Avtomobil ni kot telefon, vseeno pa je vredno razmisliti o naročnini

24. 10. 2024 | Matjaž Gregorič
Deli

Odločitev o novem vozilu zahteva premislek o lastnostih, uporabnosti, ceni in nenazadnje o načinu nakupa. Poleg običajnega nakupa so namreč na voljo tudi prilagodljive alternative, kot sta lizing in naročnina, ki tudi pri nas postaja vse bolj priljubljena med uporabniki.

Pri ugotavljanju katera možnost najbolj ustreza potrebam uporabnika, je treba upoštevati več dejavnikov. Verjetno je najpomembnejši premislek glede nakupne cene oziroma višine začetnenga vložka, ki se s finančnega vidika splača šele po življenjski dobi avtomobila približno 6 do 8 let, saj je izguba vrednosti še posebej velika v prvih nekaj letih – povprečno 50 odstotkov v prvih treh.

Avtomobil ni kot telefon, vseeno pa je vredno razmisliti o naročnini
Profimedia

Prednosti takojšnjega nakupa so številne, vozilo je lasstniško, kar uporabniku omogoča, da si ga prilagodi po svoje, ni omejitve za  prevožene kilometre, mogoča so neomejena potovanja v tujino,  ob nakupu pa je na voljo velika izbira novih in rabljenih avtomobilov. Nov avto vam ponuja najsodobnejšo tehnologijo in opremo, medtem ko je nakup rabljenega velikokrat cenejši in je že izgubil večji ali manjši del vrednosti.

Ne samo cena, ampak tudi stroški

Vendar pri odločitvi ne gre samo za nakupno ceno, ampak je treba vračunati tudi stroške zavarovanja, pnevmatik ter servisa in vzdrževanja. Ti in drugi tekoči stroški so pogosto podcenjeni, ker so porazdeljeni čez celo leto. Ne gre zanemariti niti izgube vrednosti in tveganja pri nadaljnji prodaji, kar pomeni precejšnjo finančno izgubo.

lizing je še posebej ugoden za pravne osebe, saj takšen avtomobil velja kot opredmeteno osnovno sredstvo, za katerega si lahko podjetje obračunava amortizacijo; obračunana amortizacija ter del anuitete, ki predstavlja odhodek za obresti, se lahko upoštevata kot strošek poslovanja in davčno priznani odhodek.

Avtomobil ni kot telefon, vseeno pa je vredno razmisliti o naročnini
Profimedia

Z lizingom ali naročnino uporabnik dobi vozilo za določen čas za fiksen mesečni znesek, v obeh primerih avtomobil ni last uporabnika. Roki za naročnino na avtomobil so krajši kot za lizing, naročnino za avtomobil je v nekaterih primerih mogoče hitro skleniti prek spleta in ponuja bolj prilagodljivo menjavo vozila.

Ker pa so roki naročnine za avto krajši in gre za popolni nabor storitev uporabe in vzdrževanja, so višji tudi mesečni prispevki,  uporabnik mora plačati le račune za gorivo in morebitno pranje vozila. Če prevozi več kilometrov od pogodbeno dogovorjenih, je seveda treba plačati tudi te.

Najem avtomobila je običajno cenejši, vendar niso zajete vse storitve. Čeprav obstajajo dodatni paketi, običajno ni takega, ki bi kril na primer davke, menjavo gum, obrabnih delov in podobno. Prednost pa je v tem, da lahko uporabnik nekatera leasing vozila konfigurira po lastnih željah, kar pri naročnini pogosto ni mogoče.

Torej obstajajo pomembne pomanjkljivosti v obliki dodatnih stroškov za obvezno in kasko zavarovanje, davke, odkupnino in ustrezne pnevmatike, ki jih uporabnik krije sam. To velja tudi za servis in popravila.

Naročnina kot nova oblika mobilnosti

Avtomobilska naročnina se zlasti v tujini hitro razvija kot nova  kategorija mobilnosti.

Avtomobil ni kot telefon, vseeno pa je vredno razmisliti o naročnini
Profimedia

Glavni razlog za vse večje povpraševanje v zadnjem času so dolgi dobavni roki novih avtomobilov, svoj del pa prispeva tudi vse večja ponudba električnih avtomobilov.

Prednost avtomobilske naročnine je predvsem v obvladovanju stroškov, pa tudi v kratkoročni razpoložljivosti in prilagodljivosti pogodbenih pogojev. Kljub vse večji priljubljenosti in impresivni rasti pred avtomobilskimi naročninami še vedno obstajajo številni predsodki. Zlasti v Nemčiji ima nakup lastnega avtomobila skoraj družbeno funkcijo in je povezan s pojmi, kot so status, ponos lastništva in zvestoba znamki.

Hkrati uporabo avtomobila vse bolj določajo pragmatični parametri  kot so hitrost in nezahtevnost nakupa in seveda cena. Pri naročnini so stroški vključeni v mesečno tarifo in so zato za uporabnika preglednejši kot pri kateri koli drugi obliki lastništva avtomobila. Poleg tega naročnik nima tveganja s preprodajo ali izgubami pri menjavi vozila.

Avtomobil ni kot telefon, vseeno pa je vredno razmisliti o naročnini
Profimedia

Tako kot pri lizingu uporabnik naročniškega razmerja ne pridobi lastništva avtomobila, temveč ga ima v lasti le za določen čas po plačilu fiksnega mesečnega nadomestila. Avtomobilsko naročnino  je mogoče skleniti le za nekaj mesecev in jo preklicati v razmeroma kratkem času. Načeloma velja, da daljši kot je dogovorjeni minimalni rok, nižja je mesečna cena. Za primerjavo, tisti, ki se odločijo za lizing, običajno vozijo avtomobil za daljše pogodbeno obdobje od dveh do štirih let ali celo do sedmih let. Uporabniki avtomobilskega naročniškega razmerja ob vračilu avtomobila nimajo tveganja doplačila preostale vrednosti ob izteku pogodbe, kot pri lizingu

Poti do  mobilnosti je torej veliko in v ponudbi različnih oblik financiranja je ob pridobitvi vozila priporočljiv temeljit premislek, z upoštevanjem prednosti in slabosti, ter prilagoditev uporabniškim potrebam in zmožnostim...

 

Novo na Metroplay: Peter Prevc iskreno o težkih trenutkih kariere in o očetovstvu | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem