestsmerni senzor gibanja, bo imela Yamaha R9 serijsko vgrajen tudi tempomat, dvosmerni quickshifter ter možnost naročnine na Yamahino aplikacijo, ki zbira in prikazuje telemetrijske podatke.