Na splošno novi avtomobili dišijo močneje kot starejši, ker so še vedno prisotni vonji iz plastike, usnja ali lepil.
Vonj po novem je za mnoge, ki so si lahko privoščili avtomobil je za mnoge ljudi prijeten, čeprav gre bolj za zadovoljstvo na podlagi psiholoških in senzoričnih dejavnikov. Kaj pa je v resnioci lepšega kot sesti v avtomobil s povsem svežimi sedežnimi prevlekami, sijočo plastiko in kot solza čistimi stekli?
Študija Inštituta Max Planck in Univerze Yale je pokazala, da tipični vonj novega avtomobila povzroča mešanica hlapljivih organskih spojin, ki izhajajo iz materialov kot so plastiak, lepila, različnih vrst pene, nadomestkov usnja. Ter barvnih in tesnilnih mas. Vonjave se pojavijo takoj, ko je vozilo novo, občasno pa tudi pri starejših v času, ko je potniška kabina segreta. Ta postopek je znan kot odplinjevanje.
Kratkoročna koncentracija snovi, ki oddajajo vonjave v notranjosti vozila, običajno ne predstavlja resnega tveganja za zdravje. Vendar pa imajo vonjave lahko določen učinek na bolj občutljive posameznike ali pa če izpostavljenost visokim koncentracijam traja dalj časa. V teh primerih se lahko pojavijo različni simptomi, med njimi glavobol, slabost, draženje oči, nosu in grla ali omotica.
Dolgoročno tveganje je močno odvisno od vrste in koncentracije izhlapevajočih snovi. Posebej problematične so snovi, kot sta formaldehid, ki velja za dražilno in rakotvorno snov, ter benzen, ki je tudi v zelo majhnih količinah. prav tako uvrščen med kot rakotvorne snovi.
Druge pogoste spojine, kot so stiren, toluen in ksilen, veljajo za potencialno nevrotoksične, če so prisotne v višjih koncentracijah. Čeprav so sodobna vozila na splošno zasnovana v skladu z zakonskimi smernicami, različne neodvisne študije in medijska poročila kažejo, da so te vrednosti včasih presežene – zlasti pri močni sončni svetlobi ali pri nezadostnem prezračevanju notranjosti vozila.