Premiera: MV Agusta in Alpine združila moči pri izdelavi retro dvokolesnega športnika

Motocikel je nastal na osnovi modela Superveloce, a prinaša kar nekaj posebnosti.

Premiera: MV Agusta in Alpine združila moči pri izdelavi retro dvokolesnega športnika (foto: Renault) Renault
10. 12. 2020

Kako malo je včasih potrebno, da nastane zgodba, ki bi lahko trajala leta, ali pa celo desetletja? Včasih je dovolj zgolj nek (skoraj) vsakdanji dogodek, kot je, recimo odprtje nove trgovine. In lanskoletno odprtje salona znamke MV Agusta v francoskem mestu Diepe, domovini znamke Alpine je obe imeni povezalo v nov projekt, ki je danes doživel prvi rezultat in sicer v obliki novega motocikla, MV Agusta Superveloce Alpine.

Kot pojasnjujejo pri podjetju MV Agusta sta namreč obe strani po otvoritvi novega prodajnega salona odkrili, koliko skupnih točk imata, od tega, da sta svoj razvoj doživeli po Drugi svetovni vojni, do naklonjenosti k motošportu in tako naprej. Nenazadnje je znamka Alpine nedavno postala prvo ime znotraj koncerna Renault na področju motošporta, njeno ime pa bo prihodnje leto nosil tudi dirkalnik formule 1.

Ob vseh zgoraj naštetih dejstvih je zato povsem razumljivo, da je rezultat skupnega razvoja prav retro oblikovani športnik, ki pa je dobil več kot le novo grafično podobo. Ta bo namreč modro-siva (z dodatki iz ogljikovih vlaken), poleg tega pa so posebni različici motorja namenili še sedež iz alkantare, usnjen pas preko rezervoarja gorivo z logotipom podjetja Alpine, ki se sicer nahaja tudi na krmilu motocikla – poleg zaporedne številke motorja. Vsak izmed 110 primerkov, kolikor jih bodo izdelali bo namreč nosil svojo serijsko številko.

Kot rečeno bo Superveloce Alpine prejel tudi nekaj novih dodatkov iz ogljikovih vlaken. Teh bo vsega skupaj pet, postavljeni pa bodo čim bolj stran od središča motorja, s čimer so pri MV Agusti dosegli, da je masa motocikla skoncentrirana na čim manjšem delu, motor pa posledično bolj zmogljiv. K večji moči bosta pripomogla tudi poseben izpušni sistem ter motorna elektronika, ki ju bodo lastniki prejeli ob nakupu motocikla, obe komponenti pa bosta namenjeni izključno uporabi na dirkališču.

Tako kot je sam motocikel v osnovi že poznan, pa je bolj ali manj enak tudi 800-kubični agregat. A nekaj sprememb so mu inženirji znamk Alpine in MV Agusta vseeno namenili. Tako so recimo stene valjev obdali z diamantno prevleko, nova pa so tudi vodila ventilov. Enak 147-'konjski' pogonski sklop bodo pri MV Agusti sicer namenili tudi drugim svojim modelom kot je na primer Brutale 800.

Sicer pa bo novi Superveloce Alpine v primerjavi s predhodniki precej bolj vodljiv. Za to bo poskrbel bolj tog okvir in zadnja nihajka. Hkrati so motociklu prvič doslej namenili Continentalov 'cornering' ABS sistem, ki naj bi vozniku na eni strani omogočal še večje nagibe v zavoj, hkrati pa ob agresivnem zaviranju na ravnem preprečeval dvigovanje zadnjega kolesa. Sistem za nadzor zdrsa zadnjega kolesa bo na drugi strani dovoljeval nadzorovano drsenje z zadnjim delom, 'Launch control' pa bo ob speljevanju težil k prenosu čim večje moči na zadnje kolo, tudi na račun (omejenega) dviga sprednjega kolesa.

Izdelanih o torej 110 novih motociklov – kot poklon Alpine A110, za katerega pri MV Agusta pravijo, da je najboljši avtomobilski približek motorju – ni pa znana njegova cena. Kupce naj bi medtem izbrali glede na to, kdo bo prvi vložil rezervacijo, pričakovati pa je, da bo majhna količina motociklov svoje lastnike našla že v nekaj minutah.