Čeprav številni tega niso pričakovali, je Audi Q3 postal prodajna uspešnica. Uspešno pa se prodaja tudi kot rabljen avtomobil, saj je na trgu rabljenih vozil zelo iskan in cenjen. Tik pred zimo še toliko bolj - zaradi odličnega štirikolesnega pogona.
Audi Q3 je živ avtomobilski dokaz, da tisti, ki v tovarnah skrbijo za raziskavo želja in pričakovanja kupcev, dobro vedo, kaj delajo. Audiju Q3 namreč številni niso napovedovali prodajnega uspeha, to pa argumentirali s pojasnilom, da pri znamki Audi, v razredu premijskih avtomobilov, enostavno ni prostora za tiste, ki so manjši od modela Q5.
No, na koncu so skeptiki ostali brez besed, saj je Audi Q3 z več kot 100.000 prodanimi avtomobili na leto letvico v družbi premijskih avtomobilov prestavil za razred nižje. BMW X1, ki je bil predstavljen leta 2009, pa je s prihodom Q3 prvič dobil resnega konkurenta. Še več, v posmeh vsem skeptikom, je Audi prodajno uspešen tudi s še manjšim modelom – Q2.
Prvi primerki Audija Q3 so na ceste zapeljali sredi leta 2011, vsi tisti, ki se vozijo po evropskih cestah, pa prihajajo iz SEAT-ove tovarne v Martorellu. To seveda ni naključje, saj so prav v tej tovarni izdelovali več koncernskih avtomobilov na platformi A5 (PQ35). Tisti, ki se spoznate na tovarniške kratice, veste, da gre za osebne avtomobile (P) s prečno vgrajenim motorjem (Q-quer), ki po velikosti spadajo v nižji srednji razred (3) in pripadajo peti generaciji (5). No, da bo jasno tudi vsem drugim, Audi Q3 je nastajal na enaki osnovni platformi kot Golf 5.
Audi Q3 med lansiranjem na trg glede osnovne konstrukcije torej ni bil najbolj sodoben avtomobil, kar pa ne velja za varnost, saj je na testih NCAP prejel vseh pet zvezdic. Dimenzijsko je Q3 v primerjavi s tekmeci nekoliko bolj kompakten, kar se odraža tudi v notranjosti. Medtem ko voznik in sovoznik ne bosta občutila utesnjenosti, pa bodo višjerasli potniki na zadnji klopi imeli nekaj težav v področju kolen in glave. Tudi prtljažnik je kljub prilagodljivosti in velikosti od 460 do 1365 litrov nekoliko pod merili svojega razreda.
Njegova majhnost je pravzaprav njegov veliki adut. Ker ni prevelik in ker je preglednost z vozniškega sedeža na zelo visoki ravni (z izjemo za zadek vozila, zato so parkirni senzorji obvezen dodatek), so ga za svojega zelo rade vzele tudi dame. Saj veste, če si dama nekaj močno želi, potem gospod to slej ko prej kupi.
Prilagodljivost, trendovska in šik zunanjost pa še zdaleč niso vse, zaradi česar si je Q3 pridobil tako zelo veliko število kupcev. Vrhunska izdelava v notranjosti, kakovostni materiali, odličen štirikolesni pogon s sklopko Haldex in široka ponudba kombinacij različnih pogonskih sklopov so razlogi, da je Q3 vedno izpolnil želje in pričakovanja, tako tistih bolj nezahtevnih kot tudi tistih, ki jim je dovolj dobro le najboljše.
Podvozje Audija Q3 je odlično uspeli kompromis med udobjem in agilnostjo. Krmiljenje je za ta razred zelo natančno, nagibanja v zavojih pa (za SUV) zelo malo. Vseeno pa znajo tisti, ki so imeli obe različici, povedati, da so osnovni modeli s samo sprednjim pogonom udobnejši od tistih s Quattrom, vzrok pa gre najverjetneje iskati v dodatni masi ob enakem zadnjem vzmetenju.
