Razred naked motociklov je dobil novega kralja

25. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

Ducatijev novinec prinaša zmes klasičnega naked motocikla, čistokrvnega Superbika in pa znanja, pridobljenega v razredu MotoGP

Ducati je na lanskem motosalonu napovedal novo dobo. Dobo, v kateri bo znamka prvič udeležena tudi v razredu velikih 'naked' motociklov. Že tedaj, ko so motocikel prvič razkrili javnosti je bil deležen številnih pozitivnih kritik na račun svojega videza in tehničnih rešitev, sedaj, več kot štiri mesece kasneje pa je bila tančica motorja daleč stran od radovednih novinarskih oči dokončno razkrita.

Sam pogonski agregat, srce povsem novega motocikla je pravzaprav še najmanjša novost. 1.103 kubičnih centimetrov velik štirivaljnik z imenom Desmosedici Stradale je namreč povsem enak tistemu, ki ga najdemo v športnem modelu Panigale V4. 208 'konjev' oziroma 152 kilovatov moči bo tako poskrbelo, da bo Streetfighter V4 najmočnejši naked motocikel na trgu. Njegova suha teža v izvedbi S bo ob tem znašala le 178 kilogramov, še dodatnih 6 kilogramov teže pa bo ob dodatku 8 kilovatov moči prinesla zamenjava serijskega izpušnega sistema z Akrapovičevim.

In če se vrnemo k njegovi prvi predstavitvi v Milano: tam smo kot eno izmed njegovih posebnosti (ki je verjetno tudi pripomogla k nazivu 'najlepši motocikel') opazovali krilca na njegovih bokih. Gre za rešitev, ki se je v minulih letih rodila v seriji MotoGP, učinek na cesti pa bo vse prej kot zanemarljiv. Pripomogla bodo namreč k dodatnim 28 kilogramom potiska pri hitrosti 270 kilometrov na uro, s čimer bodo precej povečala oprijem sprednjega kolesa s podlago.

Takšno moč motocikla bo vozniku pomagala krotiti izdatna količina elektronskih pomagal. Na tem področju pri Ducatiju resnično niso varčevali saj so mu recimo namenili obilico sistemov in senzorjev med katerimi je tudi sistem, ki nadzira gibanje motorja v šestih smereh in podatke nato pošilja vsem ostalim sistemom. Tukaj pa so seveda še sistemi za nadzor drsenja zadnjega kolesa skozi ovinke, zadnja generacija sistema ABS, ki deluje v zavojih, elektronsko nadzorovano vzmetenje, sistem za pomoč pri speljevanju...

Zgoraj navedeni sistemi bodo seveda povezani tudi s tremi voznimi programi, med katerimi bo voznik izbiral. To so: dirkaški, športni in pa cestni program. Prva bosta vozniku nudila vso motorno moč (prvi pa tudi odzivnejši sistem za odpiranje plina in čvrsto vzmetenje), tretji pa bo nudil le 155 'konjev', mehkejše vzmetenje in na splošno počasnejše reakcije motorja, s čimer bo omogočal umirjeno vožnjo tudi na slabših podlagah.

Tako kot zunanjost bo minimalističen tudi zaslon, na katerem bo voznik izbiral vozne programe in seveda razbiral tudi ostale podatke. Armaturna plošča bo povsem digitalna, premera petih palcev, svoj prostor na njej pa sta dobila tudi sistema za beleženje časov prevoženih krogov na dirkališču, kakor tudi sistem za zapisovanje drugih podatkov o vožnji. Oba sistema bosta delovala s pomočjo signala GPS. Sicer pa bo voznik lahko s sistemom povezal svoj pametni telefon in tako recimo poslušal glasbo, opravljal telefonske klice in prebiral SMS sporčila.

Ducati je tako naposled le predstavil eno največjih novosti zadnjih let, žal pa ni še jasno, kdaj bodo potekale tudi prve testne vožnje. Te naj bi se pravzaprav odvijale že sočasno s predstavitvijo. Prav tako ostaja neznano, kdaj bodo prvi motocikli zapeljali v salone po svetu. Vsekakor upamo, da kmalu.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj