Test pnevmatik: Dunlop SportSmart Mk3

Dunlopovemu povabilu, da se udeležimo testiranja nove generacije pnevmatike Dunlop SportSmart Mk3, se nismo mogli upreti iz več razlogov.

Prvič, Dunlop je tudi na slovenskem trgu eden od najpriljubljenejših gumarjev med motoristi. Drugič, v našem uredništvu sedimo radovedni novinarji in zelo nas je zanimalo, kakšne prednosti prinaša nova generacija pnevmatike v primerjavi z že prej odlično SportSmart 2Max. In tretjič, testiranje se je po predolgi zimi odvijalo na lepo zavitih katalonskih cestah in dirkališču, kjer je konec marca termometer pokazal okroglih 20 stopinj Celzija.

Motocikli in motociklizem sta se v zadnjih 15 letih spreminjala z veliko hitrostjo, pri Dunlopu pa se tega seveda zavedajo

Od začetka tisočletja do danes se je v svetu motociklizma spremenilo veliko. Motorji so postali zmogljivejši, motoristov je več, več pa je tudi prometa. Boljše zmogljivosti motociklov in posledično večja pričakovanja in potrebe kupcev po zanesljivih pnevmatikah so povzročili, da je danes športna pnevmatika namenjena cesti, zmogljivejša od dirkalne pnevmatike z začetka tisočletja. V primeru pnevmatike Dunlop SportSmart (SS) gre za trg, na katerem se letno v Evropi proda skoraj dva milijona kosov pnevmatik. Od leta 2010 na tem trgu med drugimi dominira Dunlop s pnevmatiko serije SportSmart.

Ciljna skupina kupcev oziroma motociklov: Hyper Naked, Superbike in Street

Pnevmatiko SportSmart smo prvič spoznali leta 2010, tri leta pozneje je na trg prišla SportSmart 2, leta 2017 Sportsmart 2Max, od letošnje sezone pa je na voljo nova generacija SportSmart 3. Z vidika tehničnih lastnosti in konstrukcije gume ne gre za evolucijo, temveč popolnoma novo generacijo pnevmatike, z veliko dirkaške tehnologije.

Čeprav pnevmatike Dunlop SS 3 spadajo na začetek Dunlopove 'dirkaške' serije (sledijo serije SportSmart TT, GP Racer D212 in D213 GP PRO), pa se motite, če menite, da gre za pnevmatiko, namenjeno le športnim in zelo zmogljivim strojem. Na seznamu motociklov, za katere so pri Dunlopu uglasili SS3, se namreč znajde skoraj 20 najbolj prodajanih motociklov v EU. Torej, skoraj vsi tisti, ki na zadnje kolo prenesejo 'skromnih' 70 (Yamaha MT-07 in podobni), pa vse do 170 in celo 200 'konjev' moči. Še zlasti pri slednjih se med kupci najdejo tudi takšni, ki si občasno zaželijo odpeljati kakšen krog po dirkališču. Pri Dunlopu so računali tudi na to, zato je SS3 namenjen uporabi 90 % cesta in 10 % dirkališče. Za več užitkov na stezi bo treba izbrati serijo SS TT, poudarjajo pri Dunlopu.

Klasično zgradbo pnevmatike nadomešča naprednejša, ki je bila do zdaj namenjena dirkaškim

V tehnični predstavitvi Dunlopovi inženirji poudarjajo, da gre pri SS3 za nekoliko drugačen konstrukcijski sistem pnevmatike, kot se je do zdaj uporabljal v tem segmentu. Dunlop je prvi med tekmeci, ki je prečne in vzdolžne plasti umetne tkanine obdal z ovojem aramidne niti (JBL), zaradi česar je pnevmatika bolj čvrsta po celotnem obodu, zmanjšano pa je dinamično raztezanje, kar v vožnji vpliva na enako zanesljive in varne občutke, ne glede na podlago in obremenitev pnevmatik. Kot dobri čevlji torej.

O napredku, ki ga prinaša SS3 v primerjavi z SS2 Max, govorijo tudi številke, ki so rezultat več nadzorovanih meritev. Več kilometrov (10 odstotkov), vendar tu Dunlop že sicer velja za enega izmed rekorderjev, ter več oprijema. Na sprednji pnevmatiki je tega tako v suhem kot v mokrem vremenu za 6 odstotkov več, zadaj pa so meritve pokazale napredek v višini skoraj 20 odstotkov.

Kot se za SS3 spodobi, odpeljali so nas tudi na dirkališče

Ob dejstvu, da so SS3 predstavili tudi kot pnevmatiko, namenjeno uporabi po dirkališču, je naša maršruta tistega dne predvidevala tudi obisk tehnično nekoliko bolj zahtevnega dirkališča, umaknjenega severno od Barcelone. Zbrani novinarji smo si zgodaj zjutraj izbrali enega od številnih motociklov, namenjenih preizkusu. Med številnimi različnimi sem svojo čelado položil na BMW F800GT, za katerega sem menil, da bo z ogrevanimi ročkami in vetrno zaščito ravno pravšnji za sveže jutranje temperature. Izbral sem dobro, v naši skupini namreč to ni bil niti najmočnejši niti najšibkejši motocikel, zato z relativno živahnim hitrostnim tempom na poti do dirkališča ni bilo nobenih težav. Bilo je jasno, da je SS3 brez težav kos tudi bolj živahnemu ritmu, a tega je tisto jutro narekoval nekdo drug. Ni bilo potrebno veliko časa, da so se gume ogrele in praktično od začetka vožnje vlivale zaupanje, katerega mi navkljub mojim poskusom, da bi SS3 vendarle odreagirale nepričakovano, ni uspelo upravičeno izgubiti. Močno dodajanje plina v ovinku, zaviranje v ovinku, zapiranje in odpiranje krivulje vožnje skozi ovinek, zaviranje in pospeševanje prek belih cestnih označb in podobni manevri, ki se v prometu dogajajo ... pa nič, nobenega nepredvidljivega odziva, nobenih netočnosti. Skoraj dolgočasno, vendar hkrati s popolnim zaupanjem.

Ob prihodu na dirkališče sta sledila kratek odmor in varnostni 'briefing', nato pa smo se po skupinah odpravili v bokse, kjer so nas čakali Kawasakiji Z900 in popolnoma sveže Ninje ZX-6R. Steza je bila tehnično nekoliko bolj zahtevna in tudi bolj obremenjujoča za pnevmatike, zato so Dunlopovi tehniki skrbno bedeli nad tlakom v pnevmatikah, hkrati pa podali priporočilo, da tlak v hladni pnevmatiki spustite za približno 0,5 bara, če se boste z SS3 podali na dirkališče. Posamezne 'dirkaške' etape naj ne bodo daljše od 15 do 20 minut, saj gre vendarle za gumo, namenjeno predvsem cesti. Na obeh motociklih so se potrdili moji občutki s ceste, torej da je SS3 zelo mirna in prav nič panična guma. Všeč mi je bila tudi njena geometrija, saj nisem zaznal nobenega hitenja v naklon ali upiranja pri hitrem manevru iz leve v desno. S skromnimi izkušnjami z dirkališč sem v prvih nekaj krogih vendarle z nekaj rezerve zaviral pred 180-stopinjskim ovinkom, pred katerim gre steza navzdol, a prednja guma kljub temu, da je bila zadnja precej manj obremenjena, ni popustila niti za trenutek. Enako je bilo po tem, ko sem se v tretji rundi v ovinek pripeljal bolj 'momačko'. Po vrnitvi v bokse je sledil trenutek resnice. Zadnja guma, povsem na robu, sprednja še z nekaj milimetri rezerve. Tehniki povedo, da je to pričakovano, zaradi geometrije pnevmatike namreč, vendar tisti najhitrejši umažejo tudi skrajne robove sprednje gume.

Ne pozabite izkoristiti 10 odstotkov, namenjenih stezi

Na poti do hotela, ki je vključevala dobrih 70 kilometrov čudovitih ovinkov in dobrih 50 kilometrov bolj ravne in prometne regionalke, je bil tempo na od popoldanskega sonca razgretem asfaltu živahnejši kot zjutraj. Vsi, BMW, SS3 in jaz smo se brez težav zlili v eno, zaradi izkušnje s steze pa je bilo zaupanje v SS3 še večje.

Torej, če se sprašujete, ali je SS3 prava pnevmatika za vaš motocikel, brez težav podpišem. Je, montirajte. In izkoristite tistih 10 odstotkov, ki so jih pri Dunlopu namenili stezi. Boste potem na cesti veliko bolj suvereni.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del