Čeprav daje Q3 kot celota resnično dober vtis, pa povsem brez težav seveda ne gre. Motorji in menjalniki veljajo za zelo zanesljive in neproblematične. Pri dizelskih motorjih z ročnim menjalnikom je na servisnem delovnem nalogu pogosto zapisana okvara dvomasnega vztrajnika. Slaba polovica modelov je opremljena z avtomatskim dvosklopčnim 7-stopenjskim menjalnikom, pri katerem ni tako zelo redka obraba sklopk. Te pri speljevanju prijemljejo neenakomerno in lahko povzročijo tudi bolj grobo prestavljanje. Popravilo je mogoče, vendar drago.
Če bi v kabini zaznali vonj po hladilni tekočini oziroma bi ta izginjala, je treba vzrok najverjetneje iskati pri vodni črpalki in termostatu, a to velja predvsem za vozila, ki niso bila redno in skrbno servisirana. Na to, da je podvozje glede na maso avtomobila nekoliko prešibko, kaže intenzivnejša obraba pnevmatik in pogosta potreba po menjavi podlog amortizerjev in drogov stabilizatorja. Podobno velja tudi za zavore.
V kabini boste težko našli sledove prekomerne obrabe sedežev, stika in drugih delov notranjosti, se pa zna tu in tam pojaviti kakšen čriček v predelu prtljažnega prostora. Karoserija po skoraj desetih letih še ni pokazala nikakršnih omembe vrednih slabosti, izjema so le določeni odtenki kovinskih lakov, ki se znajo luščiti. Pogosta napaka, ki pa za marsikoga sploh ni pereča, pa so težave z delovanjem sistema Start&Stop. Gre za posledico izrabljenosti akumulatorja, edina rešitev pa je menjava.
Elektronika zna ponagajati tudi pri sistemu za nadzor tlaka v pnevmatikah, za dolgoročno rešitev pa je potrebno umerjanje sistema ali pa menjava ventilov. Še največ težav, o katerih poročajo lastniki, se nanaša na multimedijski vmesnik, ki ne uboga ukazov upravljanja, zamrzne ali pa začasno odpove le katera od njegovih funkcij. Na pooblaščenih servisih so problematiko reševali s preprogramiranjem.
Pregovor o glasbi in denarju drži tudi v primeru Audija Q3. Ta se namreč baha s svojo kakovostjo in dobrim glasom, zato so cene pod desetimi tisočaki prej fantazija kot realnost. Tam nekje med 15 in 20 tisočaki je skoncentrirana glavnina ponudbe, v tem cenovnem razponu pa bi morali pravega zase najti brez prevelikih težav. Glede na to, da so modeli pred 'faceliftom' leta 2014 opremljeni nekoliko bolj skromno, je morda bolje razmisliti o novejšem, saj so razlike v ceni med prvimi in drugimi relativno majhne.
MERE (dolžina/širina/višina/teža): 4.385mm /1.831 mm /1.608 mm /1.460 - 1.655 kg
Tehnični podatki
Motor | Gorivo | Valji | Prostornina cm3 | Moč kW (KM) | Navor Nm |
1,4 TFSI | bencin | 4 | 1.395 | 110(150) | 250 |
2,0 TFSI 170 | bencin | 4 | 1.984 | 125(170) | 280 |
2,0 TFSI 180 | bencin | 4 | 1.984 | 132(180) | 320 |
2,0 TFSI 220 | bencin | 4 | 1.984 | 162(220) | 350 |
RS | bencin | 5 | 2.480 | 250(340) | 450 |
RS Performance | bencin | 5 | 2.480 | 270(367) | 465 |
2,0 TDI 140 | dizel | 4 | 1.968 | 103(140) | 320 |
2,0 TDI 150 | dizel | 4 | 1.968 | 110(150) | 340 |
2,0 TDI 177 | dizel | 4 | 1.968 | 130(177) | 380 |
2,0 TDI 184 | dizel | 4 | 1.968 | 135(184) | 380 |
Seznam okvar
Vrsta okvare | Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi |
okvare sklopk in vztrajnikov | 2,0 TDI z ročnimi menjalniki |
obraba elementov podvozja | vsi modeli |
težave z multimedijskim centrom | vsi modeli |
Priporočamo
- Bencinski motor: 2,0 TFSI
- Dizelski motor: 2,0 TDI 150