Yamaha R1, ki si vsekakor zasluži naziv kultni motocikel, se bo zaradi homologacijskih razlogov (ekološki standard Euro5+) umaknila z evropskih cest. Kljub temu pa jo bodo imeli prodajalci še naprej v cenikih - vendar zgolj različice, pripravljene za dirkališče.
Čeprav aktualni motoristični trendi nakazujejo rahel vzpon zanimanja za športne motocikle, so se pri Yamahi odločili, da svojega zastavonoše med superšportniki ne bodo usklajevali s standardom Euro5+.
Modela R1 in R1M sta si priborila kultni status
Kar nekaj generacij je bila Yamaha R1 (in pozneje tudi R1M) povsem v vrhu svojega razreda. Na trg je sicer prišla davnega leta 1998 in je v vseh teh letih doživela kar nekaj prenov, najbolj odmevna pa je bila seveda tista iz leta 2009, ko je dobila tako imenovani Big-Bang pogonski agregat oziroma štirivaljnik z asimetričnim intervalom vžiga.
Aktualni model je sicer že konkretno v letih, saj je bil predstavljen leta 2015, a s stališča tehnike in zmogljivosti ni prav dosti zaostajal za najnaprednejšimi predstavniki svojega razreda. Deležen je bil namreč številnih prenov. Yamaha R1 in R1M tako sledita usodi svoje manjše sestre R6, vseeno pa tisti, ki si želite zmogljiv cestni dirkalnik, nimate prav veliko razlogov za skrbi.
Duhovni naslednik je pripravljen
Yamaha bo namreč kupcem ponudila model R9, ki temelji na odličnem trivaljnem pogonskem agregatu, ki poganja tudi njihove najbolj priljubljene modele, kot so MT-09, Tracer in XSR. Seveda trivaljnik kljub morebitni večji moči niti približno ne bo tako zelo zmogljiv kot R1, bo pa vsekakor zelo spodoben idejni in duhovni naslednik legendarnega litrskega cestnega dirkalnika.
Preberite še