Po skoraj štirih desetletjih skrivanja v motociklističnih leksikonih se bo jeseni na evropsko sceno vrnil legendarni Honda Dax.
Honde Dax na naših cestah verjetno še niste videli, če pa ste jo, je verjetno od tega minilo že zelo dolgo časa. Nekoč zelo priljubljen model je bil ob prihodu na trg davnega leta 1969 tako zelo nenavaden, da mu je bil uspeh zagotovljen že zaradi tega dejstva samega.
Pravzaprav bi se povsem utemeljeno vprašali na kaj je mislil tisti, ki se mu je prvemu utrnila ideja, da bi izdelal ta nenavadni motocikel, ki so ga v prvi seriji poganjali 50 in 70-kubični motorji. Na prvi pogled bi namreč utegnil pomisliti da je pod dva skupaj zavarjena avtomobilska blatnika nekdo zmontiral dve kolesi in štiritaktni motor, visoko ob strani pa namesto izpuha zmontiral cev odslužene strojnice. A Dax je bil vendarle motocikelček, ki so ga ljudje radi kupovali in se z njim brez zadržkov vozili kamorkoli so si pač zaželeli.
Naslednik, ki na evropski trg prihaja jeseni je tako temeljito prenovljena različica legendarnega modela, ki ga bo poganjal Hondin preverjeni 125-kubični enovaljnik. Pri tem ohranja vse ključne elemente po katerih si je prislužil svojo globalno prepoznavnost. Tu je okvir iz prešanega jekla v obliki črke T, veliko kroma, visoko nameščna izpušna cev in par majhnih 12-palčnih koles. V korak s časom pa se bo zapeljal z LED razsvetljavo, LCD zaslonom ter ABS-om.
Večino mehanskih delov so Daxu donirali drugi Hondini modeli. Tako je na primer MSX 125 Grom posodil kolesa, zračno hlajeni motor pa prihaja iz modela Super Cub C125, kar pomeni, da bo imel Dax enak štiristopenjski menjalnik povezan s centrifugalno sklopko.
Pozor, Honda obljublja porabo le 1,6 litra na 100 kilometrov. Kdo sploh potrebuje elektriko?