Tako kot se lahko na eni strani veselimo novosti, ki jih prinaša sezona 2021, pa se bodo predvsem zaradi standarda Euro5, morali posloviti nekateri motocikli, ki so nam, verjamemo pa da tudi vam, prirasli k srcu.
Ekološka norma Euro5 v svet motocikla v primerjavi z akutalno (še nekaj dni) veljavno normo Euro4 ne prinaša prav veliko novega. Niti ni bistveno bolj stroga, saj so zahteve po izpustih ostale na praktično enakem nivoju, razlika je predvsem v tem, da mora motocikel deklarirane izpuste zagotavljati skozi celotno življensko dobo (prej do prvih 20.000 km).
Pričakovano je bilo torej, da se ponudba motociklov zaradi Euro5 za sezono 2021 ni zdesetkala, kljub temu pa so se proizvajalci odločili, da bodo s prodajo nekaterih, predvsem starejših modelov, na evropskem tržišču končali. Motocikli, ki so se znašli na seznamu za odpis so vsekakor zelo zanimivi in so tudi med slovenskimi kupci našli svoje privržence, zato verjamemo, da bomo kmalu spoznali večino njihovih naslednikov.
BMW je poleg Aprilie, ki ohranja enako skromno ponudbo, tisti, katerega ponudba bo z vidika števila modelov ostala praktično nespremenjena. Bavarci so se na Euro5 začeli pripravljati dovolj zgodaj, posledično pa vse svoje motocikle uspeli uskladiti z novim standardom. Edini, ki se bo tako zares poslovil, torej, da ga ne bo nadomestila neka osvežena različica, je model RNine T Racer. BMW o razlogih za to odločitev ne govori, predvidevamo pa, da zaradi neudobne drže in posledično omejene uporabne vrednosti, ni bil prav pogosta izbira kupcev, ki se spogledujejo z retro motocikli.
Kawasaki je med japonskimi proizvajalci, ki so še posebej znani po svojih 600-kubičnih športnikih, po umiku Yamahe ostal zadnji, zato lahko pričakujemo, da bo relativno svež ZX-6R, ki je bil osvežen za sezono 2019, v letu 2021 počasi zapustil cenike zelenih. Prodajne številke so se v Evropi namreč tako oklestile, da redko kdo verjame, da bi nekaj tisoč prodanih motociklov, upravičilo stroške ponovne osvežitve ali razvoja novega modela, oziroma povedano nekoliko drugače; Kawasakijeva prizadevanja so bolj kot k modelu ZX-6R, trenutno usmerjena v bolj pomembne modele, kot so na primer H2, H2SX, Ninja 400, ter nekateri drugi modeli iz srednje in nižje kategorije.
Glede na to, da sta na trgu že celih 6 let, lahko pričakujemo, da bo Kawasaki dvignil roke tudi od skuterjev J125 in J300, ki sta, kot vemo, derivat Kymcovih skuterjev, ki pa jih je ta skuterski gigant praktično že opustil.
Suzuki ima po nekaj sušnih letih spet precej privlačno ponudbo, s tem pa mislim predvsem na največjega V-Stroma, novega GSXR 1000 R ter seveda neoretro Katano. Čeprav gre za zelo konkreten motocikel, pa se bo po kratki prisotnosti (od leta 2017) vsaj za nekaj časa očitno moral posloviti V-Strom 250. No, prepričan sem, da se bo četrtlitrski avanturist kmalu vrnil z dovolj dahom, ne upam pa si tega trditi za najmanjša predstavnika maksi skuterjev serije Burgman, torej modela s 125- in 200-kubičnim motorjem. Čeprav se na evropskem trgu oba precej dobro prodajata, pa lahko verjetno prej kot osvežitev, pričakujemo povsem novega naslednika.
Honda se kot vse kaže, poslavlja od svojih VFR modelov, torej tistih, v katerih grmi prepoznaven in prepričljiv štirivaljnik z V zasnovo. Športna VFR800F, vsestranski VFR800X Crossrunner in avanturistični VFR1200X Crosstourer, naj tudi v prihodnje ne bi bili usklajeni s standardom Euro5, kar pomeni, da bo iz Hondinih salonov vsaj začasno izginil pomemben del njene zgodovine. Da bo Honda nad omenjeno trojico dvignila roke, je bilo sicer mogoče pričakovati že zaradi dejstva, da so bili zadnih konkretnih osvežitev deležni v letu 2014. Mimogrede, Hondini motocikli z V4 motorjem, so bili v njihovi ponudbi konstantno prisotni vse od začetka 80-ih let.
