Premiera: BMW g 310 R in S 1000 R - David in Golijat sta pripravljena

BMW je ob številnih novostih predstavil še največji in najmanjši motocikel razreda naked.

Premiera: BMW g 310 R in S 1000 R - David in Golijat sta pripravljena (foto: BMW) BMW
19. 11. 2020

V kolikor bi bila situacija v svetu normalna, bi v teh dneh oziroma kak teden nazaj v Italiji na salonu EICMA ekipa Moto magazina spoznavala dvokolesne novosti, ki bodo na naše ceste zapeljale že kmalu po novem let. Tako pa so proizvajalci žal omejeni na spletne predstavitve novost. Danes je svoji dve novosti v segmentu 'naked' motociklov predstavil BMW.

V prvem primeru gre pravzaprav za njihov najmanji motocikel in sicer G 310 R. Z njegovim agregatom smo se v uredništvu Avto magazina že pobliže spoznali, saj je bil z njim opremljen GS 310 (o katerem smo pisali v oktobrski številki revije Avto magazin). Vozniku bo tako na voljo 34 'konjev' ali 25 kilovatov moči pri 9.500 motornih vrtljajih, motor pa hkrati zadošča standardom Euro5.

Sicer pa je v novem motociklu – ki se od predhodnikov ne razlikuje pretirano – vgrajen tudi sistem elektronskega nadzora nad plinom, za katerega pri BMW-ju pravijo, da je bolj odziven, hkrati pa samodejno poveča število motornih vrtljajev pri prostem teku ter tako prepreči, da bi motor ugasnil. Temu prilagojena je tudi nova sklopka. Sicer pa je ročica sklopke – tako kot ročica sprednje zavore – štiristopenjsko prilagodljiva.


Najbolj prepoznavni novi elementi so LED žaromet in smernika, pri čemer glavni žaromet ponuja tri programe: dolgi snop, zasenčeni snop in pa dnevne luči.

Novosti že pri okvirju

Druga novost, ki jo je danes predstavil BMW je prav tako nastanjena v razredu 'naked' motociklov, a povsem na drugem koncu cenovnega spektra: S 1000 R. Kot poudarjajo Bavarci in kot nakazuje že ime gre za tehnološkega brata športnega S 1000 RR, a seveda močno prilagojenega dejstvu, da motocikel praktično nima oklepa in s tem vetrne zaščite. Temu primerno so namreč omejili moč motorja, a je 'konjev' ob številki 165 še vedno pet več kot pri predhodniku.

A glavna razlika se bo pokazala v praksi. Inženirji so mu ob manjši shujševalni kuri (po novem tehta le še 199 kilogramov) namenili daljšo četrto, peto in šesto prestavo, kar naj bi pripomoglo k bolj umirjeni vožnji po podeželskih cestah. Hkrati so motor opremili s tako imenovano protizdrsno sklopko, premierno pa je (za doplačilo) na voljo tudi elektronika za nadzor navora, ki pomaga nadzorovati zaviranje za agregatom.

S 1000 je po omenjenem bratu sicer podedoval tudi lažje in ožje ogrodje. To je še posebej opazno v predelu voznikovih kolen, vožnja pa naj bi bila posledično precej bolj udobna. K temu naj bi še dodatno pripomoglo po globini in višini nastavljivo krmilo.

S 1000 R bo serijsko opremljen s sistemom za dinamičen nadzor zdrsa koles in ABS Pro, ki deluje tudi v zavoju, poleg tega pa še z možnostjo izbire treh voznih programov: Rain, road in Dynamic. Med njimi bo mogoče izbirati s pomočjo 6,5-palčnega zaslona, prav tako podedovanega iz S 1000 RR.

Tako kot G 310 R je tudi S 1000 R prejel nove LED žaromete in LED smernike, ki so na voljo v sklopu serijske opreme. Sprednja smernika sta ob tem skrita v predelu vilic, zadnja pa del sestava z zadnjim žarometom, ki je bil, tako kot številne druge komponente povzet iz modela RR.