Električna Vespa prihaja v salone: pametna, povezana, lahko kot hibrid Elecctrica X

27. 12. 2017 | Matjaž Tomažič
Deli

Že sedemdeset let je Vespa tista, ki v svetu lahkih skuterjev na povsem svoj način kroji standarde in narekuje smernice razvoja.

Sedem desetletij

Skozi vseh sedem desetletij je Vespa ohranila in obdržala lepe klasične linije in številne prepoznavne detajle, po zaslugi katerih je postala eden najbolj prepoznavnih in legendarnih dvokolesnikov na planetu. Na letošnjem salonu v Milanu je Piaggio najavil, da njihov koncept, ki je ljubitelje Vespe dražil že nekaj preteklih let, v letu 2018 prehaja v serijsko proizvodnjo. Tako naj bi prve električne Vespe na naših cestah uzrli v prihajajočih mesecih, nekje proti začetku poletja.

Ne samo elektromotor, tudi hibrid za domet do 200 kilometrov

A Piaggio, ki bi mu lahko na področju skuterjev v zadnjih letih skorajda lahko očitali skromno mero lenobnosti, je koncept še nekoliko nadgradil. Vespa za tretje tisočletje ne bo samo električna, pač pa bo na voljo tudi kot hibrid. Večina si gotovo predstavlja, da bo Vespi Elettrica X (kot se bo imenovala hibridna različica) na pomoč priskočil skromen elektromotor s še bolj skromnim dometom. Vendar se motite. Pravzaprav bo bencinski motor priskočil na pomoč elektromotorju, kateremu bo služil kot generator. V tej kombinaciji bo doseg nove Vespe znašal dobrih 200 kilometrov. Od tega bo kapaciteta baterije zadostovala za prvih 50 kilometrov, potem pa bo za naslednjih 150 kilometrov vožnje odgovoren bencinski 'generator'.

Medtem, ko bo hibridna različica zlahka premagala razdaljo med Ljubljano in Koprom, pa bo povsem električna različica, ki se bo imenovala preprosto Elettrica, razvajala z dometom okroglih 100 kilometrov. No, Piaggio tak domet obljublja v načinu vožnje 'Eco', ki največjo hitrost omejuje na 30 kilometrov na uro. Predvidevamo, da bo domet bistveno manjši v standardnem načinu delovanja elektromotorja, zlasti ob navedbah, da bo največji navor dosegel tudi 200 Nm (moč motorja od 2 do 4 kW), kar bi moralo poskrbeti za izjemne pospeške tega mestnega skuterja.

Vespa si je del svoje slave zgradila tudi zaradi svoje trajnosti in zanesljivosti, zato se pri Piaggiu stari slavi ne mislijo odreči. Navajajo namreč, da bo komplet baterij v svojih prvih 1.000 ciklusih zadržal več kot 80 odstotkov svoje kapacitete. Če to prenesemo v naš vsakdanjik, potem bi morali z originalnim kompletom baterij v desetih letih prevoziti med 50.000 in 70.000 kilometri, tudi po tem pa bi morale biti baterije še vedno dovolj dobre za vsakdanjo uporabo. Verjetno o tem ne gre dvomiti, nenazadnje je takšna zanesljivost baterij že dolgo na voljo v hibridni Toyoti Prius.

Še vedno Vespa v svojem pravem duhu, vendar s celovito evolucijo

Ob tem pri Piaggiu navajajo, da bi s tehnologijo, s katero trenutno razpolagajo, zlahka ponudili tudi večji domet, vendar se niso želeli odreči nekaterim lastnostim, brez katerih si sodobne Vespe pravzaprav ne znamo predstavljati. S tem so mislili predvsem na uporabnost ter tako ohranili prostor za integralno čelado. Še več, dodali so tudi USB vtičnico in poseben prostor za električni kabel, ki je tako vedno prisoten v primeru potrebe po polnjenju baterij.

Evolucija Vespe Elettrica pa še zdaleč ni omejena samo na pogonski sklop, pač pa tudi na sam dizajn in ostalo tehniko. Seveda je jasno, da mora biti električna Vespa še kako prepoznavna, tudi takrat, kadar vozi vzporedno s klasično bencinsko Vespo. Zato je električna Vespa dobila dolg niz vizualnih sprememb, ki kljub temu, da so osnovne linije ostale enake, jasno nakazujejo, da gre za nekaj povsem novega in drugačnega.

Pri zadku bo najbolj opazen predel pod boki, kjer se sicer nahaja izpušni lonec. Ker tega pri električni Vespi seveda ni, se na tem mestu odpira pogled na povsem novo 10-krako in 11-palčno platišče, ki bo rezervirano izključno za ta model. Prednje kolo ima premer 12 palcev. Ne glede na izbrano barvno kombinacijo pa bosta obe kolesi obrobljeni s tanko črto, ki bo sledila barvnemu tonu, ki se bo nadaljeval tudi po obodu celotne karoserije od prostora za noge do LED žarometa na krmilu.

Prav gotovo, vsaj na predstavljenih modelih, niso skoparili s kromom, ki ga je na tej Vespi precej več, kot pri ostalih bencinsko gnanih različicah. Vizualno doživetje pa je še posebej intenzivno po zaslugi posebnih metalnih barv, ki so jih pri Piaggiu poimenovali kar 'barve elektrike'.

'TFT' zaslon, povezljiv s telefonom, navigacijo, predvajalnikom glasbe ...

Svojo zadnjo evolucijsko zgodbo so pri Vespi zaokrožili s povsem novo in popolnoma digitalno kontrolno ploščo. V bistvu gre za zaslon z diagonalo 4,3 palca s tehnologijo TFT kristalov. Poleg tega, da se na tem zaslonu prikazujejo vse potrebne informacije, pa bo za tiste, ki se navdušujejo nad sodobno tehnologijo, povezljiv s pametnim telefonom in ostalimi sodobnimi napravami in pripomočki. S tipkami na krmilu boste tako lahko upravljali z nekaterimi funkcijami vašega pametnega telefona. Lahko boste odgovorili na klic, izbirali v imeniku, prebirali SMS sporočila in počeli podobne vragolije, ki bi vam jih morali med vožnjo sicer odsvetovati, a saj vsi vemo, kako je dandanes s temi stvarmi.

Ker Vespa v zadnjih dveh desetletjih še nikoli ni predstavila novega modela brez pripadajoče dodatne opreme, so tudi za električno Vespo pripravili serijo čelad, ki so barvno usklajene z izbrano Vespo. Vse te čelade so tudi opremljene s slušalko in mikrofonom ter brezžično povezljive s telefonom, predvajalnikom glasbe, navigacijo in podobnimi 'gadgeti'.

O cenah nove električne Vespe v tem trenutku še ni točnih informacij, gotovo pa bo dražja od klasične bencinske različice. Kakorkoli, na področju električnih skuterjev Vespa oziroma Piaggio v zgodovino ne bo odšel kot prvi pionir, zagotovo pa bo z Vespo in kasneje tudi ostalimi prihajajočimi modeli na osnovi enake tehnologije krojil prihodnost.

Za tiste, ki že zdaj vedo, da brez električne Vespe ne bodo mogli živeti, pa sporočamo, da bodo pri Piaggiu z naročili preko spletne strani pričeli v mesecu marcu 2018. S posebnim konfiguratorjem si boste lahko svojo Vespo zdizajnirali po svojem okusu. Verjamemo, da bo povpraševanje vsaj v začetku večje od ponudbe.

Matjaž Tomažič
foto: Piaggio