Yamaha je izpolnila svojo obljubo in tudi uradno predstavila pred nekaj dnevi napovedani športnik z oznako R7. Kot smo predvidevali, je novi R7 res zgrajen okrog znane osnove - dvovaljnega CP2 agregata, vseeno pa je na njem toliko športnih specifik, da tehnična sorodnost s slečenim bratom sploh ne bi smela priti do izraza.
Novi R7 seveda ni zamenjava za superbike specialko YZF-R7, pač pa športnik namenjen tistim, ki si želijo postopoma napredovati in osvojiti vse, kar lahko ponuja Yamahin razred športnih motociklov.
Yamaha MT-07 je tudi skozi naše oči dokazano zelo zadovoljiv motocikel, pri katerem nas je vsakokrat še najbolj prepričal prav dvovaljni motor z asimetričnim vžigom. Odkar je usklajen s standardom Euro5 razvije 74 'konjev', enako moč pa bo razvil tudi pri modelu R7. Motor ima po našem mnenju tudi več potenciala, zato je pravzaprav škoda, da so se Yamahini inženirji odločili, da bo moč enaka tudi pri modelu R7.
No, so pa zato za večjo mero športnosti poskrbeli na drugih področjih. Za razliko od modela MT-07 ima R7 spredaj športnejšo USD vilico, ki je tudi popolnoma nastavljiva, ter dvojno kolutno zavoro z radialno vpetimi zavornimi čeljustmi znamke Brembo.
Jekleni okvir je v osnovi enak, vendar z nekoliko spremenjeno geometrijo in aluminijastimi ojačitvami, športnejše in še trše pa je tudi zadnje nastavljivo vzmetenje. Medosna razdalja je krajša za 5 milimetrov.
Jasno je, da je popolnoma spremenjena tudi ergonomija. Spremenjen je položaj stopalk za noge, dvodelno krmilo je bistveno nižje, sedež pa je pomaknjen za odtenek bolj nazaj in višje.
Pogonska mehanika je z izjemo prestavnih razmerij ostala nespremenjena, dodali pa so tudi protizdrsno sklopko. Drugačnih nastavitev je deležna tudi elektronika zaradi česar bo 689-kubični motor zdaj bolj odziven, za doplačilo pa bo na voljo tudi quickshifter.
Vse skupaj je zapakirano v prepoznavne Yamahine dirkaške oklepe, dodatno pa so zelo oster videz začinili še z LED razsvetljavo in sredinsko pozicioniranim difuzorjem za zrak sredi sprednje maske. Na robu maske so tako svoje mesto dobile pozicijske luči, na sredini pa glavni žaromet v obliki črke M.
Kot kaže je Yamaha uspela ustvariti športni motocikel, ki pa je hkrati narejen tudi po meri povsem običajnih motoristov. Čeprav moč ostaja enaka in tudi precej nižja od konkurenčne Aprilie RS 660, pa se zdi, da so Italijani dobili precej resnega tekmeca. Če bo vse tako, kot napoveduje Yamaha, bodo prve R7-ke na ceste zapeljale že letošnjo jesen.