Po tem, ko je lansko leto v mestecu Mandello del Lario minilo v znamenju velikega slavja ob stoti obletnici znamke, bo v letu 2022 prišel čas, da najbolj znan italijanski orel ponovno na široko razpre svoja krila.
Zgodba o motociklih znamke Moto Guzzi je zgodba o duhu velikega prijateljstva, ko so v času prve svetovne vojne trije prijatelji iz povsem različnih socialnoekonomskih okolij ob redkih mirnih večerih na fronti svoje vizije in sanje združili v zgodbo. V zgodbo, ki se brez prekinitve udejanja že polnih sto let.
Žal je že pred ustanovitvijo tovarne eden od treh prijateljev tragično preminil v letalski nesreči, a tudi ta uvodna tragedija ni razblinila sanj o izdelovanju najboljših motociklov na planetu. V čast pokojnemu prijatelju je ob ustanovitvi padla tudi odločitev, da bo logotip znamke Moto Guzzi simbol vojaških letalcev – orel z razprtimi krili.
Prišel je čas, da orel ponovno razpre krila
Po stotih letih, v katerih se je znamka med drugim spopadala s političnimi, režimskimi in lastniškimi turbulencami, ob vsem tem pa na področju inovacij in napredka v svetu motociklizma odigrala vidno vlogo, pa je prišel čas, da najbolj znani italijanski orel ponovno razpre svoja krila.
Tako je Moto Guzzi v sklopu praznovanja svojega jubileja najavil velik projekt prenove legendarne tovarne v Mandellu del Lario, ki bi moral biti zaključen do leta 2025. Projektu so nadeli zelo pomenljiv slogan »Road to 2121«, s čimer so jasno namignili, da imajo še kako resne namene ostati na zemljevidu proizvajalcev motociklov.
Preberite še: EICMA 2021: Moto Guzzi - orlovo gnezdo je zapustil motocikel kot ga še nismo videli
Seveda napovedana prenova tovarne ne pomeni, da bo Moto Guzzi v tem času miroval na področju razvoja motociklov in lansiranja novih modelov. Pravzaprav je ena od njihovih pomembnih novosti praktično nared. Gre za nov dvovaljni motor z oznako V100, pri čemer številka sto seveda ponazarja litrsko delovno prostornino motorja, njegova posebnost pa je, da gre za Moto Guzzijev prvi motor z vodnim hlajenjem. Glede na prirastek delovne prostornine in tekočinsko hlajenje je mogoče računati na razpon moči od 100 pa vse do 130 »konjev« (od 73 do 95 kilovatov), kar seveda pomeni, da bo ta motor svoje mesto našel v zelo različnih motorističnih segmentih.
Mandello – sport tourer inovacij
Prvi izmed mnogih Moto Guzzijevih motociklov, ki ga bo poganjala nova generacija V-dvovaljnika, je model V100 Mandello. Na prvi pogled je jasno, da se bo novi motor od vseh svojih predhodnikov razlikoval že od svojega bistva, torej zasnove V naprej. Izpušne cevi namesto spredaj iz valjev izhajajo ob straneh.
Dvojne odmične gredi in štiriventilska tehnika pri Guzziju sicer niso popolna novost, bodo pa vsekakor pripomogle k temu, da bo 1.042-kubični motor pri 9.500 vrtljajih pri modelu V100 Mandello razvil konkretnih 115 »konjev« (85 kilovatov) in 105 njutonmetrov navora, pri čemer bo kar 90 odstotkov slednjega na voljo že pri 3.500 vrtljajih. Zmogljiv motor bo imel tudi tekočinsko hlajenje, navkljub večji delovni prostornini pa je ta povsem na novo zasnovani V-Twin v primerjavi z motorjem V85 tudi bolj kompakten.
Za krmiljenje ventilov oziroma vrtenje odmičnih gredi bodo zadolžene verige, novost pa je tudi hidravlična sklopka. Kardanski sklop za prenos moči bo pri tem modelu na levi strani motocikla, izhod iz motorja pa bo precej nižji, s čimer naj bi bila vožnja tako v fazi pospeševanja kot v fazi zaviranja z motorjem bolj uglajena.
Očitno mehansko revolucijo bo nadgradila tudi sodobna šestsmerna inercijska platforma, ki omogoča vgradnjo vseh elektronskih pomočnikov in varnostnih sistemov. Tako bo Moto Guzzi prvič opremljen s sistemi, kot so cornering ABS, polaktivno Ohlinsovo vzemtenje in quickshifter. Rezervoar za gorivo bo sprejel 17,5 litrov goriva, kar bi moralo zadoščati za vsaj 300 kilometrov avtonomije.
Moto Guzzi V100 Mandello se bo v zgodovino, s tem pa tudi znamko Moto Guzzi, zapisal tudi zaradi svoje velike posebnosti. Kot pravijo pri Moto Guzziju, je to namreč prvi serijski motocikel z aktivno aerodinamiko. Na bokih rezervoarja so vgrajena posebna krilca, ki se glede na hitrost in izbran vozni program (na voljo bodo štirje) samodejno dvignejo in zračni pritisk na voznika zmanjšajo za kar 22 odstotkov. S tem je Moto Guzzi na seznam svojih inovacij, ki so že in bodo zagotovo tudi v prihodnje zaznamovale motociklistični svet, dodal še eno. In verjamemo, da imajo za svojih naslednjih 100 let v rokavu oziroma pod delovnim pultom gotovo skrito še kakšno veliko presenečenje.
Moto Guzzijeve inovacije
Moto Guzzi je na področju proizvodnje in konstrukcije motociklov uvedel številne inovacije. Nekatere med njimi bi se sicer gotovo zgodile tudi brez njih, nekatere pa tudi ne sodijo med tiste najpomembnejše, vseeno pa ima Moto Guzzi na tem področju kaj pokazati:
• Zadnja vzmetena nihajka. Carlo Guzzi se je domislil »elastičnega« okvirja, pri katerem je bila zadnja vilica prek posebnega ohišja povezana z glavnim delom okvirja. Da bi dokazal, kako dobra je ta rešitev, se je njegov brat Giuseppe z modelom Gran Turismo odpravil na maratonsko vožnjo na skrajni sever Evrope – Nord Cap. Destinacija, ki je danes eden od številnih ciljev motoristov.
• Dirkalni motor V8 z odmičnimi gredmi v glavah motorja. Šlo je za enega izmed najbolj kompleksnih motorjev tistega časa, s katerim je tovarniški dirkalnik leta 1955 dosegel hitrost 280 kilometrov na uro. Rezultat, ki je bil zares odločno presežen šele 30 let kasneje.
• Prvi motociklistični vetrovnik. Če kdo, potem motoristi vemo, da gredo motocikli in aerodinamika z roko v roki. Prvi vetrovnik za pomoč pri razvoju aerodinamičnih oklepov je Moto Guzzi zgradil leta 1950.
• Skuter z velikimi kolesi – »high wheeler«. To, kar je danes Piaggio Beverly, je Moto Guzzi doumel že kmalu po drugi svetovni vojni. Razlog, da skuterjev kasneje niso izdelovali, tiči v džentelmenskem dogovoru, da si italijanski motoristični velikoserijski rivali (Piaggio, Lambretta idr.) ne bodo skakali v zelje. Moto Guzzi se je tega držal, drugi pa nekoliko manj.
• Motocikel 3x3 oziroma mehanična mula. Trikolesni motocikel, razvit za potrebe vojske, z nosilnostjo 700 kilogramov. Bolj pomemben zaradi dejstva, da je z njim Moto Guzzi dokazal, da je kardanski prenos enakovreden in enako ali celo bolj trpežen kot veriga.
• CARC (Cardano Reattivo Compatto). Inovacija, ki je pripomogla k temu, da se je kardanski prenos moči na vse močnejših motociklih ohranil. S posebnim reakcijskim vzvodom njihov sistem nevtralizira sile, ki bi sicer pri zaviranju povzročile številne nevšečnosti.
• Avtomatski menjalnik in kombiniran zavorni sistem. Leta 1975 je Moto Guzzi prvi predstavil motocikel z avtomatskim menjalnikom s pretvornikom navora. Imel je le dve prestavi.
• Aktivna aerodinamika. Zadnja v nizu inovacij, ki ji bodo v prihodnjih letih ali še prej zagotovo sledili tudi drugi proizvajalci motociklov.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del