Ljubitelji klasičnih motociklov bodo gotovo potočili kakšno solzo za modeloma CB1100EX in CB1100RS, ki sta v bistvu manjkala že letos. Bolj klasičnega štirivaljnega motocikla kot sta bila omenjena namreč ni bilo mogoče kupiti. Zračno hlajeni štirivaljnik je najbolj avtentičen predstavnik motociklov, ki so navduševali konec 70-ih let. Vseeno pa lahko glede na nekatere patente, ki jih je Honda prijavila in se nanašajo na zračno hlajene štirivaljnike, sklepamo, da Japonci na svoja klasična lepotca še niso popolnoma pozabili. Torej, čakamo nadaljevanje te zgodbe.
Ameriški Harley-Davidson je že nekaj časa v fazi reorganizacije, eden od ciljev pa je tudi zmanjšanje števila motorjev. Tako naj bi se na listi za odpis (vsaj za evropski trg) znašel razred najmanjših Sporsterjev. Čeprav je ta mali Harley v zadnjih letih postal povsem spodoben motocikel solidnih voznih lastnosti, pa bomo Američanom njegovo odsotnost nekako oprostili, če bodo le in končno lansirali težko pričakovanega endura Pan American. Mimogrede, slednji naj bi bil v ZDA na voljo že za 17.000 USD, kar se sliši precej obetavno tudi za spopad s konkurenco na evropskih tleh.
Yamaha je s koncem letošnjega leta upokojila kar dva motocikla, ki sta nam bila zelo všeč, a sta bila resnici na ljubo, zadnjih nekaj let že kakšen korak za konkurenco. Gre seveda za velikega endura Super Tenere 1200 in pa legendarnega Sporttourerja FJR1300A. Slednji bi prav prihodnje leto obeležil svojo 20-letnico prisotnosti na trgu, že skoraj dve desetletji pa prav ta motocikel kraljuje na vrhu lestvic najbolj zanesljivih in neproblematičnih motociklov. Tisti, ki se vam je v tem trenutku storilo milo za tem motociklom pa nikar ne jamrajte, saj smo vas na naši spletni strani, v Moto Katalogu in v naši reviji ob predstavitvi poslovilne serije Ultimate Edition na njegovo slovo pravočasno opozorili. Zbogom, legenda.
Medtem, ko se ostali proizvajalci (Honda, Triumph, BMW...) vse bolj očitno osredotočajo na razred kruzerjev, pa so se pri Yamahi odločili, da dveh srednjekategornikov XV950R in SCR950 ne bodo usklajevali s standardom Euro5. Glede na očiten ponovni razcvet tega razreda pričakujemo, da bo to zgolj kratek umik s scene, nato pa nam bodo predstavili nekaj velikega.
S cest se poslavlja tudi Yamaha R6, vseeno pa jo bodo kupci še vedno lahko kupovali, vendar brez ustrezne homologacije za uporabo na cesti.
Ducati pa se je odločil, da v letu 2021 ne bo izdeloval dveh Monstrov, in sicer modela 797 in 1200. Srednjega po velikosti, model 821 bo nadomestil popolnoma novi in revolucionarni naslednik z aluminijastim okvirjem. Ta bo na voljo tudi s homologacijo A2 (namesto 797). No, tisti, ki vztrajajo pri enakem motorju kot ga je imel 797, pa se lahko še vedno odločijo za Scramblerja. Če se sprašujete zakaj se je moral posloviti tudi model 1200 pa je odgovor precej preprost, oziroma bolje rečeno, logičen. Zasenčila ga je letošnja zvezda vseh novosti, model Streetfigher V4.
Seveda zgoraj našteti motocikli niso edini, ki bodo v letu 2021 izginili s cenikov, so pa vsekakor tisti, ki so s svojo pojavo in prisotnostjo, več kot očitno in za vse večne čase, zaznamovali slovensko motoristično panoramo.
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu