Saj ni res, pa je: Ducatijeva replika za 4 tisočake

24. 11. 2018 | Matjaž Tomažič
Deli

V preteklosti nismo bili prav nič presenečeni, ko so kitajski proizvajalci nesramežljivo kopirali najpriljubljenejše skuterje, kot so Vespa in nekateri drugi 'high wheelerji'.

Seveda so se tovrstnemu početju zelo uprli proizvajalci originalov, posledično pa smo bili priča temu, ko so italijanski cariniki z razstavnih prostorov salona v Milanu odstranjevali tiste motocikle in skuterje, ki so preveč spominjali na evropske originale. Tisti, ki smo redni gostje velikih mednarodnih moto salonov, smo v zadnjih dveh letih opazili tudi to, da se je ponudba cenenih kitajskih proizvodov in njihovih razstavljavcev zelo zmanjšala.

A kot kaže, so se tudi do nedavnega manj zahtevni kitajski in azijski kupci z razvojem in posledično večjo kupno močjo nalezli želje po vrhunskem dizajnu in motociklističnem 'hightechu' ter tradiciji uglednih znamk. No, pravi veliki motocikli tipov GS, Panigale in podobni, so za tamkajšnje denarnice še vedno prevelik zalogaj, zato nas tu in tam preseneti kakšna neposrečena kopija, ki pa vendarle premore vsaj malo tehnične ali dizajnerske originalnosti. 

Prav nič pa na lastno identiteto ne dajo pri proizvajalcu Zhongseng, kjer so ponudili repliko Ducatija 848. Očitna kopija, če izvzamemo tehnične značilnosti in agregat motocikla, na prvi pogled resnično spominja na Ducati. Čeprav so v prid cenejše proizvodnje zasnovo zadnje nihajke in nekaterih drugih komponent prilagodili po svoje, proizvajalcu, ki svoje motocikle prodaja pod imenom Warrior 350 CC EFI, niti ne moremo preveč zameriti. So pač našli tržno nišo, ki njihove kupce osrečuje. Nič hudega, če so ga malo pobiksali in Ducatijev dizajn povezali z izpušnim sistemom, ki smo ga v podobni obliki videvali na MV Agusti. Italija je za njih predaleč, zato ni pomembno, izza katerega hriba so oblikovalci prekopirali ideje in jih medsebojno pomešali.

Še korak dlje pa so šli pri pakistanskem uvozniku znamke Zhongseng, ki je omenjene motocikle Warrior enostavno opremil z Ducatijevimi logotipi in napisi. Na njihovi spletni strani sicer ne najdemo podatkov o na primer moči in navoru dvovaljnika, je pa poudarjeno, da gre za italijanski dizajn in grmeč zvok.  No, v video testu možakar pojasni, da ima motocikel 30 'konjev' in končno hitrost 185 kilometrov na uro. Verjetno tudi ni naključje, da se na fotografijah motocikel, ki se sicer prodaja tudi v črni, rumeni in beli barvi, pojavlja v prepoznavni Ducatijevi rdeči barvi. Vsekakor jim je uspelo svet replik in ponaredkov povzdigniti na povsem novo raven.

Kako na vse skupaj gledajo pri Ducatiju, ni znano, a verjetno se ob tem, da gre z vidika tehnike in kakovosti za dva različna svetova, zaradi manevra pakistanskega uvoznika ne bodo preveč živcirali.

Če pa bi si vendarle zaželeli v svojo garažo pripeljati poceni novega 'Ducatija', ga boste v Pakistanu lahko dobili za približno 4 tisočake. Če se boste z njim do doma odpeljali po cesti, boste nekje na četrtini poti ostali brez garancije, saj ta znaša le 1.500 prevoženih kilometrov.

Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem