Vse več proizvajalcev motociklov bojkotira rusko tržišče

Motoristična sezona je pred vrati, a žal zaradi vojne vihre, ki divja po Ukrajini prav vsi motoristi, še posebej tisti, ki tam živijo in tisti, ki so načrtovali popotovanje po tej državi, nimajo veliko razlogov za veselje.

Politične teme na naši strani vsekakor niso pogoste in v uredništvu stremimo k temu, da bi tako tudi ostalo, razen seveda takrat, ko bi politične odločitve utegnile tako ali drugače vplivati na življenje motoristov.

Vojaško divjanje po Ukrajini bo v sezoni 2022 ne glede na dejstva in tako ali drugačno ozadje celotne situacije vplivalo tako na motoristični turizem, kot tudi na prodajo motociklov nasploh. Razloge zato gre (če izvzamemo brezsmiselno morijo) namreč iskati predvsem v gospodarskih in političnih sankcijah, ki so doletele Rusijo in posledično tudi ruske motoriste.

Številne korporacije in podjetja so v duhu izražanja svojega nestrinajanja z dogajanjem na robu Evrope svoje delovanje na velikem in pomembnem ruskem tržišču že prekinile, med njimi pa so tudi številni proizvajalci motociklov. Prvi se je za ta korak odločil Harley-Davidson, sledil pa mu je koncern Polaris, ki je lastnik znamke Indian, hkrati pa velik dobavitelj štirikolesnikov za delo, šport in zabavo ter tudi motornih sani na ruskem tržišču. Mnogi so sicer mnenja, da je umik  strateški, saj si nihče ne želi težav s tokom denarja zaradi začasne izključitve Rusije iz mednarodne plačilne platforme SWIFT, a vse bolj se zdi, da gre dejansko tudi za ideološke vzgibe.

Medtem so se za enako potezo odločili tudi pri Ducatiju oziroma bolje rečeno pri Audiju pod katerega spada v Rusiji zelo priljubljena motociklistična znamka. Umaknila sta se tudi Honda in BMW Group (pod katerega spada tudi BMW Motorrad). Ta umik bodo ruski motoristi še posebej občutili, saj je prodaja BMW-jevih motociklov in tudi avtomobilov na ruskem tržišču dobesedno cvetela.

Čeprav pregovoru, ''da je vojna dobra za posel, če ti le ne podrejo tovarne in delavcev ne pošljejo na bojišče'' nikakor ne gre oporekati, pa so dejanja naštetih proizvajalcev s katerimi so na nek način pokazali, da je mir pomembnejši od posla, sama po sebi dovolj zgovorna. Na nekoliko drugačen način je svoje nestrinjanje z dogajanjem med Rusijo in Ukrajino izrazil tudi prvi mož MV Aguste Timur Sardarov. Sardarov je član zelo vplivne družbe ruskih oligarhov, vseeno pa je v ganljivem zapisu na svojih socialnih omrežjih izpostavil brezsmiselnost spopadov in poudaril zgodovinsko prijateljstvo obeh narodov. Žal je zaradi nekaj ostrih besed o ruskih voditeljih kasneje očitno moral te svoje zapise tudi izbrisati.