Pričakovano: skalpel je postal še bolj oster - KTM Duke 890 R

Po tem ko je KTM leta 2018 predstavil dvovaljnega Duke-a 790, je ta pravkar dobil tudi prestižnejšega brata - 890 Duke R.

1. 4. 2020

KTM nikakor ne skriva, da je novi Duke 890 R postal njihov zastavonoša v srednji kategoriji, zato je novinca v svet pospremil z impresivnim videonapovednikom, ki si ga lahko ogledate na koncu tega članka.

V primerjavi z že obstoječim, 'cenejšim', dvovaljnim Duke-om 790, je model R najprej dobil motor z večjo delovno prostornino. Ta je iz 799-kubikov zrasla na 889-kubikov, povečano pa je tudi kompresijsko razmerje. S tem se je KTM na lestvici najmočnejših motorjev v kategoriji povzpel krepko višje, vseeno pa s svojimi 119 'konji' še vedno zaostaja za Kawasakijem, MV Agusto in Triumphom. Naj vas podatek o največji moči ne pusti hladnih, saj je znano, da so KTM-ovi 'konji' zelo 'žleht', poleg tega pa je Duke vendarle nekoliko drugačen naked, ki je s svojim značajem pravzaprav zelo osamljen.

Večji motor ni samo močnejši, pač pa se tudi raje vrti (za 250 vrtljajev hitreje), predvsem pa je poudarek inženirjev temeljil na krivulji navora in moči. Kot pravijo je motor, ki bo poganjal Duke 890 R bistveno bolj odločen v režimih nižjih in srednjih vrtljajev glavne gredi.

Oznaka R pri KTM-u tradicionalno prinaša tudi komplet prestižnih komponent, pri izbiri katerih je nižanje proizvodnih stroškov pravzaprav zadnje, na kar se inženirji ozirajo. Prednja vilica pri R-u omogoča celovite nastavitve, dobavil pa jo je WP, za več oprijema onkraj meja zdravega razuma pa je poskrbel Michelin s svojimi pnevmatikami Power Cup II, ki se seveda dobro znajdejo tudi na stezi.

Medtem ko hodi vzmetenja ostajajo nespremenjeni pa je KTM Duke R 890 vseeno nekoliko višji, saj višina sedeža namesto standardnih 825 mm meri 834 milimetrov. Za dva centimetra so večji tudi prednji zavorni koluti (320 mm), ki so del Brembovega kompleta Stylema monobloc, vse skupaj pa je podprto z naprednim elektronskim paketom in za doplačilo tudi s quickshifterjem.

Vse naštete prestižnejše komponente so na račun lažjih in dražjih materialov maso motocikla zmanjšale za konkretne 3 kilograme. Malenkostno je pri letošnjem debitantu spremenjen tudi voznikov položaj, pri katerem je trup nagnjen nekoliko bolj naprej, noge pa so premaknjene malce nazaj. Udobja bo torej manj, mi pa pravimo, da bo to še dodatno potenciralo dobre občutke za prednji del motocikla in posledično pozitivno vplivalo na voznikovo veselje. Koliko bo vse skupaj stalo v tem trenutku še ne vemo, pri KTM-u pa pravijo, da bo za vse dobrote in dodatne 'konje' potrebno doplačati nekaj več kot tri tisočake. In še nekaj malega za sopotničin sedež.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri