Vročinski val je pred vrati. Ste pripravljeni nanj? Imamo nekaj nasvetov.

Poletje z izjemno visokimi temperaturami in pogostimi vročinskimi valovi v času podnebnih sprememb ni več nič nenavadnega. Vožnja v takšnih razmerah je za marsikoga lahko zelo naporna in pojavljajo se težave s koncentracijo, utrujenost in daljši reakcijski čas. Klimatska naprava je lahko rešitev, vendar le, če je vzdrževana in ob pravilni uporabi.

Za nastavitev klimatske naprave je priporočljivo upoštevanje nekaterih pravil, med njimi predvsem za nastavitev ustrezne temperature.

Temperatura v notranjosti avtomobila naj od zunanje ne bo nižja za več kot 8 stopinj Celzija, torej bi pri zunanji temperaturi 30 stopinj morali klimatsko napravo nastaviti na 22 stopinj.

Če so temperaturne razlike prevelike, lahko pride do prehlada ali celo do srčno-žilnih motenj. Poleg tega hladen zrak, ki prihaja skozi prezračevalne reže, ne sme biti usmerjen neposredno v telo ali obraz. Klimatsko napravo je priporočljivo najprej nastaviti na način recirkulacije, saj je tako mogoče doseči hitrejše hlajenje zraka.

Na neposredni sončni svetlobi se lahko posamezni elementi notranjosti vozila, kot so sedeži ali prtljažna polica, segrejejo tudi na več kot 70 stopinj Celzija. Zato je priporočljivo parkirati na senčnem mestu, kadar je to mogoče, da ne pride do pretiranega segrevanja vozila. Dodatno toplotno zaščito nudijo elementi za zaščito pred soncem za sprednja, stranska in zadnja stekla.

Tudi sončna očala bi morala biti praviloma obvezna oprema za voznika, saj ščitijo pred neposredno, bleščečo in preveč intenzivno dnevno svetlobo.

Preberite še: Pred vrati nov vročinski val: je vaša klimatska naprava pripravljena?

Poleg tega je treba poskrbeti za zadostno količino tekočine, želodcu pa visokih poletnih temperaturah prija zdrava lahka prehrana. Daljše vožnje z avtomobilom je treba pogosteje prekiniti s krajšimi odmori in avtomobil dobro prezračiti, vendar ne s hitrejšo vožnji z odprtimi okni.

Klimatsko napravo je seveda treba tudi vzdrževati. Če odpove pri visokih temperaturah, to ni samo neprijetno, ampak zaradi stroškov popravila povzroči še dodatno potenje. Avtomobilske klimatske naprave je treba servisirati vsaki dve leti, ker sistem vsako leto izgubi do deset odstotkov hladilnega sredstva. Ta izguba povzroči zmanjšano hladilno zmogljivost in lahko poškoduje kompresor.

Če je kompresor zaradi pomanjkanja vzdrževanja poškodovan, so lahko stroški popravil tudi višji kot tisoč evrov. V večini primerov se je tem stroškom mogoče izogniti z rednim vzdrževanjem, ki obsega razvlažitev, preverjanje puščanja in pravilno napolnitev, ob tem pa ni odveč tudi pregled kabinskega filtra in razkuževanje klimatske naprave, s čimer bakterije in plesni izgubijo svoje gojišče.

Preberite še: Poglejte, kakšnega posebneža med Bulliji so pri Volkswagnu vrnili na cesto (verjetno najbolj terensko sposobnega)