Yamaha MT-09, tretja generacija je močnejša in lažja

28. 10. 2020 | Matjaž Tomažič
Deli

Yamaha je za leto 2021 prenovila svojega 'best sellerja'. Tokrat nekoliko bolj temeljito, saj je novega resnično zelo veliko.

Najprej na kratko, nov je dizajn, nov je motor, nov je okvir, novo je vzmetenje, tehnika pa je popolnejša.

Če začnemo pri trivaljnem motorju, ki se je že v prejšnji generaciji izkazal kot močan in prožen, bosta ti dve lastnosti v prihodnje še bolj potencirani. Delovna prostornina je z 847 zrasla na 889-kubičnih centimetrov, motor pa je ob bolj izdatni krivulji motornega navora tudi močnejši in po novem razvije 119 'konjev' (prej 115).

Z novim okvirjem in novo zadnjo aluminijasto nihajko bo odslej MT-09 tudi za 4 kilograme lažji, ob tem pa bo krajša tudi medosna razdalja. V kombinaciji z lahkimi litimi kolesi bi morala biti nova MT-09 še bolj okretna in agilna. Sprednja KYB vilica bo po novem popolnoma nastavljiva, na novo pa je nastavljeno tudi zadnje vzmetenje. Delno so prenovili tudi zavorni set, pri čemer pa je glavnina ostala enaka, nove so le Nissinove zavorne klešče.

Serijsko bo MT-09 opremljen z novim TFT-zaslonom, 'quickshifter' pa bo deloval v obe smeri. Še pomembneje pa je, da bo serijsko opremljen tudi z inercijsko platformo, kar pomeni, da bosta ABS in kontrola zdrsa kolesa med delovanjem upoštevala tudi nagib motocikla.

O dizajnu pa samo na kratko. Ta je namreč izdatno dodelan, je pa kar se tiče plastičnih delov, zmanjšan na minimum. Teh skorajda ni opaziti, izjema je zgolj prednja maska v obliki črke Y, v njej pa bo odslej domoval LED žaromet.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja