Pogled nazaj: Ducati Cruiser - prvi Ducatijev skuter

Letos mineva 65 let odkar je Ducati začel izdelovati svoj prvi in edini skuter. Več o razlogih, zakaj je prenehal in o tem, ali bomo kdaj videli novega.

20. 5. 2017

Kot številni drugi proizvajalci se mora za svoj nastanek in obstoj na zemljevidu proizvajalcev motociklov tudi Ducati zahvaliti predvsem preprostim in skromnim modelom, ki jih je izdeloval v povojnem obdobju, ko so motocikli in mopedi igrali bistveno drugačno vlogo, kot danes.

Ducati s samodejnim menjalnikom in štiritaktnim motorjem!

Malokdo ve, da se je tudi Ducati po uspehu Vespe in Lambrette po drugi svetovni vojni podal tudi v razred takrat vse bolj priljubljenih skuterjev, ki so poleg vseh prednosti klasičnih motociklov in mopedov ponujali tudi nekaj zaščite pred vremenom ter nekoliko več zmogljvosti na področju transporta in udobja.

Skozi današnje oko bi lahko rekli, da je bil Ducati takrat nekoliko bolj napreden kot konkurenca, ki smo jo omenili zgoraj. Njihov skuter, ki so ga poimenovali Cruiser velja za prvi skuter, ki je imel samodejni menjalnik in štiritaktni motor.

Pri oblikovanju je imel zraven prste studio Ghia

Predstavljen je bil na salonu v Milanu, že takrat pa je bil, kar se tiče nekaterih pozornosti in detajlov, bistveno bogatejši od Vespe in Lambrette. Namenjen je bil bolj premožnim kupcem, zato prostora za varčevanje ni bilo. Pri oblikovanju je veliko vlogo odigralo podjetje Ghia, ki je bilo takrat eno vodilnih pri oblikovanju velikih in prestižnih avtomobilov. Za takratne razmere je Cruiser vsekakor izpolnjeval visoke standarde. Sprva so ga na trg pošiljali z motorjem, ki je razvil 12 konjskih moči, kasenje pa so mu zaradi novega zakona, ki je omejeval največjo hitrost na 50 km/h, moč omejili na 7,5 konjev.

Sestavljanje štiritaktnega enovaljnika

Skica samodejnega menjalnika

Je lahko Ducati predrag?

Edina stvar, ki je Ducati takrat s tem skuterjem ni ponudil kupcem, je ugled in izkušnje v tem razredu. Ob nekoliko višji ceni pa se skuter nikoli ni dobro prodajal. V letu 1954 so proizvodnjo zaradi majhnega povpraševanja ustavili, do takrat pa so izdelali približno 1.000 kosov.

Pred nekaj leti pa so se znova pojavile govorice o tem, da bi Ducati v prihodnosti spet lahko izdeloval skuter. To naj bi bil prestižni in zmogljivi maksi skuter z dvovaljnim motorjem, nastalo pa je kar nekaj bolj ali manj resnih študij, kako naj bi ta skuter izgledal. Eno med njimi je pripravil tudi znani oblikovalec Oberdan Bezzi, za katerega se je že večkrat izkazalo, da je o tem, kaj prihaja na trg, obveščen nekoliko bolje kot navadni smrtniki.

Uradnih informacij o tem, ali se na področju skuterjev pri Ducatiju kaj dogaja, trenutno ni, vsekakor pa je jasno, da si Ducati potihem obeta tudi prihodke in slavo, ki bi jo lahko dosegel z modernim, zmogljivim športnim skuterjem. Uspelo je BMW-ju, zato ni dvoma, da ne bi ljubitelji znamke Ducati, njihovega skuterja sprejeli z odprtimi rokami.

Matjaž Tomažič
foto: Ducati.com, Oberdan Bezzi Design